Αποφεύγεις τους υδατάνθρακες; Δες τι σου λέει νέα έρευνα για αυτό

Τα χαμηλά ποσοστά υδατάνθρακα στη διατροφή σου μειώνουν το προσδόκιμο της ζωής σου.

Με την δίαιτα Keto να είναι από τις πρώτες επιλογές παγκοσμίως, είναι λογικό που έχουμε φτάσει στο σημείο να δαιμονοποιούμε τους υδατάνθρακες και να τους αποφεύγουμε όπως η γάτα το νερό. Σύμφωνα με νέα έρευνα μεγάλης κλίμακας, που δημοσιεύτηκε στο ιατρικό περιοδικό Lancet, τέτοιες σκληρές δίαιτες μπορούν να μειώσουν το προσδόκιμο ζωής.

 

Έπειτα από μελέτη 15.000 Αμερικανών και μισού εκατομμυρίου ανθρώπων από 20 χώρες κατέληξαν στο εξής συμπέρασμα: εκείνοι που κατανάλωναν λιγότερο από 40% ή περισσότερο από 70% θερμίδες από υδατάνθρακες (ημερησίως), ζούσαν λιγότερο, συγκριτικά με αυτούς που έτρωγαν το ενδιάμεσο ποσοστό (40-70%).

Δες κι αυτό: "Πώς θα βγω φέτος στην παραλία;": Η διατροφολόγος Ζωή Σαμαρά δίνει την πιο σωστή απάντηση

Εκτός της δίαιτας Keto, που μας προτρέπει να καταναλώσουμε μόλις 5-10% υδατάνθρακα, οι πιο γνωστές δίαιτες, όπως η Atkins και η Dukan, είναι κατά του υδατάνθρακα και υπέρ των τροφών με λίπος από όπου παίρνεις την ενέργεια που χρειάζεσαι. Και αυτό έχει σαν συνέπεια να χάνεις βάρος πολύ γρήγορα.

Δεν είναι η πρώτη φορά που η χαμηλή κατανάλωση υδατάνθρακα συνδέεται με υψηλό ποσοστό θνησιμότητας. Πρόσφατη έρευνα από την Ευρωπαϊκή Κοινότητα του Συνεδρίου Καρδιολογίας μελέτησε τις διατροφικές συνήθειες σχεδόν 25.000 ανθρώπων και κατέληξε στο ίδιο συμπέρασμα. Εκτός αυτού, οι σκληρές και αυστηρές δίαιτες οδηγούν πάντα στα ίδια αποτελέσματα. Υπερφαγία, κοινωνική απομόνωση, στέρηση του οργανισμού από τα απαραίτητα θρεπτικά στοιχεία και, μοιραία, σε διατροφικές διαταραχές.

Διάβασε κι αυτό: Διατροφή και υδατάνθρακες (κι όμως) πηγαίνουν μαζί)

Τα καλά νέα

Οι ερευνητές κατέληξαν στο ότι η καλύτερη διατροφή που θα μας χαρίσει έξτρα χρόνια και λειτουργεί αντίστροφα από τις δίαιτες με λίγους υδατάνθρακες, είναι αυτή που είναι πλούσια σε λαχανικά, ξηρούς καρπούς και προϊόντα ολικής άλεσης. Μήπως αυτή η διατροφή σου ακούγεται σαν τη μεσογειακή; Προφανώς. Οποιαδήποτε διατροφή είναι ισορροπημένη και περιλαμβάνεις όλες τις ομάδες, είναι και αυτή που σου εξασφαλίζει μακροζωία και υγεία (σωματική και πνευματική).

SHARE

ΕΓΓΡΑΦΗ

LADYLIKE NEWSLETTER

Όσα θέλει μία γυναίκα στο email της

ΜΗΝ ΤΑ ΧΑΣΕΤΕ