ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Η Ευαγγελία Μουμούρη έκανε manifest να δουλέψει με τον Σωτήρη Τσαφούλια χρόνια πριν το «ΡΙΦΙΦΙ»

Cosmote TV

Το μυστηριώδες «μεγάλο ριφιφί του αιώνα» δεν χρεώθηκε ποτέ σε κανέναν. Κανείς δεν ξέρει ποιο μυαλό σχεδίασε την εντυπωσιακότερη ληστεία τράπεζας στην Ελλάδα, πού πήγαν τα λεφτά, τι απέγιναν οι δράστες. Στο μυαλό του Σωτήρη Τσαφούλια αυτή η “terra incognita” γέννησε μια ευκαιρία μυθοπλασίας, βασισμένη σε- όχι 1, αλλά 2- αληθινά περιστατικά. Σε αυτή την εκδοχή του σκηνοθέτη, ο εγκέφαλος του ΡΙΦΙΦΙ στην Τράπεζα Εργασίας του 1992 είναι μια γυναίκα, η Όλγα. Κι αν για κάτι ήταν απολύτως σίγουρος ο Σωτήρης Τσαφούλιας είναι πως αυτή η ηρωίδα, πρέπει να έχει τη μορφή της Ευαγγελίας Μουμούρη.      

Η Ευαγγελία Μουμούρη πιστεύει ότι αυτόν τον ρόλο της τον χρωστούσε η ζωή «και της τον χάρισε ο Σωτήρης». Το ΡΙΦΙΦΙ, η νέα σειρά της Cosmote TV σε σκηνοθεσία του Τσαφούλια και σενάριο των «τρομερών» Βασίλη Ρίσβα και Δήμητρας Σακαλή έκανε πρεμιέρα τη Δευτέρα 15/12 και έχει ήδη «κλέψει» τις καρδιές μας. Η πρωταγωνίστρια της σειράς, η Όλγα, είναι ο εγκέφαλος της μεγάλης ληστείας και η γυναίκα που κινεί τα νήματα σε μία ομάδα ανδρών που απαρτίζουν οι Βασίλης Χαραλαμπόπουλος, Χρήστος Χατζηπαναιώτης, Βλαδίμηρος Κυριακίδης, Πάνος Βλάχος, Προμηθέας Αλειφερόπουλος και Δήμος Γιγαντάκης. 

Στον απόηχο του πρώτου επεισοδίου, η Ευαγγελία Μουμούρη μιλάει για την εμπειρία του ΡΙΦΙΦΙ,τα εξωπραγματικά γυρίσματα δεκάδες μέτρα κάτω από τη γη, το σύμπαν που τελικά ακούει, την τέχνη που την συνεπαίρνει σε κάθε της μορφή και μια ορκωμοσία που χρώσταγε στον 20χρονο εαυτό της.

η Όλγα είναι. Μια γυναίκα όπου η ζωή της, της πρόσφερε μια οικογένεια, άντρα, παιδί και της την πήρε μέσα σε μια μέρα. (το πώς το μαθαίνουμε στο 5ο επεισόδιο).  Μια γυναίκα λοιπόν που έχει μείνει μόνη της με έναν πολύ άδικο και απάνθρωπο τρόπο και αντί να βουλιάξει να μείνει στο λαγούμι της που ήταν για χρόνια, αποφάσισε να Αν αναγεννηθεί σαν τον Φοίνικα, να βρει τρόπο να εκδικηθεί αυτούς που της στέρησαν τη ζωή της, έτσι ώστε να μπορέσει επιτέλους να πενθήσει. Βρήκε μετά από έρευνα τους συμπαραστάτες. Έγινε οικογένεια τους και μαζί ξεκίνησαν αυτό το ταξίδι της εκδίκησης. Η θλίψη είναι το βασικό συναίσθημα που κινεί την Όλγα; «Όχι. Η αδικία την ενεργοποιεί και η δικαιοσύνη είναι η κινητήριος δύναμή της».

«Η Όλγα είναι μια γυναίκα όπου η ζωή τής πρόσφερε μια οικογένεια, έναν άντρα, ένα παιδί και της τα πήρε πίσω σε μια μέρα. Αυτό που δεν ξέρει ο κόσμος είναι ότι η Όλγα υπάρχει. Ο χαρακτήρας της βασίζεται σε ένα αληθινό πρόσωπο. Το ΡΙΦΙΦΙ δεν είναι βασισμένο σε 1, αλλά σε 2 αληθινά περιστατικά. Λίγη υπομονή μέχρι το 5ο επεισόδιο. 

