ΜΟΔΑ

Νόπη Ρωμανίδου: “Η μόδα και το στιλ είναι στη φύση μας”

DoitEco: Το πρώτο eco-fashion show έρχεται στην Ελλάδα. Το Cosmo.gr μίλησε με την Νόπη Ρωμανίδου Managing Director της εταιρείας Ally, διοργανώτριας εταιρείας.

Η Ελλάδα είναι η 7η χώρα παγκοσμίως που θα φιλοξενήσει στην πρωτεύουσά της το EcoFashionEvent, συνεχίζοντας μια παράδοση καινοτομίας και δημιουργικότητας. Το Βανκούβερ, το Βερολίνο, το Λονδίνο, η Μόσχα, η Νέα Υόρκη και η Κύπρος έχουν ήδη αφεθεί στη γοητεία των οικολογικών catwalk.

Περιβάλλον, μόδα και ευαισθητοποίηση. Τρεις έννοιες  που πρέπει άμεσα να συνδεθούν και να αποτυπωθούν στη συνείδηση του καταναλωτή.

Ποια είναι η φιλοσοφία του DoItEco Project;

To DoitEco Project, αποτελεί μια σειρά οικολογικών δράσεων και δραστηριοτήτων με σκοπό να δραστηριοποιήσει τόσο τον πολίτη, όσο και τις επιχειρήσεις αλλά και ειδικότερα τον κλάδο της μόδας, σε μια φιλικότερη και αρμονικότερη προς το περιβάλλον δράση. Θέλουμε το DoitEco να γίνει συνώνυμο με τη γιορτή της οικολογίας, έχοντας ως βασική του φιλοσοφία πως ”με λιγότερα, μπορούμε να κάνουμε περισσότερα”.

Ποια η φιλοδοξία σας για τη διοργάνωση;

Με το project μας φιλοδοξούμε να βάλουμε κι εμείς το λιθαράκι μας στο να αποκτήσουμε μεγαλύτερη ευαισθησία αναφορικά με το περιβάλλον, τη φύση αλλά και την αρμονική συμβίωση με τους γύρω μας.

Πιστεύετε ότι ο χώρος της μόδας μπορεί να προωθήσει τόσο δυνατά μηνύματα, όπως η προστασία του περιβάλλοντος;

Εάν δεν το πίστευα, δεν θα ήμασταν εδώ σήμερα! Ο χώρος της μόδας είναι συνυφασμένος με την οικολογία καθώς οι πρώτες ύλες που χρησιμοποιούν οι σχεδιαστές προέρχονται  κατ’ αρχήν, από τη φύση. Μεταξύ άλλων υλικών που χρησιμοποιούνται είναι το οργανικό βαμβάκι, το μετάξι, το μαλλί.  Η χημική επεξεργασία μπήκε στη ζωή μας για χάρη της ταχύτητας, αλλά η φύση έχει τους δικούς της ρυθμούς.  Επιπλέον, η βιομηχανία της μόδας λαμβάνει αρκετή προβολή και δημοσιότητα. Τι, το καλύτερο λοιπόν, από το να προβάλλουμε θετικά μηνύματα, μέσα από αυτήν την προβολή.

Ποια η αντίληψή σας για τη βιομηχανία της μόδας και της πολυτέλειας;

Έχει παρατηρηθεί μέσα από μελέτες και έρευνες που έχουν γίνει, πως ιδιαίτερα σε περιόδους κρίσεων (οικονομικών κλπ), οι κλάδοι αυτοί καθώς και τα προϊόντα τους γνωρίζουν άνθιση. Αυτό το αναφέρω καθώς όλοι μας βιώνουμε την επικρατούσα οικονομική κατάσταση, ωστόσο, φαίνεται να στρεφόμαστε στην επιλογή της ποιότητας έναντι της ποσότητας.

Τι είναι αυτό που σας ωθεί να ασχολείστε με τη μόδα;

Μέσα στην ομάδα του DoitEco, έχουμε βγάλει μια σειρά από μότο που μας δίνουν κίνητρο και ενέργεια. Ένα από αυτά είναι πως ”Η μόδα και το στυλ, είναι στη φύση μας!”. Ασχολούμαι με τη μόδα από νεαρή ηλικία και η αγάπη μου για το στυλ και την εξερεύνηση των τάσεων ως προς αυτό, είναι η κινητήριος δύναμή μου.

Πώς αντιμετώπισαν την πρότασή σας οι σχεδιαστές στους οποίους απευθυνθήκατε; Τι σας είπαν;

Η πλειονότητα των σχεδιαστών ενθουσιάστηκε, καθώς είναι ενήμεροι για τις τάσεις που επικρατούν στο εξωτερικό και θεωρούσαν πως ήταν καιρός να ασχοληθεί και η ελληνική μόδα, έμπρακτα πλέον με την αειφόρα ανάπτυξη. Για τον λόγο αυτό, είμαστε πολύ περήφανοι που συμβαίνει, που καταξιωμένοι σχεδιαστές αγκάλιασαν από την πρώτη στιγμή  το DoitEco, γεγονός το οποίο μας δίνει χαρά, ενέργεια και μας τιμά ιδιαίτερα.

