10 διάσημα τραγούδια που μάθαμε μέσα από τηλεοπτικές διαφημίσεις

Όταν τα τηλεοπτικά σποτ μας μαθαίνουν μουσική.

Η διαδικασία είναι γνωστή: Ένα τραγούδι που ακούμε σε μία διαφήμιση, μας κάνει εντύπωση και αρχίζει να παίζει επαναλαμβανόμενα στο "κασετόφωνο" του μυαλού μας. Μια μελωδία που μοιραία συνδέει την ύπαρξή του με το προϊόν ή-ακόμα περισσότερο- με το concept του τηλεοπτικού σποτ το οποίο έχει "ντύσει" μουσικά.

Τραγούδια που γίνονται ανεπίσημα αλλά πανίσχυρα εναλλακτικά τζινγκλάκια που αναγνωρίζουμε όταν τα ακούμε κάπου σαν "α, το τραγούδι της τάδε μπίρας" κι όχι με το όνομα που του έδωσαν οι δημιουργοί του. Η δύναμη της διαφήμισης, uber alles.

Αν θέλουμε να το διαχωρίσουμε, υπάρχουν δύο κατηγορίες τραγουδιών: εκείνα που ακούμε για πρώτη φορά σ' ένα τηλεοπτικό σποτ, απλά γιατί η κυκλοφορία τους ή η αφορμή για να γίνουν συμπίπτει με τη διαφημιστική καμπάνια. Και τα υπόλοιπα, που έχουν κυκλοφορήσει, έχουν χαράξει την προσωπική τους πορεία και που κάποια στιγμή, ένας διαφημιστής, στην αναζήτησή του για εκείνη την τέλεια μελωδία που θα εκφράσει αυτό ακριβώς που θέλει να επικοινωνήσει με τη σύντομη, πυκνή διαφημιστική του ιστορία, το επιλέγει, εξασφαλίζοντάς του μία δεύτερη, λαμπρή καριέρα. Η άμετρη επαναληψιμότητα των τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών διαφημίσεων είναι προφανώς η βασική αιτία που προκύπτει αυτή η ταύτιση.Τα ακούς παντού, συνέχεια, άθελά σου.

Το πιο γλυκό κομμάτι της ζωής μου, Στέφανος Κορκολής

Το πιο χαρακτηριστικό, ίσως, τραγούδι που έπαιξε ποτέ σε διαφήμιση και που είναι χωρίς υπερβολή αδύνατον να διαχωριστεί από τη σοκολάτα του είναι εκείνο που δηλώνει πως "όποιο κομμάτι της ζωής μου και να δω, πάντοτε ήσουν ό,τι είχα πιο γλυκό". Ένα κομμάτι γλυκό σαν σοκολάτα, το οποίο ανανέωσε πριν μερικά χρόνια η φωνή του Πάνου Μουζουράκη.

Κύματα, Σταμάτης Σπανουδάκης

Κοιτώντας προς τα πίσω είναι πολλά τα τραγούδια που, αφού αποτέλεσαν το σάουντρακ ενός τηλεοπτικού σποτ, είναι αιώνια "καταδικασμένα" να οδηγούν συνειρμικά σε ένα γιαούρτι, όπως τα "Κύματα" του Σταμάτη Σπανουδάκη.

Όνειρο Ζω, Μιχάλης Χατζηγιάννης

Ή σε μία τηλεφωνική επικοινωνία, σαν το "Όνειρο Ζω" του Μιχάλη Χατζηγιάννη, το οποίο επένδυσε μουσικά την καμπάνια εταιρίας σταθερής και κινητής τηλεφωνίας.

 

I' m gonna start now, Μαριέττα Φαφούτη

Μία καλλιτέχνης που έχει γράψει αρκετή μουσική για τηλεοπτικά σποτ και μάλιστα έχει βραβευτεί γι' αυτό είναι η τραγουδίστρια και μουσικός Μαριέττα Φαφούτη. Δικό της, ανάμεσα σε άλλα το "Take me there" που μάθαμε μέσα από την καμπάνια αεροπορικής εταιρίας. Ναι, για τους μαρκετίστες των συγκεκριμένων επιχειρήσεων τα τραγούδια που θα πλαισιώσουν τις διαφημίσεις τους είναι πιο σημαντικά κι από το storyline του σποτ.

Fake, Raining Pleasure

Το ελληνικό συγκρότημα των Raining Pleasure έγινε και αυτό γνωστό στο κοινό χάρη σε μία διαφήμιση. Η αναζήτηση "Fake, Raining Pleasure" στο internet οδηγεί στο σάουντρακ μιας πολύ χαρακτηριστικής μελωδίας την οποία πάλι μάθαμε χάρη σε ένα σποτ τηλεπικοινωνιών.

Sexy Ways,  Hank Ballard & The Midnighters

Ώρα για αναδρομή στο παρελθόν και σε αξέχαστα τηλεοπτικά σποτ που επίσης δίδαξαν μουσική, κυρίως στις νεότερες γενιές της εποχής τους. Όπως εκείνο το πολύ αναγνωρίσιμο πασίγνωστο κρύου ζελέ, στο οποίο ακουγόταν το Sexy Ways των Hank Ballard & The Midnighters, με τον χαρακτηριστικό στίχο "I said a shake, baby shake baby shake". Μια διαφήμιση που παρέπεμπε στις κινηματογραφικές "91/2 Εβδομάδες".

 

Ή εκείνη την εξίσου αξεπέραστη, της κρέμας καραμελέ που είχε για μελωδία της τον ύμνο των 60s: "Poetry in Motion" του Johnny Tillotson.

 

Zombie Nation, Kernkraft 400

Υπάρχουν όμως και εκείνα τα τραγούδια που ο κόσμος γνώρισε χάρη σε μία διαφήμιση, κι ας μην το θυμάται. Όπως το περίφημο "Zombie Nation" των Kernkraft 400. Για όποιον δεν θυμάται, έπαιξε ως μουσικό χαλί στο τηλεοπτικό σποτ γνωστής μάρκας ουίσκι, το οποίο έθεσε το ερώτημα "πιστεύεις στον έρωτα με την πρώτη ματιά; με τη δεύτερη”;

Εκδρομή, Δήμητρα Γαλάνη/Ευστάθιος Δράκος

Το πιο πρόσφατο διαφημιστικό φαινόμενο που επιβεβαιώνει όχι μόνο την οπτική αλλά και την ηχητική παντοδυναμία της διαφήμισης- και πάνω απ' όλα την ικανότητά της να υποκινεί συγκινήσεις είναι αυτό το ντουέτο που παίζει δυνατά αυτή την περίοδο στο " διάλειμμα για διαφημίσεις της" μικρής οθόνης και συγκεκριμένα στην τηλεοπτική καμπάνια γνωστής εταιρίας μπίρας.

 

Follow Your Heart, Λία Βίσση

Και τέλος, αλλά όχι τελευταίο, ένα τραγούδι άκρως διαφημιστικό, το Follow Your Heart που έκανε ρίμα με την ονομασία γνωστού brand ουίσκι, το οποίο ερμήνευσε όχι κάποια διάσημη Αμερικανίδα, αν και θα μπορούσε, αλλά η “δική μας” Λία Βίσση. Ω, ναι.

* Το άρθρο αναδημοσιεύεται εμπλουτισμένο από το κυριακάτικο TV Έθνος.

Κεντρική φωτογραφία: NDP Photo Agency

LADYLIKE SHOPPING

SHARE

ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΜΑΣ

ΜΗΝ ΤΑ ΧΑΣΕΤΕ