ΕΡΕΥΝΑ

Οι γυναίκες βρίσκουν πιο όμορφες τις γυναίκες απ’ ό,τι οι άνδρες

iStock

Σε μια εποχή όπου η αντίληψη της ομορφιάς επηρεάζεται από κοινωνικά δίκτυα, πολιτισμικά πρότυπα και παγκόσμια τάσεις, μια νέα μεγάλη μελέτη έρχεται να επιβεβαιώσει κάτι που ίσως να μη μας εκπλήσσει και τόσο: οι γυναίκες κρίνονται ως πιο ελκυστικές απ’ ό,τι οι άνδρες και μάλιστα, από τις άλλες γυναίκες.

Μια διεθνής έρευνα μεγάλης κλίμακας, στην οποία συμμετείχαν περίπου 12.000 άτομα από διάφορες χώρες, κατέληξε σε ένα ξεκάθαρο συμπέρασμα: τα γυναικεία πρόσωπα βαθμολογήθηκαν ως πιο όμορφα και ελκυστικά σε σύγκριση με τα ανδρικά. Το πιο εντυπωσιακό; Η τάση αυτή ήταν ιδιαίτερα ισχυρή μεταξύ των γυναικών, οι οποίες έδωσαν αισθητά υψηλότερες βαθμολογίες στην ελκυστικότητα των γυναικών, σε σχέση με τους άνδρες συμμετέχοντες.

Γιατί συμβαίνει αυτό;

Το φαινόμενο αυτό σχετίζεται με την ψυχολογική θεωρία που είναι γνωστή ως «το φαινόμενο του θαυμασμού προς τις γυναίκες» (women-are-wonderful effect). Σύμφωνα με αυτή τη θεωρία, ο κόσμος διαμορφώνει πιο θετικές απόψεις για τις γυναίκες σε σύγκριση με τους άνδρες, με τις ίδιες τις γυναίκες να παρουσιάζουν ακόμη πιο έντονη προτίμηση προς το φύλο τους.

Η έμφυλη ενσυναίσθηση φαίνεται να παίζει σημαντικό ρόλο. Οι γυναίκες είναι πιθανό να διαθέτουν υψηλότερη ευαισθησία σε λεπτές αισθητικές αποχρώσεις, όπως η συμμετρία προσώπου, η καθαρότητα χαρακτηριστικών και τα μη λεκτικά κοινωνικά σήματα, σύμφωνα με σχετικές ψυχολογικές μελέτες.

Μάλιστα, έρευνες δείχνουν πως οι γυναίκες έχουν μεγαλύτερη ικανότητα να παρατηρούν μικρές αλλαγές και ασυμμετρίες σε πρόσωπα, κάτι που σχετίζεται με την εξέλιξη και την κοινωνική προσαρμογή.

Τι σημαίνει η αντίληψη της γυναικείας ομορφιάς για την κοινωνία;

Οι γυναίκες βρίσκουν πιο όμορφες άλλες γυναίκες απ' ό,τι άνδρες

Η αντίληψη της ομορφιάς δεν είναι απλά υποκειμενική, είναι βαθιά κοινωνική και πολιτισμική. Το γεγονός ότι οι γυναίκες βαθμολογούν άλλες γυναίκες ως πιο ελκυστικές μπορεί να ερμηνευτεί και ως σημάδι αλληλεγγύης, αναγνώρισης αλλά και εσωτερικής πίεσης για συμμόρφωση στα πρότυπα.

Τα ευρήματα αυτά μπορούν να έχουν επιρροή σε τομείς όπως η διαφήμιση, τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, η ψυχολογία και οι κοινωνικές σχέσεις, καθώς αποκαλύπτουν πώς η αντίληψη της ομορφιάς διαμορφώνεται και μεταδίδεται κοινωνικά.

Η ομορφιά δεν είναι απλώς στο μάτι του θεατή. Είναι και στην οπτική του φύλου. Οι γυναίκες, φαίνεται, δεν εκτιμούν απλώς την ομορφιά και την ελκυστικότητα των άλλων γυναικών. Την αναγνωρίζουν πιο έντονα και την τιμούν περισσότερο από όσο πίστευε μέχρι τώρα η επιστήμη.

Και ίσως, αυτό να είναι ένα ακόμη βήμα προς τον επαναπροσδιορισμό της γυναικείας αυτοεικόνας στον σύγχρονο κόσμο.

Exit mobile version