Το “ριφιφί του αιώνα” είναι ένα γεγονός που έχουμε δει στις ειδήσεις, έχουμε διαβάσει στις εφημερίδες. Εγώ το έζησα από κοντά γιατί το 1992 ήμουν φοιτήτρια στο Πάντειο και η ληστεία έγινε στην Καλλιθέα. Θυμάμαι να περνάνε άνθρωποι και να αναρωτιέμαι “μήπως αυτός είναι ο ληστής;” Ήταν η πρώτη φορά, στα 20 μου χρόνια, που συνειδητοποίησα ότι ο κακός της υπόθεσης μπορεί να περπατάει δίπλα μου. Κοιτούσαμε περίεργα τους ανθρώπους, το συζητούσαμε με τους συμφοιτητές μου και λέγαμε “έλα τώρα, πες, εσύ ήσουν”; 

Στο δικό μας ΡΙΦΙΦΙ, εγκέφαλος της ληστείας του αιώνα είναι μία γυναίκα που έχει μείνει μόνη της με έναν πολύ άδικο και απάνθρωπο τρόπο. Αντί όμως να βουλιάξει στη θλίψη και να μείνει στο λαγούμι της, αποφασίζει να αναγεννηθεί σαν τον Φοίνικα, να βρει τρόπο να εκδικηθεί αυτούς που της στέρησαν τα πάντα, ώστε να μπορέσει επιτέλους να πενθήσει. Έκανε λοιπόν μια αδιανόητη έρευνα και επέλεξε τους συμπαραστάτες της. Έγινε οικογένειά τους και μαζί ξεκίνησαν αυτό το ταξίδι. Οπότε όχι, η θλίψη δεν είναι το βασικό συναίσθημα που κινεί την Όλγα. Είναι η η αδικία που την ενεργοποιεί. Η δικαιοσύνη γίνεται η κινητήριος δύναμή της.

Υπάρχουν πολλές λεπτομέρειες που δεν μπορώ να μοιραστώ αυτή τη στιγμή γιατί θα κάνω spoiler, που με βοήθησαν στο να ζήσω το κομμάτι της Όλγας. Να το φιλτράρω μέσα από το κομμάτι μου που αφορά τη δική μου, χαμένη γονεϊκότητα και να το κάνω τέχνη. Η Όλγα θα μπορούσε να είναι φίλη μου. Είναι μια γυναίκα που δεν σταματά μέχρι να πάρει αυτό που θέλει. Θα ήθελα πάρα πολύ να έχω αυτό το στοιχείο της».

«Ζήσαμε κάποιες υψηλής θερμοκρασίας σκηνές γιατί ξέραμε ότι η ιστορία αυτής της γυναίκας είναι αληθινή. Με συντρόφευε η ματιά του παιδιού της». 

«Είχα ξεχάσει πόσο ακραία ήταν τα γυρίσματα γιατί ήμουν κουρδισμένη για μήνες στον ρυθμό του ΡΙΦΙΦΙ. Το συνειδητοποίησα βλέποντας τη σειρά ολοκληρωμένη και συζητώντας το με τα παιδιά. Αν με ρωτήσεις τώρα αν κουράστηκα αυτούς τους 3 μήνες, θα σου πω “όχι” κι ας ξύπναγα στις 5 το πρωί, κι ας ήμασταν μέσα στο κρύο για ώρες με τα ισοθερμικά. Το πράγμα όμως έρεε. Αυτό βεβαίως έχει να κάνει και με την παραγωγή. Η Cosmote TV είχε κάνει πολύ καλή δουλειά, το έβλεπες γύρω σου. Δεν χρειαζόταν να ασχοληθείς με κάτι άλλο. Έκανες μόνο την δουλειά σου.

