WATCHLIST

3 ντοκιμαντέρ μόδας που αξίζει να δεις στο Netflix

O Jeremy Scott δεν πήρε ποτέ την αποδοχή από τους κριτικούς της μόδας AP Photo Luca Bruno

Η μόδα από τα παρασκήνια δεν είναι τόσο glamorous όσο πιστεύουμε και αυτά τα ντοκιμαντέρ μόδας δείχνουν την πραγματική εικόνα του χώρου.

Η μόδα είναι εικόνα. Και τα “behind the scenes” είναι η πιο ρεαλιστική «εικόνας» της μόδας. Η μόδα δεν έχει την λάμψη που πιστεύουμε ότι την χαρακτηρίζει. Έχει απόρριψη, αμέτρητες ώρες σκληρής δουλειάς και πολλή κριτική και αυτοκριτική. Το να τα διαχειριστεί ένας/μια σχεδιαστής/στρια, ένας οίκος μόδας όλα αυτά -και να επιβιώσει οικονομικά-, πρέπει να κάνει ένα πράγμα: να είναι πιστός στο όραμά του.

Η αντί-glam πλευρά της μόδας μέσα από την πραγματικότητα των ντοκιμαντέρ μόδας

Τα ντοκιμαντέρ μόδας έχουν έναν σκοπό: να παρουσιάσουν την πραγματική πλευρά της μόδας όσο πιο ωμά γίνεται. Η βιομηχανία έχει λανθασμένα συνδεθεί με τη λάμψη και την τελειότητα, όταν υπάρχουν πολλοί άλλοι παράγοντες που αποδεικνύουν το αντίθετο. Αυτό όμως που καταλαβαίνουμε βλέποντας αυτά τα ντοκιμαντέρ μόδας είναι ότι ο χώρος αυτός είναι αρκετά ανθρωποκεντρικός.

Η ανθρωποκεντρική διάθεση των ντοκιμαντέρ μόδας

Επιλέξαμε, λοιπόν, τρία φιλμ που επικεντρώνονται στον άνθρωπο πίσω από έναν οίκο. Από την κορύφωση της καριέρας τους αλλά και την αναπόφευκτη αποτυχία, τα τρία ντοκιμαντέρ μόδας παρουσιάζουν το όραμα τριών σχεδιαστών μόδας, του Manolo Blahnik, Zac Posen και του Jeremy Scott. Ποια η σχέση τους με τη μόδα και τι τους οδήγησε στο ν’ ασχοληθούν μ’ αυτή; Οι επιρροές, οι «χρυσές» δεκαετίες και η κριτική από τους experts τους οδήγησε ώστε να είναι αυτοί που είναι σήμερα. Ακόμη, κι αν η κατάρτιση οδήγησε στην χρεωκοπία. Ακόμα και η αναγνώριση οδήγησε στη μοναξιά. Ακόμα και αν η φήμη οδήγησε στην έλλειψη αποδοχής. Όλες οι παρακάτω ιστορίες παρουσιάζουν ωμά αλλά και με μια ρομαντική, ταυτόχρονα, διάθεση τις ιστορίες τριών ταλαντούχων σχεδιαστών.

Με το Netflix να δημιουργεί πραγματικά αξιόλογες παραγωγές τα παρακάτω τρία ντοκιμαντέρ μόδας, αξίζουν την προσοχή και τον πολύτιμο χρόνο σου.

Manolo: The Boy Who Made Shoes for Lizards

«Μην πάρεις ποτέ τον εαυτό σου στα σοβαρά, αλλιώς τελείωσες», αναφέρει στο ντοκιμαντέρ ο μάστερ στη δημιουργία παπουτσιών. Τα πρώτα παπούτσια που σχεδίασε ο Manolo Blahnik ήταν για σαύρες. Μεγαλώνοντας στην επαρχία, ο σχεδιαστής υποδημάτων είχε από πάντα σύνδεση με τη φύση. Αυτό τον έκανε να εμπνευστεί και να αφοσιωθεί απόλυτα στην τέχνη της δημιουργίας γυναικείων υποδημάτων. Αυτή είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε την ιστορία του Manolo Blahnik «πίσω από τα παρασκήνια», τους ανθρώπους που τον ενέπνευσαν και πώς κατέληξε να είναι ο no.1 σχεδιαστής υποδημάτων στον κόσμο. Η τέχνη του όμως μήπως του στέρησε τις διαπροσωπικές του σχέσεις; Σ’ αυτό το ντοκιμαντέρ μόδας θα πάρεις όλες τις απαντήσεις.

House of Z

Γυρισμένο πολύ πριν ο οίκος House of Z κλείσει για πάντα τις πόρτες του (ο Zac Posen μετά από 20 χρόνια πούλησε όλα τα περιουσιακά στοιχεία του ομώνυμου οίκου του), το ντοκιμαντέρ αυτό δείχνει την άνοδο και την πτώση ενός τρομερά ταλαντούχου σχεδιαστή μόδας. Ξεκινώντας από το μηδέν και προσπαθώντας να ορθοποδήσει οικονομικά τα πρώτα χρόνια της καριέρας του, ο Zac Posen κατάφερε να κατακτήσει τον χώρο της μόδας με τις δημιουργίες του. Η έλλειψη εμπιστοσύνης στο όραμά του όμως τον έκαναν να αποτύχει, προσπαθώντας με νύχια και με δόντια να κάνει τους experts της μόδας να τον ξαναεμπιστευτούν. Αν και τα κατάφερε, στο ντοκιμαντέρ δεν είχε προβλεφθεί η τελειωτική πτώση ενός ταλαντούχου, κατά τα άλλα, σχεδιαστή που απλά δεν μπόρεσε να επιβιώσει σε αυτό τον dog-eat-dog χώρο της μόδας.

Jeremy Scott: The People’s Designer

Καταγράφοντας την πορεία του από τη στιγμή που στέφθηκε καλλιτεχνικός διευθυντής του ιταλικού οίκου Moschino, ο Jeremy Scott έχει ένα καλό: μέχρι και σήμερα παραμένει πιστός στην αισθητική του. Ο τραγελαφικός τρόπος που αντιμετωπίζει τη μόδα μπορεί να μην το έχει βοηθήσει να «κερδίσει» τους κριτικούς μόδας, τον έχει κάνει όμως αγαπητό στον κόσμο.

Η φήμη και η προβολή που έχουν λάβει οι συλλογές του, αλλά και ο ίδιος, έχουν κάνει τις μετοχές του να εκτοξευθούν και εκατομμύρια ανθρώπων να θέλουν να αποκτήσουν τις δημιουργίες του. Μπορεί να μην έχει την αποδοχή των experts της μόδας, έχει όμως αυτή των εκατομμύρια ανθρώπων.