ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΜΟΔΑΣ

Bodysuits με τριχωτά πέη και «γυμνά» φορέματα: Το ντεμπούτο του Duran Lantink στον οίκο Jean Paul Gaultier

Launchmetrics Spotlight

Αναρχία, αμφισβήτηση, ασυδοσία. Όπως σωστά, είπε και ο Yohji Yamamoto σε συνέντευξή του στο BoF, «η μόδα είναι πια ανέκδοτο». Συνέχισε λέγοντας: «Οι μεγάλες εταιρίες μόδας, είναι σαν παιδιά που παίζουν ποδόσφαιρο, κυνηγώντας μια μπάλα». Δεν ξέρω τι κυνηγάει ο Duran Lantink ως νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Jean Paul Gaultier (ο πρώτος του οίκου μετά την απόσυρση του Γάλλου designer το 2020), αλλά σίγουρα δεν είναι η αποδοχή.

Ο σχεδιαστής, καθιστά δύσκολη την αποδοχή του μετά την πρώτη του συλλογή για τον οίκο, η οποία λειτουργεί περισσότερο ως παρακαταθήκη της προσωπικής του αισθητικής και προσέγγισης στη μόδα, παρά ως συνέχεια των κλασικών κωδικών του οίκου. Ο Ολλανδός Lantink, ένας σχεδιαστής που ποτέ δεν αντιμετώπισε τη μόδα με συμβατικό τρόπο, φέρνει μια αναζωογονητική παρουσία στον χώρο. Παρ’ όλα αυτά, όταν κληρονομείς την αισθητική ενός τόσο εμβληματικού δημιουργού όπως ο Jean Paul Gaultier, ένας ικανός σχεδιαστής βρίσκει πάντα τρόπο να εξισορροπήσει και τις 2 πλευρές. Στο ντεμπούτο του στον οίκο, η προσέγγιση του Lantink, με μότο «όλα μπορούν να είναι μόδα», κυριάρχησε και επισκίασε κάθε άλλο στοιχείο που θα μπορούσε να θέλει να «μιλήσει». Η κληρονομιά του Gaultier βρέθηκε ξεριζωμένη στις δημιουργίες του Lantink, με μόνη σύνδεση τις προφανείς αναφορές που ο καθένας, ακόμη και ο πιο ανίδεος, θα αναγνώριζε από χιλιόμετρα.

Το ντεμπούτο του Duran Lantink στον οίκο Jean Paul Gaultier ήταν ωμό, ακατέργαστο και λίγο «άξεστο», αλλά ίσως αυτή να είναι η νέα εποχή του οίκου που θα πρέπει εμείς να αποδεχτούμε.

Club couture, τριχωτά μόρια και ωμή αισθητική: Η πρώτη συλλογή του Duran Lantink για τον οίκο Jean Paul Gaultier

Στο υπόγειο του Musée du quai Branly, ο Duran Lantink παρουσίασε την πρώτη συλλογή για του για τον οίκο Jean Paul Gaultier για τη σεζόν Spring 2026, στα πλαίσια της Εβδομάδας Μόδας στο Παρίσι.

H συλλογή, που είχε τον τίτλο Junior (ένα homage σε μια cult σειρά ρούχων που είχε κυκλοφορήσει ο Jean Paul Gaultier, από το 1988 ως το 1994), ήταν σαν ένα fever dream που δεν μπορούσες να καταλάβεις αν αυτό που βλέπεις είναι αληθινό ή όχι. Οι αναφορές ήταν «εκεί», αλλά αν η συλλογή αφορούσε το ομώνυμο brand του, θα είχαν ίσως μεγαλύτερη σημασία. Και σε αυτή την περίπτωση, η κακή εκτέλεση ορισμένων ιδεών ήταν εμφανής.

Launchmetrics Spotlight

Τα bodysuits με τα τυπώματα γυμνών, τριχωτών σωμάτων -σε κάποιες περιπτώσεις εμφανιζόταν και το ανδρικό μόριο- θύμιζαν περισσότερο καλοφτιαγμένες αποκριάτικες στολές από εποχιακά καταστήματα παρά ρούχα πασαρέλας. Η κακή εφαρμογή ορισμένων looks συνεχίστηκε και στα monokinis και στα ψηλόμεσα ανδρικά και γυναικεία κορμάκια, που έδιναν έμφαση στον καβάλο και φαινόταν άκρως κακοφτιαγμένα λόγω του προβληματικού fit.

