24 Media Creative Team
ΑΦΙΕΡΩΜΑ

Η ελληνική ομορφιά σε 7 αιγαιοπελαγίτικες στάσεις για να δεις τα νησιά αλλιώς

Καλοκαίρι και ελληνικά νησιά πάνε πακέτο – έστω και με γκρίνια για το τσιμπημένο budget, αλλά αυτό είναι μια άλλη συζήτηση. Κάθε χρόνο τέτοια εποχή, οι ώρες στο γραφείο περνούν πιο ευχάριστα, καθώς περιμένουμε να χαθούμε περπατώντας σε σοκάκια, να πιούμε καφέ σε πλατείες με πλατάνια, να δοκιμάσουμε τοπικούς μεζέδες και να κολυμπήσουμε σε παραλίες με κρυστάλλινα νερά, οι οποίες κοσμούν τα εξώφυλλα ταξιδιωτικών περιοδικών σε όλο τον κόσμο.

Υπάρχει όμως και μια άλλη πλευρά των νησιών που αξίζει να ανακαλύψει ο επισκέπτης. Είναι η πλούσια βιοποικιλότητα και οι πολύτιμοι θησαυροί της φύσης τους, που εμπνέουν τα πιο δημιουργικά project ομορφιάς. Κι είναι και οι άνθρωποι που συνδέονται με αυτά, χρησιμοποιώντας τα ως όχημα για να αφηγηθούν τις δικές τους, μοναδικές ιστορίες για την ομορφιά.

Είσαι έτοιμη να δεις τα νησιά αλλιώς;

Στην Τήνο με το Ένα Κάρο

Ίσως να έχεις ζήσει στα παιδικά σου χρόνια την καθιερωμένη ετήσια οικογενειακή επίσκεψη στην Παναγία την Ευαγγελίστρια για προσκύνημα και εναπόθεση τάματος. Τώρα όλοι προσπερνούν τη Χώρα και κατευθύνονται στην υπέροχη ενδοχώρα, με τα αναλλοίωτα στον χρόνο χωριά, με τη λιτή αρχιτεκτονική και το νέο γαστρονομικό τοπίο. Τα τελευταία χρόνια, η Τήνος απέκτησε το σοφιστικέ κοινό που της άξιζε, το οποίο αψηφά τον αέρα που λυσσομανάει και την ανάγκη για προκράτηση στην… talk of the island νεοαφιχθείσα γκουρμέ ταβέρνα.

Από τους πιο γνήσιους εκπροσώπους του νησιού είναι το Ένα Κάρο, ένα brand ομορφιάς που φέρει αυτό το… βουκολικό όνομα αντί για κάτι fancy, και φτιάχτηκε –κυριολεκτικά– από τα χεράκια της Γεωργίας Ζήλου. Αφού παράτησε τη ζωή και την καριέρα της ως interior designer στην Αθήνα, μετακόμισε μόνιμα στην Τήνο με τον σύντροφό της. «Ήθελα να ζήσω σε ένα μη αστικό περιβάλλον. Είμαι παιδί της φύσης και εκεί νιώθω καλά», μου είπε στην τηλεφωνική μας συνομιλία.

Στη Γεωργία άρεσε πάντα να αγοράζει σαπούνια για τον εαυτό της και για να τα κάνει δώρο. Γι’ αυτό, βασικό προϊόν του brand είναι τα χειροποίητα σαπούνια για το πρόσωπο και το σώμα. Για να τα δημιουργήσει φορτώνει το… Ένα Κάρο αποκλειστικά με φυσικές πρώτες ύλες: ελληνικό ελαιόλαδο και αμυγδαλέλαιο, βούτυρο καριτέ και βούτυρο κακάο, τηνιακά βότανα, φυσικές χρωστικές όπως το κακάο, η πάπρικα, ο ροζ και ο πράσινος άργιλος, και αρώματα αποκλειστικά από αιθέρια έλαια.

