Τα tips της διατροφολόγου για να μην παχύνεις στις καλοκαιρινές διακοπές

Η διαιτολόγος-διατροφολόγος Δέσποινα Παπαδοπούλου μοιράζεται τα tips της για να μην ξεφύγουμε θερμιδικά στις διακοπές μας.

Βαδίζουμε προς τα τέλη Ιουλίου και οι περισσότεροι από εμάς ετοιμαζόμαστε σιγά-σιγά για την άδειά μας και τις πολυαναμενόμενες διακοπές. Άλλοι πάλι τυχεροί απολαμβάνουν ήδη τις βουτιές τους και την ανεμελιά του καλοκαιριού. Και μιλώντας για ανεμελιά ελπίζουμε να μη σε απασχολεί απολύτως τίποτα, να απολαμβάνεις τις καλοκαιρινές στιγμές σου και ζητήματα όπως τα παρακάτω να μη σε αφορούν.

Η κυριακάτικη ''Life in Balance'' εκπομπή στο Ραδιόφωνο News 24/7 στους 88,6 ήταν αφιερωμένη στη διατροφή κατά τη διάρκεια των διακοπών. Όσες από εσάς θέλετε να απολαύσετε λιχουδιές στις διακοπές σας αλλά ταυτόχρονα να διατηρήσετε (όσο αυτό είναι εφικτό) τη γραμμή σας, τότε συνεχίστε να διαβάζετε.

Η Δήμητρα Τσιγγενέ φιλοξένησε στο στούντιο του News 24/7 στους 88,6 τη διαιτολόγο-διατροφολόγο Δέσποινα Παπαδοπούλου, με την οποία ανέλυσαν παρέα απορίες γύρω από τη διατροφή κατά τη διάρκεια των διακοπών αλλά και του καλοκαιριού γενικότερα.

ΠΑΡΑΛΙΑ ΚΑΙ ΣΝΑΚ

Μία πάρα πολύ ωραία και πρακτική λύση για να μπορέσουμε να απολαύσουμε δροσερά σνακ στην παραλία αποτελεί το μικρό ψυγειάκι. Μέσα σε αυτό μπορούμε να αποθηκεύσουμε πολλές υγιεινές επιλογές, όπως: ένα γιαούρτι με δημητριακά, smoothies λαχανικών ή φρούτων, τοστ, χειροποίητες μπάρες ή παστέλια τα οποία προσφέρουν πολλή ενέργεια στον οργανισμό μας. Φυσικά τα φρούτα αποτελούν πάντα ιδανική λύση για να μας χαρίσουν και την πολυπόθητη ενυδάτωση που είναι ακόμη πιο αναγκαία κατά τους καλοκαιρινούς μήνες όποτε και η εφίδρωση είναι ακόμη πιο έντονη. Συνιστάται η κατανάλωσή τους ανά 3-4 ώρες.

ΥΓΙΕΙΝΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΓΙΑ ΜΕΣΗΜΕΡΙΑΝΟ ΓΕΥΜΑ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΛΙΑ Ή ΣΤΟ ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ

Ο κλασικός ντάκος με το τυρί, το παξιμάδι και την τομάτα αποτελεί μία πολύ θρεπτική και εύπεπτη λύση γεύματος στην παραλία. Είναι εύκολος στην παρασκευή του και μπορεί να διατηρηθεί στο ψυγειάκι. Εξίσου καλές λύσεις αποτελούν οι αραβικές πίτες με άπαχα κρεατικά, όπως το κοτόπουλο ή η γαλοπούλα, συνοδεία τυριού με χαμηλά λιπαρά και λαχανικών, καθώς και τα βραστά αυγά συνοδεία πολύσπορων κριτσινιών. Φυσικά αν δε θέλουμε να κουβαλάμε όλα αυτά μαζί μας, μπορούμε να παραγγείλουμε κάποια σαλάτα από το beach bar, δίνοντας βέβαια ιδιαίτερη προσοχή στο τι θα περιέχει. Θα πρέπει να επιλέξουμε μία σαλάτα με ελαφριά sauce μουστάρδας και όχι τύπου caesar.