Έχουν οι σχεδιαστές μόδας οικολογική συνείδηση;

Φυσικά ναι! Αναφορικά με τους Έλληνες σχεδιαστές μόδας, μπορώ να σας πω, πως παρά τις δυσκολίες, επιλέγουν να δρουν και να δημιουργούν με γνώμονα την προστασία και τον σεβασμό του περιβάλλοντος. Αν μη τι άλλο, αυτό που μας χαρακτηρίζει σαν λαό είναι η τρέλα και η δημιουργικότητά μας. Και με λιγότερα, μπορούμε να προσφέρουμε περισσότερα!

Ποιος είναι ο δικός σας αγαπημένος σχεδιαστής και γιατί;

Δεν μπορώ στ’ αλήθεια να ξεχωρίσω κάποιον γιατί ο καθένας έχει το δικό του ξεχωριστό στυλ και ντύνει ανάλογα τις διαφορετικές στιγμές μου.

Η άποψη του κοινού είναι πως τα οικολογικά υφάσματα είναι ακριβά. Ισχύει κάτι τέτοιο;

Αυτή είναι πράγματι η επικρατούσα άποψη. Ωστόσο, πρέπει να διευκρινιστεί πως στην αξία ενός ρούχου, συνυπολογίζεται και η διάρκεια ζωής του καθώς και η ποιότητά του, προκειμένου να είναι φιλική προς τον άνθρωπο και το περιβάλλον γενικότερα.

Οι αναγνώστριες του Cosmo.gr μας “κατηγορούν” ότι η ενασχόληση με τη μόδα σε καιρούς οικονομικής κρίσης είναι πολυτέλεια. Ποια είναι η άποψή σας;

Το προσωπικό στυλ του κάθε ανθρώπου καταδεικνύει στοιχεία της προσωπικότητάς του. Συνεπώς, από την στιγμή που κάποιος εκφράζει την προσωπικοτητά του και εκφράζεται μέσα από την μόδα, δεν είναι πολυτέλεια, αλλά ανάγκη. Αυτό που ορισμένες φορές αποτελεί αντικείμενο αρνητικού σχολιασμού είναι ο τρόπος και η ένταση με τον οποίο αυτό συμβαίνει. Σε κάθε περίπτωση, είναι ευχάριστο και δημιουργικό να ασχολούμαστε με κάτι που αγαπάμε,  όπως η μόδα, χωρίς να καταφεύγουμε σε ακρότητες και σπατάλες.

Πόσο ακριβό είναι το οικολογικό επιχειρείν;

Θα σας αντιστρέψω την ερώτηση με μια άλλη, πόσο ακριβή είναι η φροντίδα για τη ζωή την δική μας, των παιδιών μας και της κοινωνίας μας; Σίγουρα μπορούμε με απλές δράσεις και μικρά βήματα αρχικά να ζήσουμε αρμονικότερα με ό,τι μας περιβάλλει. Σίγουρα, δεν είναι σκοπός το τσιμέντο να μετατραπεί σε ζούγκλα του Αμαζονίου, αλλά ούτε και το αντίστροφο με το όποιο κόστος.

Ποιες άλλες δράσεις περιλαμβάνει το DoItEco Project;

Στα πλαίσια του DoitEco Project, έχουν γίνει μια σειρά δράσεων. Συνοπτικά, θα ήθελα να σας αναφέρω πως έχουμε διεξάγει μια ημερίδα με θέμα ”Fashion in the Era of Sustainability”, όπου ανάμεσα σε άλλους παρευρέθησαν επιχειρηματίες, σχεδιαστές, bloggers και δημοσιογράφοι. Επιπλέον, στις 5 Δεκεμβρίου, που ήταν η Παγκόσμια Ημέρα Εθελοντισμού, κάναμε το πρώτο grass graffiti, σε συνεργασία με την GLOVO, κάνοντας έναν τοίχο στο κέντρο της Αθήνας, να ανθίσει.

Επιπλέον, λίγες μέρες πριν από τη μεγάλη βραδιά στις 14.01, που θα γίνει το πρώτο eco-fashion show στην Ελλάδα, τα δέντρα της πόλης μας θα αποκτήσουν μάτια. Θα είναι μια καλλιτεχνική δημιουργία με σκοπό να δείξει πως η φύση έχει ψυχή και ”παρακολουθεί” τις ενέργειές μας προς εκείνη.

 

Το πρώτο eco-fashion show θα γίνει στην Τεχνόπολη, στο Γκάζι, στις 14 Ιανουαρίου