Εγώ τα γυρίσματα τα έχω χωρίσει σε 2 κατηγορίες: Από τη μία είναι τα μοναχικά γυρίσματα που αφορούν την ιστορία της Όλγας, τον άντρα, το παιδί της. Από την άλλη, τα γυρίσματα που είμαστε όλη η συμμορία. Κυλιστήκαμε σε λάσπες, κατεβήκαμε στον κρυμμένο κάτω από την Καλλιρρόης ποταμό Ιλισό, χωθήκαμε σε λαγούμια και αληθινά τούνελ. Να πω την αλήθεια, γελάσαμε, συγκινηθήκαμε, αγκαλιαστήκαμε, κουτσομπολέψαμε, συζητήσαμε τα όνειρά μας και παρεμπιπτόντως κάναμε και γυρίσματα (γέλια)». 

«Με τη συμμορία μπαίναμε γονατιστοί δεκάδες μέτρα κάτω από τη γη και δεν μπορούσαμε να σηκωθούμε όρθιοι. Κάναμε παρέα με σπηλαιολόγους που μας προστάτευαν. Αντιμετωπίσαμε κρίσεις πανικού. Φάγαμε χώμα, φάγαμε όμως και ωραίο catering (γέλια)».

«Επειδή τα γυρίσματα ήταν τόσο απαιτητικά, πάντα είχαμε ανάγκη ο ένας τον άλλον. Εγώ είχα ξαναδουλέψει με κάποια από τα αγόρια και με όσα δεν είχα συνεργαστεί, τα θαύμαζα ήδη για τη δουλειά τους. Καταλαβαίνεις τώρα τι είναι να παίζεις με 6 αγόρια έτσι; Μία έκανα τη Χιονάτη, μετά έκανα τη δασκάλα, τη νηπιαγωγό. Μετά γινόμουν ο 7ος της παρέας. Έπαιξα όλους τους ρόλους μέσα στο γύρισμα. Ο πιο θαρραλέος της παρέας ήταν ο Πάνος Βλάχος. 

Τον Σωτήρη (Τσαφούλια) δεν τον γνώριζα πριν τη σειρά. Είχαμε απλώς πει ένα γεια, μέσω της Άννας Μενενάκου, αρκετά καλοκαίρια πίσω, σε μία παράσταση. Κάποια στιγμή πριν 2 χρόνια χτυπάει το τηλέφωνό μου και μου λέει “Κυρία Μουμούρη, είμαι ο Σωτήρης Τσαφούλιας, θα κάνω αυτή τη σειρά και θέλω να παίξεις εσύ”. Εγώ νόμιζα ότι ήταν κάποιος φίλος μου και μου έκανε πλάκα. Μου έκανε εντύπωση το πόσο ήταν αποφασισμένος να είμαι εγώ αυτή η γυναίκα. Είχε αποφασίσει από πριν ότι θα είμαι εγώ. Και απορούσα επειδή ξέρεις, εμείς κάνουμε μια δουλειά, δεν ξέρουμε τώρα τι έχει “δει” ο άλλος από εμάς».

«Ακόμα δεν γνωρίζω ποιο είναι το στοιχείο που έκανε τον Τσαφούλια να αποφασίσει τελείως απόλυτα ότι θα είμαι εγώ η Όλγα του ΡΙΦΙΦΙ. Ο Σωτηρης μού έκανε ένα μεγάλο δώρο με αυτόν τον ρόλο». 

«Ο Τσαφούλιας τιμάει πάρα πολύ τους συνεργάτες του. Τους ακούει και αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό. Το βασικό του προτέρημα, έτσι όπως εγώ το έζησα, είναι ότι εμπιστεύεται τους ηθοποιούς του. Δίνει χώρο στις προτάσεις τους και αυτό οφείλω να πω ότι είναι πολύ μεγάλη ευθύνη για εμάς. Ο Σωτήρης στα μάτια μου είναι άτρωτος. Τα κάνει όλα να φαίνονται απλά κι ωραία.

Φυσικά και απόλαυσα το γεγονός ότι ο εγκέφαλος του ΡΙΦΙΦΙ είναι γυναίκα. Πέρα από το γεγονός ότι είναι ένας σπουδαίος δραματουργικά ρόλος, με βάθος, παρελθόν και μυστικά, η Όλγα φέρει επίσης πλάνο, όραμα, δράση, αντίδραση και κυρίως λύτρωση. Η Όλγα δεν είναι η βοηθός, το παθητικό πλάσμα, η δέκτρια των πραγμάτων. Η Όλγα δεν είναι ένας φορέας ευαισθησίας και στρογγυλεμένης θηλυκής ενέργειας. Είναι μία ηγέτιδα με τετράγωνη λογική που ακολουθείται από άνδρες με πολύ έντονες προσωπικότητες και φέρει αποτέλεσμα».

