Το επόμενο trend στα αρώματα θα είναι σαν να μην φοράς άρωμα;
- 10 ΝΟΕ 2025
Πριν από λίγες μέρες, η Oprah Winfrey δημοσιοποίησε τη λίστα με τα αγαπημένα της αντικείμενα της χρονιάς. Αυτό σημαίνει ότι η δημοφιλέστατη τηλεοπτική παρουσιάστρια και επιχειρηματίας έχει μπει σε εορταστική διάθεση, αλλά και ότι οι εταιρείες που κατασκευάζουν αυτά τα αντικείμενα (τσάντες, ρόμπες, μπότες κ.α.) θα κάνουν τα πιο χαρούμενα Χριστούγεννα απ’ όλες μας παρ’ όλο που δεν θα προλαβαίνουν να εκτελούν παραγγελίες!
Η Winfrey δεν φοράει σχεδόν ποτέ αρώματα, αλλά μέσα στη λίστα υπάρχει ένα άρωμα, το No Fragrance Fragrance, για το οποίο αναφέρει ότι «είναι ελαφρύ, καθαρό, και με κάποιο τρόπο γίνεται δικό σου». Δημιουργός αυτού του αρώματος που μοιάζει σαν να μην φοράς άρωμα, είναι το brand No Makeup Makeup, το οποίο με μια κίνηση ματ κατοχύρωσε ως ονομασία ένα από τα μεγαλύτερα trends φυσικής ομορφιάς των τελευταίων δεκαετιών, δηλαδή το μακιγιάζ που μοιάζει σαν να μη φοράς μακιγιάζ, και τώρα φαίνεται να προσπαθεί να κάνει το ίδιο με μια νέα τάση.
Πώς προέκυψε το άρωμα που μυρίζει… σαν να μη φοράς άρωμα;
Είναι πολύ πιθανό να έχεις 2, 3 ή και περισσότερα αρώματα, και να τα εναλλάσσεις ανάλογα με τη διάθεσή σου. Τα αρώματα είναι αναπόσπαστο αξεσουάρ, όχι μόνο για να μυρίζουμε όμορφα αλλά και ως προέκταση της προσωπικότητάς μας. Κι όμως, υπάρχουν πολλές που δεν τα αντέχουν. Κάποιες γιατί έχουν δυσανεξία (τους προκαλούν αλλεργία, ερεθισμό, πονοκέφαλο) και άλλες γιατί υιοθετούν μια φυσική προσέγγιση της ομορφιάς όπου οι συνθετικές αρωματικές ουσίες και το αλκοόλ δεν έχουν καμία θέση. Γι’ αυτές έχουν φτιαχτεί τα αρώματα χωρίς οινόπνευμα και με φυσικές αρωματικές ουσίες.
Τι γίνεται όμως αν τα αρώματα που κυκλοφορούν στην αγορά σου φαίνονται πολύ έντονα; Αν αισθάνεσαι ότι καλύπτουν σαν βαρύ πέπλο και αλλοιώνουν τη φυσική σου μυρωδιά; Ότι μπορεί να πνίγουν και να μπουκώνουν τους γύρω σου; Στην εποχή μας, το ζητούμενο είναι ο μινιμαλισμός: η ιδέα ότι η αφαίρεση είναι η νέα πολυτέλεια και ότι «το λιγότερο είναι το καλύτερο». Αυτές οι ιδέες έχουν επικρατήσει ήδη στο skincare με το natural glow, που σου δίνει όψη υγείας χωρίς να σε κάνει να αστράφτεις σαν star του Hollywood που πάει στα Όσκαρ, και στο μακιγιάζ με το no makeup makeup look.
Κάπως έτσι ήρθε η ώρα να περάσει αυτή η τάση και στα αρώματα. «Αφαιρώντας ό,τι είναι περιττό, δημιουργήσαμε κάτι πραγματικά ξεχωριστό, ένα άρωμα που δεν σε ανταγωνίζεται, αλλά ολοκληρώνει το προφίλ σου», αναφέρει η Kim Wileman, συνδημιουργός του brand No Makeup Makeup, για το No Fragrance Fragrance. Και η συνεταίρος της, η Victoria Jackson, προσθέτει: «Δεν θέλαμε να δημιουργήσουμε ένα άρωμα για να εντυπωσιάζεις τους γύρω σου σε έναν χώρο, αλλά ένα άρωμα που σε βοηθά να επανέρχεσαι στο κέντρο σου, να γειώνεσαι».
