ΙΣΟΤΗΤΑ ΦΥΛΩΝ

Οι 7 πιο συχνές μορφές «αόρατης» εργασίας που αναλαμβάνουν οι γυναίκες

Jonathan Castañeda/Unsplash+

Στις σχέσεις και στην οικογένεια, υπάρχει μια αόρατη δουλειά που συχνά περνά απαρατήρητη. Είναι η καθημερινή φροντίδα του σπιτιού, των ανθρώπων γύρω μας και των σχέσεων, που δεν φαίνεται αλλά φορτώνει ψυχολογικά και συναισθηματικά κυρίως τις γυναίκες.

Από τον προγραμματισμό γευμάτων μέχρι την πρόβλεψη αναγκών πριν καν προκύψουν, αυτές οι εργασίες υποτιμώνται, όμως κάθε μία απαιτεί χρόνο, σκέψη και ενέργεια. Ας δούμε λοιπόν τις 7 πιο συχνές μορφές «αόρατης» εργασίας που αναλαμβάνουν οι γυναίκες και γιατί αξίζει να αναγνωρίζονται.

Ποιες είναι οι πιο συχνές μορφές «αόρατης» εργασίας που αναλαμβάνουν οι γυναίκες;

1. Νοητική εργασία

Συχνά οι γυναίκες είναι οι “project manager” του σπιτιού, φροντίζοντας για το πώς θα «τρέξει» η καθημερινότητα:

  • Προγραμματισμός γευμάτων και λίστες απαραίτητων αγορών.
  • Συντονισμός ραντεβού, σχολικών και εξωσχολικών δραστηριοτήτων.
  • Διαχείριση προγραμμάτων όλων των μελών της οικογένειας.

Δεν είναι μόνο οι πράξεις, αλλά η συνεχής σκέψη για το τι χρειάζεται πριν καν ζητηθεί. Η νοητική αυτή εργασία μπορεί να είναι κουραστική και αόρατη για τους άλλους, αλλά είναι κρίσιμη για τη ροή της καθημερινότητας.

2. Συναισθηματική εργασία

Οι 8 πιο συχνές μορφές «αόρατης» εργασίας που αναλαμβάνουν οι γυναίκες

Οι γυναίκες γίνονται επίσης συχνά ο συναισθηματικός πυλώνας της οικογένειας:

  • Καθησυχάζουν τον σύντροφο ή τα παιδιά όταν χρειάζεται.
  • Διαχειρίζονται εντάσεις και συγκρούσεις.
  • Καταπιέζουν τα δικά τους συναισθήματα για να διατηρηθεί η ηρεμία.

Η συνεχής διαχείριση των συναισθημάτων των άλλων είναι απαιτητική και συχνά υποτιμημένη, αλλά καθοριστική για την ψυχική ισορροπία όλων.

3. Κοινωνικές υποχρεώσεις

Στη γυναίκα ανατίθεται συχνά η φροντίδα των κοινωνικών σχέσεων:

  • Θυμάται γενέθλια, επετείους και γιορτές.
  • Αγοράζει δώρα και κρατά επαφή με οικογένεια και φίλους.
  • Αυτή η «διατήρηση του κοινωνικού ιστού» είναι σημαντική, αλλά συχνά περνά απαρατήρητη, σαν να είναι αυτονόητο ότι θα το κάνει.

4. Διαχείριση συγκρούσεων

Στις διαφωνίες, η γυναίκα συνήθως:

  • Ξεκινά δύσκολες συζητήσεις.
  • Ζητά συγγνώμη πρώτη όταν χρειάζεται.
  • Προσπαθεί να λύσει τις συγκρούσεις.
  • Αυτό σημαίνει ότι αναλαμβάνει ένα σημαντικό ψυχολογικό φορτίο για την ομαλή λειτουργία των σχέσεων, συχνά χωρίς αναγνώριση.

5. Φροντίδα

Η φροντίδα παιδιών ή άλλων μελών της οικογένειας είναι σχεδόν πάντα «γυναικεία» υπόθεση:

  • Παρακολουθούν την υγεία, την εκπαίδευση και τις δραστηριότητες των παιδιών.
  • Διαχειρίζονται συναισθηματικές ανάγκες.
  • Αναλαμβάνουν από τα πιο μικρά ως τα πιο μεγάλα.

Αυτή η συνεχής φροντίδα που δείχνουν οι γυναίκες, παρότι απαραίτητη, συχνά θεωρείται δεδομένη.

 

 

 

6. Διαχείριση προγράμματος σπιτιού

Κάτι που επίσης πολύ συχνά συμβαίνει. Οι γυναίκες επιφορτίζονται πράγματα όπως :

  • Ραντεβού και υποχρεώσεις όλων των μελών της οικογένειας.
  • Οικιακές δουλειές και καθήκοντα.
  • Δραστηριότητες και υποχρεώσεις που απαιτούν συντονισμό.

Αυτό απαιτεί συνεχή προσοχή στη λεπτομέρεια και οργανωτικές δεξιότητες που συχνά περνούν απαρατήρητες.

7. Πρόβλεψη αναγκών

Οι γυναίκες «βλέπουν μπροστά»:

  • Αντιλαμβάνονται ελλείψεις πριν καν δημιουργηθούν.
  • Προγραμματίζουν επόμενες κινήσεις.
  • Λύνουν προβλήματα πριν καν εμφανιστούν.

Αυτή η προνοητικότητα είναι ίσως η πιο αόρατη αλλά και ουσιαστική μορφή εργασίας.

Η εργασία που αναλαμβάνουν οι γυναίκες στις σχέσεις και στην οικογένεια είναι αόρατη, απαιτητική και υποτιμημένη. Η αναγνώριση των 8 αυτών μορφών από την νοητική και συναισθηματική έως τη φροντίδα και την πρόβλεψη αναγκών, είναι το πρώτο βήμα για δίκαιη κατανομή ευθυνών, ισότητα και γυναικεία ενδυνάμωση.

Exit mobile version