Anne: Η επιτυχία που φέρνει την επιστροφή των τούρκικων σειρών;

Η συνταγή που πέτυχε, η ελληνική μυθοπλασία και οι τούρκικες σειρές που αγαπήθηκαν στην Ελλάδα.

Στη λίστα με τα εξαγώγιμα προϊόντα της Τουρκίας, οι σειρές βρίσκονται με βεβαιότητα στις πρώτες θέσεις. Χαρακτηριστικό το δημοσίευμα της Daily Sabah πως τα τούρκικα σήριαλ λειτουργούν και ως κυβερνητικοί εκπρόσωποι Τύπου, αποφέροντας στα κρατικά ταμεία έσοδα εκατομμυρίων δολαρίων. Στην ελληνική πραγματικότητα κάνουν δυναμική επιστροφή με το «Anne» που προβάλλεται από τον ΑΝΤ1, σημειώνοντας υψηλά νούμερα τηλεθέασης απέναντι στα βαριά πυροβολικά των υπόλοιπων καναλιών. Αντέχει την πίεση του Master Chef και του Survivor και αποδεικνύεται ρυθμιστής. Οι τηλεθεατές δείχνουν την προτίμησή τους η οποία αποτυπώνεται και στα social media.

Πάθη, έρωτες, ίντριγκες και προσωπικές ιστορίες που επιχειρούν μία ισχυρή επίκληση στο συναίσθημα. Με στόχο το θυμικό, που δεν γνωρίζει τόπο, γλώσσα και κουλτούρα, οι συντελεστές επιδιώκουν την ταύτιση. Η ιστορία του «Anne» βασίζεται στο σενάριο, το οποίο έχει στηριχτεί σε μια βραβευμένη ιαπωνική σειρά, με τον ίδιο τίτλο, δηλαδή «Μητέρα», το σενάριο της οποίας έγραψε ο Γιούτζι Σακαμότο.

 

Η υπόθεση: Η Ζεϊνέπ Γκιουνές είναι μια νεαρή κοπέλα που εργάζεται ως αναπληρώτρια δασκάλα σε δημοτικό σχολείο. Όταν αντιλαμβάνεται ότι μια εξάχρονη μαθήτρια της, η Μελέκ, υποφέρει από κακομεταχείριση στο σπίτι της, αποφασίζει να την βοηθήσει ξεκινώντας μια νέα ζωή μαζί και να γίνει η μητέρα της. H πρεμιέρα σημείωσε 14,3% στο γενικό σύνολο και 12,8% στα νεανικά κοινά. Η πορεία δείχνει πως «χτίζει» το κοινό που ακολουθεί τη σειρά φανατικά αποδεικνύοντας την ανθεκτικότητά του με ποσοστά που έχουν κλειδώσει πάνω από το 20%.

Η συνταγή που πέτυχε και η ελληνική μυθοπλασία

Οι τούρκικες σειρές ξεκίνησαν να προβάλλονται στη χώρα μας εν μέσω μίας ιδιότυπης κατάστασης στην τηλεόραση. Η οικονομική κρίση ήταν προ των πυλών με αποτέλεσμα τα κανάλια να περιορίζουν κατά πολύ τα έξοδα. Η αγορά των δικαιωμάτων ήταν συμφέρουσα σε σύγκριση με την παραγωγή. Δημιουργήθηκε μία σχέση αλληλεπίδρασης χωρίς κανένας να μπορεί να πει με βεβαιότητα αν η έλλειψη ελληνικής μυθοπλασίας έφερε τα τούρκικα σήριαλ ή το ανάποδο. Η αλήθεια, μάλλον, βρίσκεται κάπου στη μέση.

Ακόμα και όσοι τάχθηκαν κατά τους μίλησαν για ιδιαίτερα προσεγμένα δομημένες δουλειές, με πολλά μέσα και εφόδια ώστε να επιτευχθεί αυτό το αποτέλεσμα και τελικά «να φέρουν τα λεφτά τους πίσω». Ο συνδυασμός της κλασικής σαπουνόπερας με στοιχεία κινηματογραφικής κάλυψης τις έκανε ιδιαίτερα δημοφιλείς και ανέβασε σημαντικά τους μέσους όρους. Η επιτυχία ξέφυγε κατά πολύ από τα σύνορα της Τουρκίας με τις σειρές να ταξιδεύουν σε Ευρώπη

Χαρακτηριστικό το παράδειγμα του Netflix που ανακοίνωσε την πρώτη του τούρκικη σειρά δέκα επεισοδίων με εκτελεστικό παραγωγό τον Onur Guvenatam, ο οποίος είχε αναλάβει την τουρκική προσαρμογή του «Pretty Little Liars» του ABC με εξαιρετική επιτυχία.

Οι σειρές που έκαναν επιτυχία στην Ελλάδα

Οι τούρκικες σειρές έκαναν το τηλεοπτικό ντεμπούτο τους στην χώρα μας με το «Yapanci Damat», γνωστό σε εμάς ως «Τα σύνορα της αγάπης» το 2005, μια σειρά που αγαπήθηκε αρκετά και αφορούσε στον έρωτα ανάμεσα σε έναν Έλληνα και μια Τουρκάλα και τα προβλήματα που δημιουργούνται στη σχέση τους εξαιτίας των συγγενών τους. Η σειρά ξεκίνησε να προβάλλεται στην Ελλάδα στις 11 Ιουλίου από τον τηλεοπτικό σταθμό Mega Channel, σημειώνοντας ποσοστό τηλεθέασης 31,7%. To τελευταίο επεισόδιο προβλήθηκε στις 5 Ιουλίου 2008, σημειώνοντας 31,8%. Το μεγαλύτερο ποσοστό τηλεθέασης ήταν το 58,4% στις 25 Αυγούστου 2005 στο 33ο επεισόδιο.

