Η άσκηση με τις ανάσες που θα σε βοηθήσει να καταπολεμήσεις το άγχος

Αν γνώριζες πως μπορείς να νικήσεις το άγχος σου με όπλο μονάχα μια σωστή αναπνοή, θα διάλεγες να πολεμήσεις ή να το βάλεις στα πόδια;

Αν ήμασταν σε πρωτόγονο στάδιο ανάπτυξης, ίσως η ενστικτώδης αντίδραση "fight ή flight" να μας ήταν πολύ χρήσιμη. Υπό την απειλή ενός μεγαλύτερου κινδύνου, βλέπεις, οι ψυχοσωματικές αντιδράσεις του πανικού και του άγχους έμοιαζαν λογικές. Τότε. Σήμερα, βέβαια, τη θέση των φόβων για την επιβίωση έχουν πάρει τα άγχη για τη διαβίωση. Και κάπως έτσι το fight ή flight αποτελεί μια δοκιμασμένη και αποτυπωμένη στο DNA μας αντίδραση του οργανισμού σε οτιδήποτε μάς καταπιέζει. Μια αντίδραση που εκδηλώνεται τόσο σωματικά (κοφτή αναπνοή, μυική συστολή, έκκριση αδρεναλίνης, γαστρεντερολογική αναταραχή, ταχυκαρδία) όσο και συναισθηματικά-ψυχικά. Κι όπου αρκούδα ή φυσική καταστροφή τότε, βάλε σήμερα τον... μπαμπούλα των δανείων, του ενοικίου, των αργοπορημένων ραντεβού, της υποαμειβόμενης εργασίας, του ανεκπλήρωτου έρωτα, των δυσλειτουργικών σχέσεων με όσους αγαπάς, του απαιτητικού εργοδότη σου στη δουλειά.

Γράφει η Τζιλ Δούκα MBA, PCC, Βραβευμένη συγγραφέας του παγκόσμιου bestseller «Αγάπη Τώρα και Ευ Ζην Τώρα», Ομιλήτρια διεθνούς φήμης

Όσο αγχωνόμαστε, λοιπόν, τόσο στέλνουμε το μήνυμα στο σώμα μας να ενεργοποιήσει τις άμυνές του. Κάτι που συντελεί στην κακή οξυγόνωση του εγκεφάλου, μην επιτρέποντας στο σώμα μας να εκτελέσει έναν πλήρη κύκλο αναπνοής. Η αποτυχία αυτής της εκτέλεσης μεσοπρόθεσμα είναι δυνατόν να προκαλέσει παθολογικές ανωμαλίες στον μεταβολισμό, στην πέψη, στο δέρμα, αλλά και τους ιστούς και τα όργανα του σώματός μας. Επειδή δεν βρισκόμαστε, λοιπόν, υπό μια πραγματική απειλή για την ίδια μας τη ζωή, οφείλουμε να ανακτήσουμε τη νηφαλιότητά μας και να μη το βάλουμε στα πόδια νικημένοι από το άγχος μας.

Διάβασε ακόμα: Εσύ, το άγχος και η αντιμετώπισή του

Πώς θα το κάνουμε αυτό; Απενεργοποιώντας τη fight ή flight αντίδραση με την εξής άσκηση, η επανάληψη της οποίας σε τακτική βάση βοηθά το σώμα σου αλλά και τον εγκέφαλό σου να ανταποκρίνονται θετικότερα σε καθετί στρεσογόνο.

-Απόκλεισε τυχόν εξωτερικές παρεμβάσεις (τηλέφωνα, υπολογιστή κ.λπ.) και κάθισε οκλαδόν σε ένα όμορφο περιβάλλον της επιλογής σου. Φρόντισε να μη σε ενοχλήσει κάποιος για 10 λεπτά.

-Πάρε 8 βαθιές εισπνοές- εκπνοές πάντα από τη μύτη. Δεν υπάρχει χρονικό όριο, μιας και κάθε οργανισμός είναι ξεχωριστός. Έπειτα, θέλω να φανταστείς ότι από το κεφάλι σου αρχίζει και διοχετεύεται σε όλο σου το σώμα, σε κάθε σου κύτταρο, πλούσιο, καθαρό οξυγόνο. Με κάθε σου εκπνοή εκβάλλεις την αρνητική ενέργεια.

-Δες το χρώμα που έχει η θετική ενέργεια του οξυγόνου να βάφει όλο σου το σώμα, αποβάλλοντας την ίδια στιγμή κύματα αρνητικής ενέργειας. Νιώσε ευφορία, κράτησε αυτό το συναίσθημα και άνοιξε σιγά σιγά τα μάτια σου.

Κάθε φορά που νιώθεις, λοιπόν, τις υποχρεώσεις της ζωής να σε πιέζουν, αντιστάσου στο fight ή flight ένστικτο και δώσε στον εαυτό σου την πολυτέλεια να αναπνεύσει.

 

Τζιλ Δούκα MBA, PCC, Βραβευμένη συγγραφέας παγκόσμιου bestseller Αγάπη Τώρα και Ευ Ζην Τώρα, Ομιλήτρια διεθνούς φήμης. www.jillandnikolas.com

Κάνε την εγγραφή σου για να λάβεις δωρεάν τις πρώτες 40 σελίδες του best seller Ευ Ζην Τώρα εδώ.

Θέλεις να κάνεις μια life coaching συνεδρία, χωρίς κανένα κόστος; Συμπλήρωσε εδώ.

SHARE

ΕΓΓΡΑΦΗ

LADYLIKE NEWSLETTER

Όσα θέλει μία γυναίκα στο email της

equalizer

ΜΗΝ ΤΑ ΧΑΣΕΤΕ