Αν δεν μοιάζει με άρωμα, τότε με τι μοιάζει;
Όσο κι αν η Wileman και η Jackson είναι «γάτες» στο marketing, το No Fragrance Fragrance παραμένει στο τέλος της ημέρας ένα άρωμα, το οποίο ενημερωτικά περιέχει νότες μολόχας, γιασεμιού, ρίζας ίριδας, σανδαλόξυλου, μόσχου και καρύδας. Όπως ακριβώς συμβαίνει με το no makeup makeup, που δεν σημαίνει ότι δεν φοράς μακιγιάζ, αλλά ότι χρησιμοποιείς προϊόντα τα οποία προσαρμόζονται στην επιδερμίδα σου, αναδεικνύοντας τα φυσικά χαρακτηριστικά σου και δημιουργώντας ένα ομοιόμορφο αποτέλεσμα που μοιάζει με «δεύτερο δέρμα».
Με την ίδια λογική λειτουργεί και το No Fragrance Fragrance, το οποίο χρησιμοποιεί 2 τεχνολογίες. Η μία προσαρμόζεται στη χημική σύσταση, τη θερμοκρασία και το περιβάλλον κάθε ατόμου κάνοντας κάθε νότα να εξελίσσεται σε πραγματικό χρόνο, και η άλλη σέβεται τη μικροχλωρίδα του δέρματος δημιουργώντας μια απαλή και φιλική προς το δέρμα εμπειρία. Το αποτέλεσμα, σύμφωνα με τους ισχυρισμούς του brand, είναι ότι αυτό το άρωμα εξελίσσεται μαζί με το σώμα αντί να το επισκιάζει, ή, όπως εξηγεί η Wileman, «δεν επικάθεται στο δέρμα, αλλά γίνεται μέρος του».
Θα είναι αυτό το επόμενο μεγάλο trend στα αρώματα;
Πέρα από τα επαινετικά λόγια της Winfrey, που δεν αποκλείεται να κρύβουν και κάποια εμπορική συμφωνία, είμαι περίεργη να το δοκιμάσω για να διαπιστώσω πώς το No Fragrance Fragrance αλληλεπιδρά με το δέρμα κι αν έχει ενδιαφέρον η μυρωδιά του. Μέχρι τότε, αναγνωρίζω το επιχειρηματικό δαιμόνιο της Jackson και της Wileman. Στην ουσία προσπαθούν να δημιουργήσουν μια νέα κατηγορία αρωμάτων, πιο ελαφρών από το eau de toilette και με μεγαλύτερη διάρκεια από το fragrance mist: κάτι ενδιάμεσο, σαν ένα fragrance essence.
Από την άλλη, πιάνουν απόλυτα το πνεύμα της εποχής. Όλο και περισσότερες γυναίκες δεν θέλουν να επιβαρύνουν το δέρμα τους με ρουτίνες πολλών βημάτων, πολλά προϊόντα μακιγιάζ και με επιθετικές αισθητικές θεραπείες, αλλά να αξιοποιούν το skincare και το μακιγιάζ για να αναδείξουν αυτό που λέμε “yourself, but better”, δηλαδή τον εαυτό τους αλλά σε μια βελτιωμένη εκδοχή.
Η τεχνολογία του No Fragrance Fragrance είναι σίγουρα καινοτόμα, αλλά είμαι περίεργη αν θα δημιουργήσει μια τάση τόσο σαρωτική όσο το no makeup makeup σε μια αγορά που ξεχειλίζει από επιλογές. Η ιδέα της Jackson ότι «το μέλλον της αρωματοποιίας θα έχει να κάνει λιγότερο με το άρωμα και περισσότερο με τον εαυτό» είναι, βέβαια, πλήρως εναρμονισμένη με τη σύγχρονη τάση του wellness και της αυτοφροντίδας, αλλά να μην ξεχνάμε για ποιον λόγο αγοράζουμε συχνά ένα άρωμα: για να δώσουμε μια αίσθηση πολυτέλειας στην καθημερινότητά μας και για να «ταξιδέψουμε» σε άλλους κόσμους, μακριά από… το δέρμα μας!