Είναι αναγκαίο να συνειδητοποιήσουμε το πόσο σημαντική είναι η διαδικασία παρασκευής των γευμάτων, μιας και είναι πολύ διαφορετικό να επιλέξουμε ένα ψητό καλαμάρι με ψητά λαχανικά αντί του τηγανιτού καλαμαριού με τηγανιτά λαχανικά και πατάτες. Έτσι, λοιπόν, σημασία δεν έχει τόσο η τροφή, αλλά ο τρόπος που έχει μαγειρευτεί. Οι τηγανιτές επιλογές είναι πλούσιες σε κορεσμένα λίπη, τα οποία μας οδηγούν σε αύξηση βάρους και φυσικά σε έναν πιο ανθυγιεινό τρόπο ζωής. Επομένως, τα απλά, μαγειρεμένα ψητά κρέατα (όπως το κοτόπουλο και το μοσχαρίσιο μπιφτέκι) καθώς και τα ψάρια, αποτελούν ιδανικές επιλογές στο εστιατόριο που θα επιλέξουμε να γευματίσουμε. Πάντοτε θα πρέπει να τα συνοδεύουμε με φρέσκα λαχανικά ή χόρτα.

 

EXTRA TIPS

> Ένα σημαντικό μυστικό που θα πρέπει να έχουμε όλοι κατά νου είναι να τρώμε μέχρι τον κορεσμό. Είναι βασικό να θέτουμε όρια στο σώμα και τον εαυτό μας, ώστε να μη λαμβάνουμε περιττές θερμίδες. Είναι από τα πιο δύσκολα κομμάτια, μιας και όταν έχουμε μπροστά μας λιχουδιές δε λειτουργούμε βάσει πείνας, αλλά βάσει όρεξης. Αν, λοιπόν, εκεί τεθούν όρια, τότε έχουμε κερδίσει το παιχνίδι της διατροφής.

> Επίσης πολύ βασική είναι η τήρηση των ωρών. Θα πρέπει να τρώμε ανά τακτά χρονικά διαστήματα (περίπου ανά δυόμιση με τρεις ώρες), έτσι ώστε να μεταβολίζουμε διαρκώς και να μη μας χτυπούν οι υπογλυκαιμίες που μας οδηγούν σε ξεσπάσματα στο φαγητό και στα γλυκά.

> Τέλος, ένα ακόμη έξυπνο tip για να μην προσλαμβάνουμε περιττές θερμίδες και λιπαρά στο εστιατόριο είναι να παραγγέλνουμε πάντα σαλάτα και να την καταναλώνουμε όλη πριν από το κυρίως πιάτο. Τα λαχανικά είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, οι οποίες προκαλούν κορεσμό. Και όπου κορεσμός σημαίνει χορτάτο στομάχι και λιγότερες πιθανότητες για διατροφικά ξεσπάσματα. Να την ακούς τη συμβουλή της διατροφολόγου.

Κι απορίες δε σταματούν εδώ. Αν θέλεις να μάθεις τις πιο παχυντικές γεύσεις παγωτών, καθώς και τα ποτά με τις περισσότερες θερμίδες, τότε πάτα play στο παραπάνω ηχητικό για να ακούσετε όλη την εκπομπή.

* Ραντεβού την επόμενη Κυριακή στις 13.00, στο Ραδιόφωνο News 24/7 στους 88,6 για περισσότερο ''Life in Balance'' και προτάσεις για μία καλύτερη ζωή.

TAGS:

SHARE

ΕΓΓΡΑΦΗ

LADYLIKE NEWSLETTER

Όσα θέλει μία γυναίκα στο email της

equalizer

ΜΗΝ ΤΑ ΧΑΣΕΤΕ