To show της Carolina Herrera στη Μαδρίτη είχε glam, όμορφα φορέματα αλλά τίποτα το καινούργιο
- 19 ΣΕΠ 2025
«Με πολλούς τρόπους, ήθελα μερικά από αυτά τα σύνολα να φαίνονται σαν να βγήκαν απευθείας από κάποιον πίνακα του Πράδο, κατευθείαν στους δρόμους», δήλωσε ο Wes Gordon, καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Carolina Herrera, που έχει αναλάβει τα ηνία του brand τα τελευταία 7 χρόνια, από τότε που η ιδρύτρια του οίκου αποσύρθηκε από το ομώνυμο label της.
Έκτοτε, ο Gordon έχει καταφέρει να μεταφέρει το αρχικό όραμα που είχε η σχεδιάστρια, μέσα από τη δική του ματιά, αναμειγνύοντας όμορφα την παλιά αισθητική του οίκου, με την καινούργια που συμβαδίζει αρμονικά με τη σύγχρονη μόδα και τη γυναίκα του σήμερα. Διαθέτοντας μια clean προσέγγιση ως προς την παραδοσιακή έννοια του glamour και με έμφαση στα prints, τα bold μονοχρωματικά σύνολα, αλλά και τις τολμηρές σιλουέτες, ο οίκος Carolina Herrera, υπό την καθοδήγηση του Wes Gordon καταφέρνει να παρουσιάσει shows-υπερθεάματα και ρούχα που οι περισσότερες γυναίκες θέλουν να φορέσουν.
Αυτό επιβεβαιώνει και η Spring 2026 συλλογή του οίκου, που γι’ αυτή τη σεζόν, έκανε skip το πρόγραμμα της Εβδομάδας της Νέας Υόρκης (μια «απώλεια» για τη γνωστή διοργάνωση, ειδικά φέτος, με τις μέτριες παρουσιάσεις που είδαμε) και ταξίδεψε μέχρι τη Μαδρίτη και την Plaza Mayor. Η νέα συλλογή παρουσιάστηκε στην Εβδομάδα Μόδας της Μαδρίτης και το show πραγματοποιήθηκε σε μια ροζ πασαρέλα 450 μέτρων, όπου εμφανίστηκαν 77 σύνολα που «μπλέκουν» τη χαρακτηριστική glamorous αισθητική του οίκου, με την ισπανική μόδα.
Σε συνεργασία με τοπικά brands (όπως το Palomo Spain), αλλά και με τοπικούς τεχνίτες και καλλιτέχνες (όπως το Casa Seseña που σχεδιάζει κάπες), η Spring 2026 συλλογή Carolina Herrera είχε drama, θηλυκές σιλουέτες, prints και φωτεινά, fun χρώματα. Στοιχεία που βρίσκουμε συχνά στις συλλογές του οίκου, με αυτή τη συλλογή να μην αποκλίνει ιδιαίτερα από τις πιο πρόσφατές του.
Χρώμα, floral μοτίβα, «μεγάλες» σιλουέτες και μια από τα ίδια: Ο οίκος Carolina Herrera εντυπωσιάζει και ταυτόχρονα μας κουράζει και λίγο
O σχεδιαστής έμεινε πιστός στις αρχές του αλλά και στο DNA του οίκου Carolina Herrera, για μια ακόμη συλλογή, παρουσιάζοντας feelgood ρούχα που είχαν τη signature αισθητική που έχει ο οίκος τα τελευταία χρόνια. Αυτό δεν είναι κακό (μιας και τα ρούχα παραμένουν όμορφα και καλοραμμένα), αλλά ταυτόχρονα, δεν είναι απαραίτητα και καλό, μιας και δείχνει τάση για επανάληψη.
Στην περίπτωση του οίκου όμως, πιστεύω ότι η φιλοσοφία που ακολουθείται είναι η εξής: Γιατί να αλλάξεις κάτι που λειτουργεί; Με αυτή τη λογική, αλλά και με επιρροές από τις τέχνες και φυσικά, την άκρως καλλιτεχνική Μαδρίτη (την πόλη που έχει «αγκαλιάσει» τόσους σημαντικούς καλλιτέχνες), ο οίκος Carolina Herrera παρουσίασε ρούχα που έχουν “wow factor”, αλλά και ενδιαφέρουσες αναφορές που φέρνουν μια άλλη βαρύτητα σε αυτά. Η σχέση της πόλης με τις τέχνες, επηρέασε αρκετά τις δημιουργίες του οίκου, με το La Movida να αποτελεί από τις βασικές πηγές έμπνευσης της συλλογής.
