TRAVEL

24 ώρες στη Βαρκελώνη με ξεναγό τα νέα Smart

Δεν το έχω κρύψει: οδηγώ το ίδιο Smart τα τελευταία περίπου 5 χρόνια και το θεωρώ δεύτερο σπίτι μου. Λατρεύω το πόσο μικρό είναι, το ότι μπορεί να το παρκάρω παντού, το ηχοσύστημα του, το ότι καίει λίγο και ότι οδηγείται χωρίς αλλαγή ταχυτήτων. Ειδικά το τελευταίο, είναι ο λόγος που έχω ξεχάσει τι είναι ο συμπλέκτης.

Όταν άκουσα ότι θα πάω για μερικές ώρες στη Βαρκελώνη, λοιπόν, να οδηγήσω τα νέα Smart, γέλασα πονηρά και οι λέξεις “χαίρομαι” και “ανυπομονώ” δεν έφταναν για να μεταδώσω στους γύρω μου, πως ένιωθα.

Μπορεί να μην καταφέρνω γενικά να σηκωθώ από το κρεβάτι πριν τις 10 πρωί, αλλά για χάρη αυτού του ταξιδιού σχεδόν δεν κοιμήθηκα. Έφυγα χάραμα προς αεροδρόμιο,καθώς η πτήση ήταν στις 6.10 το πρωί. Με την αλλαγή αεροπλάνου στο Μόναχο, έφτασα αισίως στη Βαρκελώνη ώρα περίπου 11 τοπική.

Σε μια ειδικά διαμορφωμένη αίθουσα του αεροδρομίου, συναντήθηκα με συνάδελφους από την Ελλάδα και όλη την Ευρώπη αλλά δεν προλάβαμε να πούμε πολλά. Στα δεξιά μας, από τα μεγάλα τζάμια, χαζεύαμε στη σειρά υπέροχα, πολύχρωμα Smart Fortwo. Αφού μας περιέγραψαν τι θα κάνουμε (οδήγηση είναι η απάντηση), πήραμε τα κλειδιά.

“Ε, χμμ, τι εννοείτε; Δε ξέρω να οδηγώ με ταχύτητες!”

Το ταξίδι απέκτησε άλλο νόημα. Όχι μόνο θα έμπαινα στα καινούργια Smart, θαυμάζοντας τη Βαρκελώνη, αλλά θα το έκανα οδηγώντας για πρώτη φορά μετά από 5 χρόνια, με ταχύτητες – καθώς φυσικά τα νέα Smart θα κυκλοφορούν και σε αυτόματο, αλλά ήταν λίγα διαθέσιμα για Test Drive και δεν τα προλάβαμε. Μιλάω σε πρώτο πληθυντικό, γιατί ευτυχώς, δεν ήμουν μόνη, αφού σε κάθε αμάξι υπήρχε και ένας συνοδηγός. Οπότε, το μοιράστηκα με την Ελένη.

Διαλέξαμε το γκρι και ξεκινήσαμε την πρώτη διαδρομή που είχε τερματισμό την παραλία Plaça de la Rosa dels Vents. Εννοείται πως δε μπορώ να το προφέρω, αλλά εκεί πήγαμε και ήταν ονειρικά.

Ακόμα πιο έξυπνο Smart Fortwo

Στην τεράστια παραλία, είχαμε τη δυνατότητα να δοκιμάσουμε – ναι ακόμα και εγώ που δε θυμάμαι τι είναι οι ταχύτητες – με μεγαλύτερη άνεση τα νέα μικρά, που είναι λίγο μεγαλύτερα από τις παλιότερες εκδόσεις.

Με το που μπήκα, το μάτι μου έπεσε στο κλειδί που μετακόμισε κάτω από το τιμόνι (!) και στη μεγάλη οθόνη και το σύστημα πλοήγησης που διαθέτει. Χωρίς αυτό, λογικά δε θα φτάναμε ποτέ στον προορισμό μας.

Στο εσωτερικό, ο χώρος ήταν τεράστιος για οδηγό και συνοδηγό. Η οροφή τέλεια, αφήνει το φυσικό φως να μπει στο χώρο, ενώ εντόπισα αποθηκευτικά τρικ που στο δικό μου δεν υπάρχουν και χρειάζονταν. Θήκη για καφέ, θήκη για διάφορα χαρτιά μπροστά στα πόδια του συνοδηγού, στο μπροστά μέρος ακόμα δύο θήκες, γενικά πολλές πρακτικές προσθήκες.

smartfortwo

Κάναμε βόλτες, βγάλαμε φωτογραφίες και ήπιαμε τον καφέ μας, χαζεύοντας μια απέραντη παραλία με φοίνικες, το επιβλητικό κτήριο του W Hotel και τους Ισπανούς που περπατούσαν, έτρεχαν, έπαιζαν βόλεϊ ή έκαναν ποδήλατο.

Επόμενη στάση μας, ήταν το μουσείο DHUB οπού οι άνθρωποι της Μercedes, μας είπαν όλες τις λεπτομέρειες για τα νέα μοντέλα Smart. Πριν, ξεκλέψαμε λίγο χρόνο για να δούμε τη Βαρκελώνη. Κάναμε στάση έξω από τη Sagrada Familia, όπου έβγαλα την πιο αποτυχημένη selfie ολων των εποχών. Για να χωρέσει όλος αυτός ο φανταστικός ναός του Gaudi σε μια φωτογραφία με το κεφάλι μου μαζί, ήθελα επαγγελματία φωτογράφο ή χέρι που να ξεπερνά τα 2  μέτρα.