Τα best sellers είναι το σαπούνι προσώπου με αρμπαρόριζα και πορτοκάλι για την ώριμη και ξηρή επιδερμίδα και εκείνο με βότανα και κερί μέλισσας για την ξηρή, ευαίσθητη και ευερέθιστη, καθώς και το σαπούνι σώματος με ενσωματωμένο σφουγγάρι λούφας για τόνωση της μικροκυκλοφορίας και απολέπιση.

Τα σαπούνια πλαισιώνονται πλέον από βούτυρα για τα χείλη (lip balms), ενυδατικά λάδια σώματος, body scrub με μείγματα από αλάτια, λάδια και αιθέρια έλαια, βούρτσες και λούφες για dry brushing, προϊόντα ξυρίσματος, αλλά και κεραμικά αντικείμενα για το μπάνιο.


Το Ένα Κάρο χωράει ακόμα την αειφορία και τη zero waste φιλοσοφία. Στις συσκευασίες του δεν χρησιμοποιείται αυστηρά το πλαστικό, το οποίο έχει αντικατασταθεί από το χαρτί και το ανακυκλώσιμο αλουμίνιο.

Στη Σέριφο με την Apivita

Tη Σέριφο την αγαπάς για πολλούς λόγους. Για την άγρια ομορφιά, το γυμνό τοπίο, την chill-out αύρα, τις υπέροχες παραλίες που είναι ξεκάθαρα από τις ομορφότερες του Αιγαίου. Γνωρίζεις όμως ότι είναι από τα πιο πλούσια σε βιοποικιλότητα νησιά των Κυκλάδων, με σπάνια φυτά όπως η αγριολεβάντα, το αγριοραδίκι, η λαδάνια και το καντηλάκι;

Εγώ το έμαθα χάρη στο πρόσφατο Sustainability Trip που οργάνωσε η Αpivita με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Μέλισσας. Όπως ξέρεις ήδη, η θαυμαστή κοινωνία των μελισσών αποτελεί βασική πηγή έμπνευσης της μάρκας και τα μελισσοκομικά προϊόντα πρωταγωνιστούν στις συνθέσεις της.

Την επόμενη φορά που θα βρεθείς στη Σέριφο, αναζήτησε στον Άγιο Παντελεήμονα το πρότυπο βιολογικό μελισσοκομείο του Νίκου Κοκκολάκη, ο οποίος σε συνεργασία με την Apivita κάνει εξαιρετική δουλειά.


 

«Εδώ, δίπλα ακριβώς από τα μελίσσια, γίνεται η εξαγωγή premium μελιού την άνοιξη από αγριολεβάντα και το καλοκαίρι από θυμάρι. Η παραγωγή και η τυποποίηση γίνεται από το πρώτο, συνεταιριστικό τυποποιητήριο μελιού που υπάρχει στο νησί», λέει με υπερηφάνεια ο κ. Κοκκολάκης. Προσθέτει ότι «μέσα απ’ αυτήν την υπέροχη συνεργασία με την Apivita αναδείχθηκε ο πρωτογενής τομέας της γεωργίας και ένα κομμάτι της κουλτούρας του νησιού».

Στη Σέριφο θα βρεις και το πρώτο Bee School της νησιωτικής Ελλάδας, που δημιουργήθηκε με το The Bee Camp, μέλος του οργανισμού 1% for the Planet. Στο πλαίσιο αυτής της συνεργασίας, οι μικροί μαθητές μαθαίνουν τον καθοριστικό ρόλο της μέλισσας στον κύκλο της ζωής και στη διατήρηση της βιοποικιλότητας, και εκπαιδεύονται σε πρακτικές για την προστασία της.

 

Στη Νάξο με την Apeiranthos Natural Skincare

Εκτός από τις τεράστιες παραλίες με τα κρυστάλλινα νερά, η Νάξος προσφέρει άχαστο φαγητό και πανέμορφα χωριά κρυμμένα στα ορεινά. Το πιο ονομαστό απ’ αυτά, η Απείρανθος, ήταν ο αγαπημένος προορισμός της Στέλλας Πλιάκη και έγινε πηγή έμπνευσης για να δημιουργήσει το Apeiranthos Natural Skincare.