Launchmetrics Spotlight

Η συλλογή είχε αρκετές αναφορές στην κουλτούρα των κλαμπ, μιας και ήταν εμπνευσμένη από το θρυλικό club RoXY του Άμστερνταμ και ενσάρκωσε όλη αυτή την edgy και underground διάθεση της ελευθερίας που υπήρχε στο club. Αυτό αποτυπώθηκε σε μια ωμή και γεμάτη ενέργεια συλλογή, που στόχευε στην απελευθέρωση από κάθε ταμπέλα, κάθε ταμπού και κάθε πατρόν που περιορίζει τον τρόπο που φερόμαστε και ντυνόμαστε. Αυτή η φιλοσοφία είναι αυτή που ο Γάλλος σχεδιαστής ενστερνίστηκε και έκανε δημοφιλή σε εποχές όπου τέτοιες ιδέες ήταν απαγορευμένες.

Launchmetrics Spotlight
Launchmetrics Spotlight

Παρ’ όλα αυτά, ενώ οι προθέσεις του Lantink ήταν καλές, τα ρούχα της συλλογής ξέφυγαν αρκετά από την κλασική φιλοσοφία του οίκου Gaultier, που πάντα έδινε έμφαση στον σχεδιασμό των ρούχων. Στη Spring 2026 συλλογή, πολλά θεμελιώδη στοιχεία που κάνουν τον οίκο “Gaultier” έλειπαν: οι «παιδικές» σχεδόν αναφορές στη μαρινιέρα, τα ναυτικά καπέλα, τα trompe l’oeil τυπώματα, τα tattoo μοτίβα και το αναπολογητικό sexiness δεν ήταν αρκετά για να πείσουν.

Launchmetrics Spotlight
Launchmetrics Spotlight

Αυτό επιβεβαιώνει και ο σχεδιαστής, ο οποίος πριν την παρουσίαση της συλλογής, είχε δηλώσει στο WWD ότι δεν είχε κανένα σκοπό να εξετάσει τα αρχειακά κομμάτια του σχεδιαστή. «Θα δημιουργήσω μια φαντασία από όλες τις αναμνήσεις που έχω από τον Gaultier και θα τις μπλέξω έτσι όπως πιστεύω ότι πρέπει να δείχνουν σήμερα». Δεν θα σου κρύψω, ότι βρίσκω κάτι το ενδιαφέρον σε αυτή την αναρχική σχεδόν στάσή του, που όμως, δεν με αντάμειψε όπως το ήθελα.

Launchmetrics Spotlight

Τα ρούχα ήταν απλά “too Lantink”. Ήταν πολύ προσωπικά, και ενώ κάποια looks, όπως οι φούστες με πολύ χαμηλά κοψίματα και τα tops που αψηφούσαν τη βαρύτητα, ή τα μαύρα «γυμνά» φορέματα με έντονα cut-outs που σχημάτιζαν μια τεράστια V λαιμόκοψη και κατέληγαν στο αιδοίο, φαινόταν καλοφτιαγμένα και ταιριαστά στην αισθητική του οίκου, δεν κατάφεραν τελικά να σώσουν τη συλλογή.

Launchmetrics Spotlight

Σύνολα από scuba υλικό, τιρκουάζ chaps συνδυασμένα με tops σαν σωσίβια ή με βελούδινα κορμάκια, και bodysuits με γυμνά σώματα ήταν αρκετά πειραματικά,που δύσκολα μπορούσαν να περάσουν για δημιουργίες ενός πολυτελούς οίκου όπως ο Jean Paul Gaultier.

Μια συλλογή που εκπέμπει ελευθερία και τόλμη, αλλά από την οποία λείπει η ουσία του Jean Paul Gaultier: ο σχεδιασμός ρούχων που γράφουν ιστορία.