Αγιουρβέδα: 6 ανακουφιστικοί τρόποι για να φροντίσεις σώμα και πνεύμα

Τα 6 βήματα για να φροντίσεις τον εαυτό σου, τώρα που μπαίνουμε στο φθινόπωρο.

Η αλλαγή των εποχών και της θερμοκρασίας μπορεί να έχει περίεργη επίδραση στον οργανισμό σου, ενώ δεν το καταλαβαίνεις. Εκτός από τις ιώσεις που καραδοκούν, αλλάζει ο τρόπος που αναπνέεις, η κυκλοφορία του αίματος και το σώμα προσπαθεί να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα, μετά το καλοκαίρι. Οι μέρες μικραίνουν και οι ρυθμοί σου αλλάζουν. Και κάπου εκεί αρχίζεις να λειτουργείς με περισσότερη «εσωστρέφεια» και φροντίζεις λίγο παραπάνω τον εαυτό σου, τις ανάγκες του ξεχνώντας τα πολλά ξενύχτια και την άστατη διατροφή. Το φθινόπωρο εξάλλου είναι η σωστή στιγμή για να ξεκινήσεις όλα αυτά που ανέβαλες (και που αξίζεις).

Σύμφωνα με την Αγιουρβέδα, που είναι κομμάτι της ινδικής φιλοσοφίας, ο άνθρωπος είναι μία ολότητα και μέσα από τη διατροφή και την επιλογή του τι είναι επιβλαβές και τι ευεργετικό για εμάς, μπορούμε να θεραπεύσουμε το σώμα μας και να φροντίσουμε το σώμα και την ψυχή με τον ίδιο τρόπο. Παρακάτω θα βρεις μερικές από τις προτάσεις αυτής της φιλοσοφίας αλλά και απλά καθημερινά πράγματα που μπορείς να κάνεις και να ανανεωθείς τώρα που (ουσιαστικά) ξεκινά η σεζόν.

Οι σωστές τροφές

Περνάμε στη φθινοπωρινή διατροφή που κάνει καλό στην καρδιά και ζεσταίνει την ψυχούλα μας. Οι τροφές που καταπολεμούν το κρύο (όταν έρθει με το καλό) και την ξηρή ατμόσφαιρα είναι οι σούπες, οι πατάτες με μπαχαρικά, όπως η κανέλα και το μοσχοκάρυδο, οι ξηροί καρποί, τα λάδια φυτικής προέλευσης και οτιδήποτε θρέφει και ενυδατώνει βαθιά τον οργανισμό σου. Όπως πάντα, η λέξη κλειδί είναι το μέτρο.

Δες κι αυτό: Τα 4 βήματα για να πετύχεις αυτό που θες χωρίς φόβο, σύμφωνα με την ειδικό

Κοιμήσου καλά

Αν και το φθινόπωρο είθισται να κοιμόμαστε περισσότερο και να λαχταράμε την ώρα που θα εναποθέσουμε το κουρασμένο μας κορμί στο κρεβάτι, μπορεί να υποφέρουμε από αϋπνίες. Καθεμία από εμάς έχει τη δική της ρουτίνα χαλάρωσης αλλά ένα έξυπνο tip είναι να ψεκάζεις λίγο έλαιο λεβάντας στο χώρο ή σε μία πασμίνα που φοράς μέσα στο σπίτι.

Ενυδάτωση δέρματος

Το πρώτο και βασικότερο βήμα είναι να πίνεις όσο περισσότερο νερό μπορείς για να ενυδατώνεις επαρκώς το σώμα και το δέρμα σου. Το δεύτερο βήμα είναι χρησιμοποιείς αιθέρια έλαια στο μπάνιο, όπως το σουσάμι και το αμύγδαλο που δρουν καταπραϋντικά και καταπολεμούν την ξηρότητα.

Ενίσχυσε την κυκλοφορία του αίματος

Βλέπεις ξαφνικά πιο ξηρά χείλη, πέλματα και χέρια και είναι απολύτως φυσιολογικό λόγω του καιρού και της μείωσης της σωματικής δραστηριότητας. Κάνε ένα δώρο στον εαυτό σου με ένα μασάζ ή σάουνα που διώχνει όλες τις τοξίνες, βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος και σε χαλαρώνει μετά από ένα δύσκολο μήνα δουλειάς και άγχους.

Περισσότερη yoga

H yoga είναι ο ιδανικός τρόπος να νιώσεις ότι βρίσκεσαι σε επαφή με τη γη, ειδικά σε μία περίοδο άγχους και αλλαγών. Διώξε τις αρνητικές σκέψεις με μεγάλες αργές αναπνοές, μείνε περισσότερο στις στάσεις yoga και κάνε πιο αργές και σταθερές κινήσεις.

Μία νέα αρχή

Αυτό μεταφράζεται σε οτιδήποτε. Μπορεί να ξεκινήσεις ένα νέο χόμπι, μία νέα δραστηριότητα ή να δρομολογήσεις ένα project για μία δουλειά που θα υλοποιηθεί αργότερα. Το φθινόπωρο ρίχνουμε τους σπόρους για κάτι νέο, αλλά με μέτρο. Απόφυγε το multitasking και επικεντρώσου σε λίγα πράγματα για να μην ξοδεύεις την ενέργειά σου σε πολλά ταυτόχρονα.

TAGS:

SHARE

ΕΓΓΡΑΦΗ

LADYLIKE NEWSLETTER

Όσα θέλει μία γυναίκα στο email της

ΜΗΝ ΤΑ ΧΑΣΕΤΕ