Οι ψαγμένοι το εντόπισαν από νωρίς βλέποντας τον λογαριασμό του στο Instagram με την άψογη αισθητική, που ήταν πρωτοποριακή το 2017 για τα ελληνικά δεδομένα. «Αυτό το 100% φυσικό και cruelty-free brand είναι προέκταση του πώς επιλέγω να ζω εγώ και η οικογένειά μου», ξεκινάει να μου εξηγεί η Στέλλα για τη φιλοσοφία της. Το Apeiranthos Skincare «εκφράζει την επιθυμία μας να στραφούμε σε έναν απλό τρόπο ζωής, να γνωρίζουμε τα συστατικά των προϊόντων που καταναλώνουμε και των καλλυντικών που χρησιμοποιούμε για την επιδερμίδα μας, και να ζούμε με σεβασμό προς το περιβάλλον και τα πλάσματά του», προσθέτει.

Πιστεύει ότι τα φυσικά και πολυχρηστικά προϊόντα είναι το μέλλον που χρειαζόμαστε εμείς, αλλά και ο πλανήτης μας. Χρησιμοποιώντας ένα έλαιο καθαρισμού και ένα σαπούνι, έναν ορό και ένα έλαιο, θα δεις την επιδερμίδα σου να λάμπει πραγματικά και μάλιστα με απόλυτη ασφάλεια, γιατί τα καλλυντικά προϊόντα μπορούν να είναι εξίσου αποτελεσματικά χωρίς συνθετικά συστατικά, συνθετικά αρώματα και parabens.

Αυτό που μου κάνει εντύπωση είναι πόσο ειλικρινή και συνειδητοποιημένη στάση απέναντι στην ομορφιά έχει η Στέλλα: «Κανένα προϊόν δεν μπορεί να γυρίσει τον χρόνο πίσω και να σε κάνει να δείχνεις 20 χρόνια νεότερη. Εμείς δεν πρόκειται να ισχυριστούμε ποτέ κάτι τέτοιο. Είναι καιρός να συμφιλιωθούμε με τον εαυτό μας και να αποζητάμε να είμαστε όμορφοι σε κάθε ηλικία. Η καλή διατροφή, η ενυδάτωση εκ των έσω, η άσκηση, το μασάζ και ο διαλογισμός είναι τα κλειδιά για μια υγιή εικόνα και ένα όσο το δυνατόν πιο ισορροπημένο πνεύμα», αναφέρει.

Για να κάνεις την πρώτη γνωριμία με το brand, που παράγεται εξ ολοκλήρου στην Ελλάδα, ξεκίνα από τρεις δημοφιλείς κωδικούς του: το lip conditioner, την κρέμα ματιών και τις μάσκες προσώπου σε μορφή σκόνης.

Στη Σκόπελο με τη Euthalia

Φεύγοντας από τις αγαπημένες Κυκλάδες, κατευθυνόμαστε στις Βόρειες Σποράδες. Αν σου αρέσει να συνδυάζεις το πράσινο των πεύκων με το βαθύ μπλε της θάλασσας και τη laid-back ατμόσφαιρα στις διακοπές σου, τότε πρέπει να αγκυροβολήσεις στη Σκόπελο. Από εκεί ξεκινάει η ιστορία της Euthalia Natural Cosmetic Values, μιας μικρής ελληνικής εταιρείας με 100% φυσικά, αγνά και βιοενεργά καλλυντικά για θρέψη, υγεία και λάμψη στην επιδερμίδα του προσώπου και του σώματος.

Το όνομα, την έμπνευση και τη γνώση για τη δημιουργία του brand το 2012, η Ευθαλία Σταματάκη τα έχει πάρει από τη συνονόματη γιαγιά της. «Έμαθα από πολύ μικρή από τη γιαγιά μου πόσο σημαντικό είναι να αξιοποιείς τα ευεργετικά βότανα του νησιού και να τα κάνεις μέρος της καθημερινότητάς σου», μου αποκαλύπτει η Ευθαλία. Θυμάται ότι «οι δικές της χειροποίητες συνταγές για σαπούνια και κηραλοιφές έκαναν το σπίτι να μοσχοβολάει φρεσκάδα και το πρόσωπό της να λάμπει από υγεία».