Για την ιστορία, το La Movida, ήταν ένα πολιτιστικό κίνημα που εμφανίστηκε στη Μαδρίτη μετά το θάνατο του δικτάτορα Francisco Franco το 1975, στα ‘80s. Σηματοδότησε μια εκρηκτική περίοδο δημιουργικότητας, ελευθερίας και πειραματισμού σε διάφορους τομείς της τέχνης και της κοινωνίας, μετά από δεκαετίες καταπίεσης.
Τα 80s είχαν πρωταγωνιστικό ρόλο στις δημιουργίες του Wes Gordon, κάτι που επιβεβαιώνει και αυτή η δήλωση που έκανε στο WWD: «Όλα έπρεπε να είναι μεγάλα: μεγάλες ιδέες, μεγάλα μανίκια, μεγάλοι ώμοι, μεγάλες ουρές, μεγάλα χρώματα για να ταιριάζουν με τον χώρο».
Το show, λοιπόν, άνοιξε με ένα «μεγάλο» look: ένα εντυπωσιακό μαύρο, ογκώδες φόρεμα, με μακριά ουρά και βαθύ V λαιμόκοψη. Αυτό το σύνολο, ακολούθησαν κι άλλα «μεγαλειώδη» φορέματα, άλλα με πιο περίτεχνα μοτίβα και άλλα στο χαρακτηριστικό Carolina Herrera red χρώμα από ταφτά, που ήταν τόσο κομψά, όσο και νεανικά («αγγίζοντας» με τον τρόπο αυτό, ένα πιο ευρύ αγοραστικό κοινό).
Πολλά φορέματα είχαν υπερβολικά τονισμένους γοφούς, κάτι το οποίο ο σχεδιαστής εμπνεύστηκε από τους πίνακες του Velázquez και του El Greco -που όμως, αποκάλυψε, βρίσκονταν στο mood board του για τη συλλογή.
Τα ρούχα που ακολούθησαν, ήταν άκρως επηρεασμένα από την πόλη αλλά και την πολιτιστική κληρονομιά της Μαδρίτης και της Ισπανίας, γενικότερα. Κομψά matador jackets και εντυπωσιακά cape jackets, εκσυγχρονίστηκαν μέσα από πανέμορφα κεντήματα με μαύρες χάντρες, Οι τσάντες σε σχήμα βεντάλιας ήταν τόσο γραφικές, όσο και αξιολάτρευτες.
Από τα highlights της Spring 2026 συλλογής Carolina Herrera, ήταν τα σύνολα με τα floral μοτίβα που εμπνέονται από τους κήπους της Μαδρίτης, Rosaleda. Για τα φλοράλ μοτίβα του, ο Gordon εμπνεύστηκε από 3 λουλούδια: το τριαντάφυλλο, προς τιμήν του κήπου Rosaleda της Μαδρίτης, το γαρίφαλο, που παραδοσιακά φοριέται κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ του San Isidro, του προστάτη της πόλης, και τις βιολέτες -μια αναφορά στα γλυκίσματα με γεύση βιολέτας που προσφέρονταν στους καλεσμένους.
Κάπως έτσι, στη συλλογή, είδαμε αρκετά looks με αυτές τις αναφορές: από κομψά, στράπλες φορέματα με βολάν σε βιολετί χρώμα, να δημιουργούν μια ενδιαφέρουσα αντίθεση πάνω στα κόκκινα floral μοτίβα, tops που δένουν στον λαιμό που συνδυάστηκαν με ογκώδεις φούστες σε μπορντό χρώμα, αλλά και μέσα από 3D λουλούδια που πρόσφεραν μια διαφορετική προσέγγιση στο παραδοσιακό floral print.
Τέλος, από τη συλλογή ξεχώρισαν και τα ασπρόμαυρα looks-ωδή στην ίδια την Carolina Herrera. Διαφορετικές εκδοχές του signature outfit της σχεδιάστριας, που αποτελείται από ένα λευκό πουκάμισο με μεγάλο, σηκωμένο γιακά και μαύρο παντελόνι, ήταν ένας φόρος τιμής στην ιδρύτρια του οίκου, υπενθυμίζοντάς μας ότι ακόμα κι αν έχει αποσυρθεί από αυτόν, η κληρονομιά της δεν θα σταματήσει ποτέ να επηρεάζει τις δημιουργίες του Wes Gordon.