Θα ακολουθήσουν οι «Χίλιες και μία νύχτες» που έχουν προβληθεί με επιτυχία σε πολλές χώρες όπως το Αζερμπαϊτζάν, η Βουλγαρία και το Κουβέιτ. Η σειρά προβάλλεται στους ελληνικούς δέκτες στις 7 Ιουνίου 2010 από τον  ΑΝΤ1 με ποσοστό τηλεθέασης 18,7%. To τελευταίο επεισόδιο προβλήθηκε στις 1 Φεβρουαρίου 2011 κάνοντας 24,3%. Το μεγαλύτερο ποσοστό τηλεθέασης ήταν το 43,8% στις 6 Αυγούστου 2010. «Το Αγιάζι του Έρωτα» δεν ακολούθησε τον ίδιο δρόμο με τους προκατόχους του καθώς μετά από ένα μήνα προβολής διεκόπη λόγω χαμηλής θεαματικότητας. Ωστόσο, ύστερα από απαίτηση των τηλεθεατών, η σειρά ξεκίνησε πάλι στις 27 Ιουνίου 2011, από την αρχή, σημειώνοντας ποσοστό τηλεθέασης 15,7%. Το τελευταίο επεισόδιο προβλήθηκε στις 9 Σεπτεμβρίου 2011 σημειώνοντας ένα εξαιρετικά ικανοποιητικό 33%. Στις 26 Σεπτεμβρίου 2011 δύο τηλεοπτικοί σταθμοί θα βγουν στον ανταγωνισμό με τούρκικα σήριαλ.

«Πειρασμός» για τον ΑΝΤ1 και «Έρωτας και Τιμωρία» για το Mega. Το φινάλε του Πειρασμού έφτασε στο 36,6% ενώ το «Έρωτας και Τιμωρία» έδειξε μία ξεκάθαρη υπεροχή με ποσοστά που άγγιξαν το 48,8%, σημειώνοντας ρεκόρ τηλεθέασης στην ιστορία των τουρκικών σειρών στην Ελλάδα. Το «Εζέλ» από την πρώτη στιγμή συγκέντρωσε το ενδιαφέρον των τηλεθεατών συγκεντρώνοντας ποσοστά που σε καθημερινή βάση δεν έπεφταν κάτω από το 30%, με υψηλότερο ποσοστό το 42,2%. Οι αντιδράσεις για το συγκεκριμένο σήριαλ ήταν πολλές, στο εξωτερικό μάλιστα ξεκίνησαν καμπάνια διαμαρτυρίας για τη διακοπή του εξαιτίας της προβολής κατεχόμενων περιοχών της Κύπρου, που αναφέρονταν ως τούρκικες. Η «Σιλά», η ιστορία ενός μεγάλου έρωτα που ξεκινά με ένα γάμο που δεν έπρεπε να γίνει έδειξε τη σύγχρονη Τουρκία συγκρούεται με τους άγραφους νόμους της παράδοσης και οι τηλεθεατές καθηλώθηκαν.

Η δραματική τηλεοπτική σειρά του 2006 σε σκηνοθεσία της Γκιούλ Όγουζ προβλήθηκε στις 10 Ιουνίου 2012 από το Mega Channel. Λίγους μήνες νωρίτερα, στις 3 Σεπτεμβρίου 2012, ο ΑΝΤ1 αποφασίζει να φέρει το «Σουλεϊμάν ο Μεγαλοπρεπής». Οι υπεύθυνοι του σταθμού ήθελαν να υπάρξουν αρκετά επεισόδια για να τα μεταδοθούν το φθινόπωρο του 2013, πράγμα που δε συνέβη με αποτέλεσμα να αποφασίσουν να την διακόψουν την Παρασκευή 31 Μαΐου 2013 ενώ τα νούμερα τηλεθέασης ήταν ιδιαίτερα υψηλά.

Το 2013 η δραματική σειρά «Καρανταγί» έρχεται να συμπληρώσει τη λίστα με τις σειρές που έκαναν διεθνή καριέρα στη χώρα μας. Το σενάριο υπέγραφαν οι επιτυχημένοι παραγωγοί του «Εζέλ». Πρωταγωνιστής της σειράς ο αγαπημένος του κοινού Kenan Imirzalioglu, γνωστός από τη σειρά «Εζέλ». Τέλος, η «Φατμαγκιούλ» που προβλήθηκε τις σεζόν 2012-2014 από το Mega Channel και έκανε ιδιαίτερη αίσθηση με την υπόθεσή της. Το φινάλε της σειράς συγκέντρωσε 832.000 τηλεθεατές με συνολικό μερίδιο 24,2% με το ποσοστό των γυναικών να σκαρφαλώνει στο 44,3%.

 

Aναδημοσιεύεται εμπλουτισμένo από το TV Έθνος

SHARE

ΕΓΓΡΑΦΗ

LADYLIKE NEWSLETTER

Όσα θέλει μία γυναίκα στο email της

ΜΗΝ ΤΑ ΧΑΣΕΤΕ