Τα λίγα και καλά προϊόντα, 20 στον αριθμό, που καλύπτουν όλη την γκάμα των αναγκών της επιδερμίδας του προσώπου και του σώματος, έχουν ως κύριο συστατικό το βιολογικό ελαιόλαδο συνδυασμένο με αιθέρια έλαια και εκχυλίσματα αρωματικών και φαρμακευτικών φυτών, όπως το άγριο τριαντάφυλλο και ο κίστος, που είναι γνωστά για την αντιοξειδωτική δράση τους. Από τις συνθέσεις απουσιάζουν τα χημικά και συνθετικά στοιχεία, τα parabens, τα SLS, το άρωμα, η σιλικόνη.

Best seller είναι η 24ωρη κρέμα Cistus Cold Cream, που βασίζεται σε αρχαία ελληνική συνταγή και συνδυάζει μελισσοκέρι με ελαιόλαδο, αμυγδαλέλαιο, ροδόνερο, αιθέρια έλαια από τριαντάφυλλο και κίστο, προσφέροντας ενυδάτωση, ανάπλαση και λείανση των ρυτίδων στην κανονική/ξηρή επιδερμίδα.

Στο ραντάρ της ομορφιάς σου βάλε και το πολυχρηστικό θρεπτικό ξηρό λάδι για πρόσωπο-σώμα-μαλλιά, τους ορούς αντιγήρανσης για πρόσωπο και μάτια και το απολεπιστικό Brightening Exfoliating Balsam Cistus & Olive Seeds για απαλό και λείο πρόσωπο και σώμα.

Στους Λειψούς με την Korres

Ένα λιμανάκι και κάμποσες ανέγγιχτες παραλίες. Χρειάζεσαι κάτι παραπάνω το καλοκαίρι; Το λιλιπούτειο νησί των Δωδεκανήσων βραβεύτηκε πρόσφατα για τις πράσινες πρωτοβουλίες του που λένε «όχι» σε οργανωμένες παραλίες και ξαπλώστρες.

Σε αυτό το απομονωμένο νησί, που ελπίζουμε να μείνει έτσι, έχει την έδρα του το Ινστιτούτο Θαλάσσιας Προστασίας Αρχιπέλαγος, με το οποίο η εταιρεία Korres ξεκίνησε να συνεργάζεται πριν από δύο χρόνια με αφορμή το λανσάρισμα της αντηλιακής σειράς Γιαούρτι. Τους ένωσε το κοινό όραμα και ο στόχος να προστατεύσουν τη θαλάσσια βιοποικιλότητα που βρίσκεται σε κίνδυνο επαναφυτεύοντας τα θαλάσσια λιβάδια Ποσειδωνίας στο Αιγαίο.

Αυτά τα προστατευόμενα «δάση της θάλασσας» είναι από τις σημαντικότερες πηγές οξυγόνου, παίζουν σημαντικό ρόλο στη διατήρηση της υγείας των θαλασσών και συμβάλλουν στη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα. Εκεί βρίσκουν καταφύγιο περισσότερα από τριακόσια είδη φυκιών και χίλια είδη θαλάσσιων ζώων. Το Αρχιπέλαγος διερευνά επίσης τον ρόλο των λιβαδιών Ποσειδωνίας στη μείωση των επιπτώσεων των micro- και nano-πλαστικών στο νερό.

Η Αναστασία Μήλιου, συνιδρύτρια και Διευθύντρια Έρευνας του Αρχιπελάγους προειδοποιεί ότι «δεν συνειδητοποιούμε ότι η καθημερινή μας ζωή επιβαρύνει και αφήνει ένα αρνητικό αποτύπωμα στο περιβάλλον». Θεωρεί επίσης ότι «ο κόσμος δεν γνωρίζει πραγματικά τι υπάρχει στο βυθό ώστε να το προστατέψει». Η Korres συμβάλλει σε αυτή την προσπάθεια αφαιρώντας από τις συνθέσεις των αντηλιακών τα χημικά φίλτρα που έχουν ενοχοποιηθεί ότι βλάπτουν τη θαλάσσια βιοποικιλότητα, καθώς και τις σιλικόνες που δεν είναι βιοδιασπώμενες.