«Σε αυτή την ιστορία δράσης και ηθικού διλήμματος η γυναίκα δεν αναλαμβάνει τον ρόλο της ήρεμης και της υπομονετικής. Η Όλγα είναι η αρχηγός που έχει ευφυΐα, τόλμη και έχει σκοτεινά ένστικτα αν χρειαστεί».

«Θα πω και κάτι που μπορεί να ακουστεί αστείο αλλά είναι αλήθεια. Κάθε Αύγουστο κάθομαι και γράφω τι θα ήθελα να μου φέρει ο επόμενος χειμώνας. Είναι σαν συνειρμική γραφή. Έναν Αύγουστο λοιπόν, χρόνια πριν, χωρίς καμία αφορμή, είχα γράψει- και το έχω κρατήσει φυσικά- πως θέλω να συνεργαστώ με τον Σωτήρη. Είχα κάνει το manifestation. Υπάρχουν πολλά όνειρα που δεν είναι δικά μας. Είναι φορετά. Αν έχω τη δύναμη να κρατήσω αυτό το όνειρο μέχρι να το υλοποιήσω, τότε αυτό σημαίνει ότι το ήθελα πολύ. Στην προκειμένη περίπτωση λοιπόν, ήταν πάρα πολύ έντονο το “θέλω μου”. 

Εμένα με συγκινεί πάρα πολύ η τέχνη, με ανατροφοδοτεί. Η καθημερινότητά μας είναι πια  δύσκολη, πολλές φορές δυσβάσταχτη και τα τελευταία χρόνια καταφεύγω στην τέχνη πολύ πιο συνειδητά. Πρόσφατα πήγα ένα ταξίδι στο Παρίσι γιατί ήθελα να δω μουσεία. Ήμουν τόσο συγκινημένη πηγαίνοντας στο Musee d’ Orsay. Καθόμουν με τις ώρες και ακόμα θυμάμαι να συγκινούμαι βλέποντας ένα χρώμα σε ένα χρυσάνθεμο το οποίο ήταν ζωγραφιά και που εγώ το έβλεπα σαν τρισδιάστατο. 

Παρεμπιπτόντως, το ταξίδι αυτό στο Παρίσι το έκανα δώρο στον εαυτό μου γιατί μετά από 32 χρόνια ορκίστηκα, πήρα το πτυχίο Δημοσιογραφίας από το Πάντειο. Είχαμε τήβεννο, είχαμε γέλια, είχαμε κλάματα από τη μαμά μου, η οποία με εξέπληξε. “Της λέω βρε μαμά, έχω παίξει στην Επίδαυρο, στο Εθνικό, στο Κρατικό, από το Τρένο στο Ρουφ μέχρι το Μέγαρο Μουσικής Αθήνας και Θεσσαλονίκης και μια φορά δεν είδα δάκρυα συγκίνησης. Τώρα γιατί κλαις;” Και μου απαντάει “Ε, άλλο το πανεπιστήμιο!”.

Αυτό που διαπίστωσα εγώ σε σχέση με την εμπειρία της ορκωμοσίας είναι ότι για 2 μήνες είχα έναν πρωτοφανή ενθουσιασμό, οι φίλοι μου απορούσαν, δεν με είχαν ξαναδεί έτσι. Τελικά διαπίστωσα ότι ο ενθουσιασμός δεν ήταν δικός μου, αλλά του 20χρονου εαυτού μου. Αυτό το κορίτσι μέσα μου πήρε τεράστια χαρά και ικανοποίηση. Της το χρωστούσα». 

Το ΡΙΦΙΦΙ της Cosmote TV σε σκηνοθεσία Σωτήρη Τσαφούλια και σενάριο Δήμητρας Σακαλή και Βασίλη Ρίσβα προβάλλεται κάθε Δευτέρα στις 23:00 αποκλειστικά στο COSMOTE CINEMA 1. Αμέσως μετά την προβολή του στο κανάλι, κάθε νέο επεισόδιο της σειράς θα είναι διαθέσιμο On Demand.

Exit mobile version