Μετά την παρουσίαση στο DHUB, οδήγησα εγώ προς το ξενοδοχείο. Η απόσταση ήταν περίπου 20 λεπτά και δέχομαι πολλά μπράβο γιατί το αμάξι μου έσβησε μόλις μια φορά. Μαλακός συμπλέκτης, εύκολη οδήγηση. Μέσα σε λίγη ώρα, κατάλαβα και γιατί ταξιδέψαμε ως εκεί για να δούμε τα νέα αυτοκίνητα.

Η Βαρκελώνη έχει πολλούς κυκλικούς κόμβους. Ακούγαμε συνέχεια στο navigator “turn around”. Το Smart, αυτό το έχει παιχνιδάκι”.

Το βράδυ περπατήσαμε σε ένα κοντινό εστιατόριο, όπου δοκιμάσαμε Ισπανικές λιχουδιές και συζητήσαμε με τους ανθρώπους της Mercedes. Η επόμενη μέρα, θα μας έβρισκε πολύ νωρίς στους δρόμους, άρα κάπου εκεί ξεκίνησε η απόλαυση του τέλειου ξενοδοχείου.

Πρωινό στο φανταστικό καφέ Cuines Santa Caterina, με ζεστό περιβάλλον που είχε παντού ξύλο και λιχουδιές για κάθε γούστο. Ακριβώς δίπλα και μια μεγάλη αγορά, κάτι σαν τη δική μας Βαρβάκειο, σε περιβάλλον σούπερ μάρκετ.

Πισωκίνητα Smart Forfour

Tα νέα Smart Forfour μας περίμεναν απ’ έξω και ήταν υπέροχα. Μικρά, πρακτικά και εύκολα στο στρίψιμο (ε ναι, τι να λέμε, μετράνε αυτά τα πράγματα ειδικά αν είσαι γυναίκα).

Όπως μας είχαν πει την προηγούμενη ημέρα, τα νέα αυτά τετράπορτα Smart, υιοθέτησαν την πίσω κίνηση του μικρού Smart, για να αποκτήσουν μεγαλύτερη ευελιξία. Βγαίνουν με μια σειρά πρωτοποριακές ιδέες, όπως οι εξαιρετικά ελαφρείς κινητήρες 45 kW, 52 kW και 66 kW, που προσφέρουν σπορτίφ οδηγική απόλαυση στην πόλη.

Στην πρώτη μας βόλτα, μέσα στην πόλη, εγώ δεν έχασα την ευκαιρία να πειραματιστώ με τα θερμαινόμενα καθίσματα. Αργότερα, έπαιξα και με τις πίσω θέσεις. Κυριολεκτικά έπαιξα. Ξάπλωσα, άρχισα να κατεβάζω τα καθίσματα, να τα ανεβάζω. Ήταν πανεύκολο!

Επίσης, διαπίστωσα με τα μάτια μου (το είχαμε δει στην παρουσίαση), ότι η πόρτα πράγματι ανοίγει σε περίπου 90 μοίρες. Πρόσεξε το αν θες και στη φωτογραφία. Η μπροστινή είναι ανοιχτή μέχρι τέλους, ενώ η πίσω μισάνοιχτη.

Μετά την πρώτη στάση, ώρα ήταν να δούμε πως τα πάει το Smart Forfour σε δρόμους εκτός πόλης. Έτσι, κατευθυνθήκαμε, σε ένα πανέμορφο προάστιο, το Castlelldefels. Aκούγαμε τη μουσική μας, αρκετά δυνατά (ναι αυτό το αγαπώ στα Smart, έχουν τρομερά ηχοσυστήματα) και η έξυπνη οθόνη μας διέκοπτε μόνο για να μας πει που να στρίψουμε αλλά και να μειώσουμε ταχύτητα όταν έβλεπε ότι πιάναμε το όριο.

Όταν φτάσαμε στον προορισμό μας, παραδώσαμε τα κλειδιά.

Εκεί, θα τελείωναν και οι δοκιμές. Στο μυαλό μου είχα ήδη βγάλει συμπέρασμα ότι το νεό Smart Fortwo έχει κάποιες προσθήκες απαραίτητες, ώστε να γίνει ακόμα πιο πρακτικό και ευέλικτο και στο ότι το νέο Smart Forfour είναι το τέλειο μικρό πόλης για 4 άτομα.

Και μετά συναντήθηκα με το smart ebike.

Δε ξέρω αν ήταν αυτός ο απέραντος ποδηλατόδρομος στο πλάι της αμμουδιάς ή το ότι είχα περάσει πανέμορφα ήδη, σε λίγες ώρες, όμως αυτός ήταν έρωτας. Το ηλεκτρικό ποδήλατο της Smart, είναι ιδανικό για πόλη. Του δίνεις μια πεταλιά και σε απογειώνει. Έφτασα, χωρίς καν να λαχανιάσω, μέχρι 30 χλμ/ώρα, αλλά καταλαβαίνεις ότι το να βγάλω φωτογραφία το επίτευγμα μου ήταν επικίνδυνο.

Η παραμονή μου έκλεισε με Paella λαχανικών, υπέροχο κρασί και την υπόσχεση να γυρίσω σε αυτή την πανέμορφη πόλη, με το δικό μου Smart…