Με την υποστήριξη της Korres, το Αρχιπέλαγος έχει φυτεύσει περισσότερες από 7.000 ρίζες Ποσειδωνίας στην περιοχή των Λειψών, εστιάζοντας σε σημεία που παρουσιάζουν μεγάλη διάβρωση. «Τα νέα της καρποφορίας της Ποσειδωνίας είναι ενθαρρυντικά. Αυτό σημαίνει ότι οι θάλασσές μας παραμένουν ζωντανές και παραγωγικές, παρόλο που η πλαστική και χημική ρύπανση αποκτά μεγάλες διαστάσεις και στη χώρα μας», τονίζει με ικανοποίηση η κ. Μήλιου. Μαθαίνουμε μάλιστα ότι μία από τις νέες δράσεις του Αρχιπελάγους είναι το πρώτο «νοσοκομείο» για τα πληγωμένα ζώα των θαλασσών.

 

Στην Κρήτη με την Authentics

Αν έχεις όρεξη για νησιωτικό road trip πολλών χιλιομέτρων, δεν έχεις να σκεφτείς κάτι άλλο πέρα από την Κρήτη. Το μεγαλύτερο νησί της χώρας έχει ό,τι ζητήσει η ψυχή σου: την πολυτέλεια των πεντάστερων resorts, αλλά και ερημικές γωνιές, μια πλούσια γη που παράγει ονομαστά προϊόντα και από τα καλύτερα φαγητά που θα δοκιμάσεις στην Ελλάδα.

Στο Ηράκλειο θα βρεις και την Authentics. Όλα ξεκίνησαν όταν η μητέρα του συναδέλφου μας εδώ στην 24Media, Γιάννη Διγενάκη, χρησιμοποίησε το ελαιόλαδο από τα οικογενειακά κτήματα για να φτιάξει 100% αγνά σαπούνια, χωρίς χρώματα και αρώματα, για όλη την οικογένεια και τα εγγόνια της. Το χόμπι της κυρίας Στεφανίας έγινε κανονική δουλειά, όταν τα σαπούνια της άρχισαν να γίνονται περιζήτητα από φίλους και γνωστούς.

«Το πρώτο προϊόν ήταν η μπάρα σαπουνιού με πιστοποιημένο βιολογικό ελαιόλαδο και λευκό κρασί», μου λέει ο Γιάννης, που με ενημερώνει επίσης ότι η οικογένειά του ασχολείται και με την οινοποίηση. Προσθέτει ότι οι πρώτες ύλες έρχονται κατά βάση από την κρητική γη και ότι «ο κόσμος αγαπάει όλα τα σαπούνια του brand, είτε είναι με βιολογικό χαμομήλι από τα κρητικά βουνά, είτε είναι scrub με κόκκο ελιάς».

Η Authentics χρησιμοποιεί την ψυχρή μέθοδο (cold process) για την παρασκευή των σαπουνιών, γιατί έτσι τα συστατικά διατηρούν καλύτερα τις ευεργετικές, φυσικές τους ιδιότητες. Αυτός ο τύπος σαπουνιού είναι επίσης λιγότερο επιθετικός, βοηθώντας το δέρμα να διατηρεί το υδρολιπιδικό του φιλμ και να μένει ενυδατωμένο μετά το πλύσιμο. Επιπλέον, η παρασκευή σαπουνιού με τη συγκεκριμένη μέθοδο είναι φιλική προς το περιβάλλον, αφού απαιτεί λίγη ενέργεια.

 

Πριν από λίγο καιρό η Authentics έγινε η πρώτη ελληνική εταιρία καλλυντικών στην Ελλάδα (υπάρχουν περίπου 300 σε όλο τον κόσμο) που πιστοποιήθηκε από το δίκτυο Slow Cosmétique για την ηθική, την οικολογική συνείδηση και το μηδενικό αποτύπωμα στο περιβάλλον. Αξίζει να γνωρίζεις ότι το Slow Cosmétique ορίζει πολύ αυστηρές προδιαγραφές για την πιστοποίηση και ότι οι υποψήφιες εταιρείες ελέγχονται για τις πρώτες ύλες, τη συσκευασία, το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και τις μεθόδους παρασκευής. Αυτό είναι ένα παράσημο για την Authentics: η απόλυτη διαφάνεια!

