Είδα την Έλενα Τοπαλίδου να γίνεται κολλητή με την ερωμένη του συζύγου της
- 25 ΝΟΕ 2025
Η Έλενα Τοπαλίδου είναι η Έντα. Όχι αυτή που νομίζεις όμως. Είναι η πρωταγωνίστρια της ομώνυμης παράστασης των Αντώνη Τσιοτσιόπουλου και Γιώργου Παλούμπη που για άλλη μια φορά θέλουν να μας βάλουν να κοιτάμε στον καθρέφτη τον εαυτό μας, τη χώρα μας, τους πολιτικούς μας, τη Δημοκρατία μας και όλες τις χαρακτηριστικές ελληνικές παθογένειες. Επί 2 ώρες και βάλε, θα δεις ένα πολιτικό δράμα με πολύ χιούμορ. Κυρίως, θα δεις την Έλενα Τοπαλίδου να παθαίνει νευρικό κλονισμό ως Έντα. Παραλίγο θα το πάθαιναν και κάποιοι θεατές εξαιτίας της θερμοκρασίας στο θέατρο Τζένη Καρέζη που απαιτούσε χοντρό μπουφάν.
Είναι η Έλενα Τοπαλίδου η Έντα Γκάμπλερ του Ίψεν;
«Αυτή η Έντα, δεν είμαι εγώ…» λέει η Έλενα Τοπαλίδου. Και δεν θα δούμε το διάσημο θεατρικό έργο. Θα δούμε ένα ολοκαίνουργιο θεατρικό έργο που εγείρει ερωτήματα δημοκρατίας, αλήθειας, προσωπικής και συλλογικής ηθικής. Είμαστε στον Χολαργό. Εκεί βρίσκεται βαριά άρρωστος στο σπίτι του ο Γεράσιμος Βαρδαβάς. Ο πιο έντιμος πολιτικός της χώρας.
Μαζί του είναι η κόρη του, η υπολογίστρια, κυνική και χειριστική Έντα (Έλενα Τοπαλίδου), ο σύζυγός της, Πολύζος (Στάθης Σταμουλακάτος) που θέλει απεγνωσμένα την πρωθυπουργία, η ερωμένη του (Παναγιώτα Παπαδημητρίου), μια δημοσιογράφος που κάνει vidcast. Θα τους επισκεφτούν ο πρώην της Έντα, ο Αντώνης Τσιοτσιόπουλος, με τη νυν σύντροφό του, τη Ράνια Σχίζα, που έχει ανακαλύψει ένα τεράστιο σκάνδαλο. Το όποιο θέλει να μην αποκαλυφθεί ο Θάνος Αλεξίου, ένα λαμόγιο. Στο σπίτι περιφέρεται και ένας κοκάκιας πρωθυπουργός, ο Κώστας Φυτίλης.
Το σύμπαν του Γιώργου Παλούμπη και του Αντώνη Τσιοτσιόπουλου
Ανεξάρτητα Κράτη, Κωλόκαιρος, Εθνικός Ελληνορώσων, Άγριοι. Ξέρεις γιατί υπάρχει ουρά και καμία άδεια θέση στην πρεμιέρα της Έντα. Οι παραστάσεις τους είναι το ελληνικό θέατρο που αξίζει στο σύγχρονο θεατή. Και είναι sold out. Οι περισσότεροι ηθοποιοί έχουν συνεργαστεί στα έργα τους (και οι ερμηνείες πάντα είναι σχεδόν αψεγάδιαστες και σίγουρα καλοδουλεμένες). Εδώ, η πρωταγωνίστρια κουβαλάει ένα πένθος που τη διαλύει. Χάνεται ο κόσμος που γνώριζε (με τον θάνατο του πατέρα της), βαρέθηκε να έχει ένα σύζυγο που ζητά τα πάντα και δεν κάνει χώρο για την προσωπικότητά της (που είναι τεράστια), βλέπει ένα πρώην που της κάνει trigger κάτι ιψενικό και τραυματικό.
Υπάρχει ιψενικό τρίγωνο; Ναι. Υπάρχει πολιτικό σχόλιο για την τωρινή κυβέρνηση; Ναι. Υπάρχει χιούμορ; Αυτό ίσως εκτροχιάζει την παράσταση σε κάποια σημεία. Υπάρχει σχόλιο για την κοινωνία μας; Ναι. Τι θέλει να κάνει το δίδυμο σε αυτή την παράσταση; Ένα ψυχογράφημα της προβληματικής Έντα.
Η Έλενα Τοπαλούδη (εδώ Έντα επειδή ο πατέρας της αγαπούσε την Ίνγκριντ Μπέργκμαν στο θέατρο και στον κινηματογράφο) παθαίνει νευρικό κλονισμό γιατί δεν μπόρεσε να γίνει μόνη της κάποια. Είναι εγκλωβισμένη. Με πατέρα σπουδαίο πολιτικό και σύζυγο έναν επίδοξο αρχηγό κόμματος, πρέπει να υπηρετήσει εκείνες τις επιταγές που της επιβάλει το περιβάλλον της και η κοινωνική της θέση. Ναι, μιλά για την πατριαρχία.
Τι μου άρεσε;
Η δράση που έχει μεταφερθεί σε ένα κήπο. Εκεί η Έντα, ξεφορτώνει τις αναμνήσεις, τα έπιπλα, το παρελθόν της. Ο Θάνος Αλεξίου. Η σκηνογραφία και τα ρούχα της Νατάσσας Παπαστεργίου. Η Έλενα Τοπαλίδου στην έναρξης της παράστασης όταν εκβιάζει, ατάραχη, την ερωμένη του συζύγου της.
Τι δεν είδα;
Κορύφωση του χαρακτήρα της Έντα. Είδα όμως τον εκπληκτικό μονόλογο της Ράνιας Σχίζα.
Τι με προβλημάτισε;
Θα ήθελα να ήταν πιο σφιχτό, πιο έντονο, πιο λυτρωτικό το φινάλε (ίσως, είναι προσωπική μου ανάγκη μια θεαματική έξοδος της Έντα). Πανέξυπνο το σενάριο, η ανακατασκευή της Έντα στο έτος 2032. Βέβαια, το είδα στην πρεμιέρα του. Όσο παίζεται, τόσο καλύτερη θα γίνεται αυτή η παράσταση.
Info: Έντα, Θέατρο Τζένη Καρέζη, Παρασκευή, 21:00 | Σάββατο, 18:00 & 21:00 | Κυριακή, 18:00. Εισιτήρια εδώ.