ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

Κλαυδία: Το fangirling της Μαρίζας Κωχ που δεν ήξερες ότι χρειαζόσουν

ERT

Καλεσμένη στην τηλεοπτική εκπομπή Πρωίαν σε είδον, βρέθηκε μετά την επιστροφή της από τη Βασιλεία της Ελβετίας η Κλαυδία. Η τραγουδίστρια που με το κομμάτι Αστερομάτα κατέκτησε την 6η θέση στη Eurovision 2025 μίλησε για την εμπειρία της εκεί και την ομαδική δουλειά που έφερε αυτό το καλό αποτέλεσμα για την αποστολή της Ελλάδας.

«Δεν το έχω συνειδητοποιήσει ακόμα ότι ήμουν στην Eurovision. Δουλεύουμε από την ημέρα που προκριθήκαμε από τον Εθνικό Τελικό. Υπήρχε ομαδικότητα», είπε αρχικά η Κλαυδία (Klavdia).

Μιλώντας για την αλλαγή του φορέματός της στη σκηνή της Eurovision 2025, η Κλαυδία είπε ότι ήταν ιδέα του Φωκά Ευαγγελινού, που επιμελήθηκε την παρουσίαση του τραγουδιού Αστερομάτα στη σκηνή της Eurovision 2025. «Στην αρχή ήμασταν προβληματισμένοι για το πώς θα γίνει τεχνικά», είπε η Κλαυδία που επίσης μίλησε για το πώς ένιωσε στη σκηνή από την πρώτη της πρόβα στη Βασιλεία.

«Στην πρώτη πρόβα στη Βασιλεία ένιωσα κάτι μοναδικό. Όλοι λέγανε “σου κόβονται τα πόδια στη σκηνή”. Ωστόσο, έγινε ακριβώς το αντίθετο. Όταν ανέβηκα στη σκηνή, ένιωσα πραγματικά ένα απίστευτο συναίσθημα», είπε η τραγουδίστρια.

Η Κλαυδία αναφέρθηκε επίσης στην υποστήριξη που έλαβε από fans της αλλά και από σημαντικούς καλλιτέχνες. «Η αναγνώριση του κόσμου μού έδωσε πολύ μεγάλη χαρά. Μίλησα με τον κ. Σαββόπουλο και με την Έλενα Παπαρίζου», σημείωσε μεταξύ άλλων η Klavdia, που επίσης συνομίλησε και με τη Νάνα Μούσχουρη αλλά και τη Μαρίζα Κωχ.

Η τελευταία είχε στο παρελθόν διαγωνιστεί στη Eurovision το 1976, μάλλον στην πιο πολιτική συμμετοχή της Ελλάδος, τραγουδώντας επίσης ένα μοιρολόι για την Κύπρο που 2 χρόνια πριν είχε υποστεί την τουρκική εισβολή. Η Μαρίζα Κωχ, είχε τραγουδήσει το τραγούδι Παναγιά μου, Παναγιά μου, προκαλώντας έντονες αντιδράσεις από πλευράς της Τουρκίας και είχε καταλάβει τη 13η θέση ανάμεσα στις 18 συμμετοχές εκείνης της χρονιάς.

Κατά τη διάρκεια της πρώτης συνέντευξης της Κλαυδίας στο Πρωίαν σε είδον μετά την κατάκτηση της 6ης θέσης στη Eurovision 2025, η Μαρίζα Κωχ δεν έκρυψε τον θαυμασμό της και τη συγκίνησή της μιλώντας ζωντανά για τη νεαρή συνάδελφό της. Η Κλαυδία από την άλλη, δεχόμενη το fangirling της μεγάλης ερμηνεύτριας, δάκρυσε.

«Θέλω να σου πω, να σου εκφράσω την αγάπη μου, να σου πω συγχαρητήρια και ευχές για καλή πρόοδο και όλα αυτά που είπαμε και στο τηλέφωνο. Σου το επαναλαμβάνω, ξέρω τη συγκίνησή σου γιατί σήμερα είναι και πολύ σημαντική μέρα η Ημέρα Μνήμης για τη Γενοκτονία των Ποντίων και όλοι είμαστε συγκινημένοι. Συνδέεται τόσο πολύ με τη συγκίνηση που εσύ εξέφρασες επί σκηνής η ίδια η παρουσία σου. Ασφαλώς το τραγούδι, αλλά ήσουνα ένας ανοιχτός χάρτης προχθές για την Ελλάδα μας. Όλα τα συναισθήματα τα πρόσφερες», είπε η Μαρίζα Κωχ και η Κλαυδία σημείωσε ότι «δεν μπορώ να μην σας πω πόσο όμορφη και γλυκιά είστε».

Αναφερόμενη στη δική της συμμετοχή στη Eurovision η Μαρίζα Κωχ θυμήθηκε: «Είχα την ηλικία τότε και την ωριμότητα να ανταπεξέλθω στο γεγονός γιατί από τις κουΐντες με ενημέρωσαν να μην βγω στη σκηνή καθώς υπήρχε τηλεφώνημα για ελεύθερο σκοπευτή. Ήταν αλλιώς τα πράγματα. Δυστυχώς όμως τα πράγματα έχουν πάντα την ίδια σοβαρότητα για εμάς. Ακόμα και σήμερα λέμε πενήντα χρόνια μετρημένα έχουν περάσει, αιμορραγούν παλιές και νέες πληγές όλου του κόσμου. Η ιστορία έχει αλλάξει και για την Κύπρο στέλνουν μονάχα ευχές. Αυτή η ανακατάταξη των πάντων δεν ξέρω που θα, που θα μας οδηγήσει. Αλλά είμαστε όλοι αφυπνισμένοι. Και αυτό πρέπει να εκπέμπουν και τα τραγούδια μας».

Και επιστρέφοντας και πάλι στην Κλαυδία η ερμηνεύτρια ανέφερε: «Κι αυτό έκανε η Κλαυδία με το τραγούδι της και με την παρουσία της. Και θέλω να πω συγχαρητήρια σε όλους τους συνεργάτες μας. Που πλαισίωσαν αυτή την εκδήλωση».

Είναι ωραίο οι γυναίκες να στηρίζουν η μία την άλλη, δημόσια, με όμορφα λόγια κι αληθινή συγκίνηση. Είναι ωραίο η μία γενιά να στηρίζει την άλλη αντί να την επικρίνει και να στέκεται στις διαφορές. Είναι ωραία κάθε φορά που κάτι μας ενώνει αντί να μας χωρίζει. Είναι κυριότερο πιο ωραίο όταν η ελληνική τηλεόραση δίνει χώρο στα καλά λόγια, στα μπράβο και στην ουσιαστική ευγνωμοσύνη αντί για την τοξικότητα και τους τηλεοπτικούς καυγάδες, στον δημόσιο λόγο που βγαίνει χωρίς δεύτερη σκέψη και πληγώνει με το πρόσχημα της «ελευθερίας έκφρασης», σε όλα όσα μας κάνουν να αισθανόμαστε ότι επενδύει στην ένταση προκειμένου να γεμίσει τον πανάκριβο χρόνο της και να κάνει νούμερα.

Δεν ξέρω, πάντως αυτό το δημόσιο «μπράβο» της Μαρίζας Κωχ στην Klavdia, είναι το fangirling που μου έφτιαξε τη σημερινή τηλεοπτική Δευτέρα. Ελπίζω και τη δική σου.