 

Εκτός από τα σαπούνια, η σειρά προϊόντων της Authentics περιλαμβάνει πλέον και ενυδατική κρέμα προσώπου, αντηλιακό, body butter, κηραλοιφή, φυσικό σφουγγάρι λούφας για peeling προσώπου και scrub σώματος, καθώς και βιολογικά βότανα της Κρήτης. Θα τα βρεις όλα στο authentics.gr.

 

Στην Κάρπαθο με τη Laouta

Στην Κάρπαθο δεν έχω βρεθεί ακόμα, αλλά από τις περιγραφές των φίλων μου για τα ιδιαίτερα έθιμα, την αρχιτεκτονική, την άγνωστη παραδοσιακή κουζίνα και τις παραλίες της, θα έπρεπε κανονικά να κλείσω εισιτήρια με την επόμενη πτήση. Η Κάρπαθος φημίζεται επίσης για τα αυτοφυή βότανα όπως ο ελίχρυσος, το φασκόμηλο, η άρκευθος και το θυμάρι.

Η Εύη Λαχανά μεγάλωσε με γιαγιάδες που έκαναν βάμματα, τσάγια και εκχυλίσματα από τα βότανα του χωραφιού τους. «Θυμάμαι τη γιαγιά μου να μαζεύει βότανα και να βάζει μπιλάκια από σχίνο στο ψωμί για να μοσχομυρίζει ή να φτιάχνει τσάι με φασκόμηλο όταν αρρωσταίναμε γιατί είχε αντιμικροβιακή δράση», αναφέρει χαρακτηριστικά.

 

Η οικογένεια στην οποία μεγάλωσε (με μπαμπά γεωπόνο και μαμά χημικό μηχανικό), αλλά και η τυχαία παρακολούθηση μιας διάλεξης από έναν Γερμανό βοτανολόγο για τη σημαντική φυτοποικιλότητα του άγριου νησιού, ήταν οι λόγοι που ώθησαν την Εύη να σπουδάσει γεωπόνος. Αν και δεν άσκησε ποτέ το επάγγελμα αυτό καθαυτό, ήθελε με κάποιον τρόπο να ασχοληθεί με το αντικείμενο που είχε σπουδάσει.

Με τη βοήθεια της μητέρας της έμαθε τα πάντα για τα βότανα και την καλλωπιστική τους δράση στο δέρμα και τα μαλλιά, και στη συνέχεια για τον τρόπο που χρησιμοποιούνται αυτούσια μέσα στα προϊόντα ομορφιάς.

Στην αρχή έφτιαχνε σαπούνια με αυτοφυή βότανα από το χωράφι τους. Όταν άρχισε να παίρνει θετικό feedback για τα σαπούνια, αποφάσισε να δημιουργήσει τη Laouta, με έναν πολύ ηθικό και βιώσιμο τρόπο.

Τα προϊόντα της Laouta δημιουργούνται με 100% φυτικές πρώτες ύλες, βασίζονται στο ελαιόλαδο και τα εκχυλίσματα βοτάνων, είναι cruelty-free και vegan τα περισσότερα, ενώ από τις συνθέσεις τους απουσιάζουν ορυκτέλαια, σταθεροποιητές, parabens, συνθετική γλυκερίνη, σιλικόνη.

 

 

Μάλιστα, η Laouta ήταν από τις πρώτες εταιρείες παγκοσμίως που το 2015 δημιούργησε χάρτινη συσκευασία για το εμβληματικό Repair Balm για πρόσωπο-σώμα-χείλη με μεγάλη περιεκτικότητα σε ελίχρυσο, καλέντουλα, ελαιόλαδο και ιπποφαές. Επίσης, χρησιμοποιεί βιοπλαστικό από ζαχαροκάλαμο στην παραγωγή, για μηδενικό αποτύπωμα στο περιβάλλον.