Το ντεμπούτο του Dario Vitale στον οίκο Versace είχε 80s vibes και τρομερό αισθησιασμό
- 29 ΣΕΠ 2025
Ο Dario Vitale διαδέχθηκε την Donatella Versace στη θέση του creative director, μια θέση την οποία η δεύτερη διατήρησε με επιτυχία για 28 ολόκληρα χρόνια. Κάθε οίκος μόδας χρειάζεται ενίοτε μια αλλαγή οπότε το ντεμπούτο του νέου καλλιτεχνικού διευθυντή του ιταλικού οίκου έγινε την Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου στο πλαίσιο της Εβδομάδας Μόδας στο Μιλάνο.
Ο Dario Vitale προτίμησε τον ρεαλισμό από τη φαντασία και για την παρουσίαση της πολυαναμενόμενης (πρώτης) Spring/Summer 2026 συλλογής, που είχε όλη την προσοχή του fashion κοινού στραμμένη πάνω της, επέλεξε ένα ήσυχο και οικείο μέρος. Συγκεκριμένα, την τοποθεσία Pinacoteca Ambrosiana, ένα από τα παλαιότερα μουσεία τέχνης στο κέντρο του Μιλάνο, όπου μεταξύ των διάφορων έργων του μπορεί κάποιος να θαυμάσει και μια προτομή Μέδουσας.
Τι είχε αυτή η πρώτη συλλογή που ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο για τον ιταλικό οίκο; Είχε πολύ χρώμα που φτιάχνει τη διάθεση, μια ρετρό 80s αισθητική με έναν τρομερά «ζωντανό» αισθησιασμό (με George Michael, Eurythmics και Prince στα ηχεία), αναμεμειγμένη με σύγχρονα στοιχεία που αποτυπώθηκε κυρίως πάνω σε καθημερινά ρούχα. Για την ακρίβεια, πάνω σε πολύχρωμα τζιν σε κάθε τους εκδοχή (κάπρι, skinny, straight leg) σε μια πανδαισία χρωμάτων (πράσινο, fluo κίτρινο, ροζ, κόκκινο) ή με συνδυασμό διαφορετικών υλικών (demim και δέρμα).
Τι κάνει μια συλλογή Versace, Versace; Ο Dario Vitale έδειξε το πώς εκείνος βλέπει το νέο μέλλον του οίκου. Η δική του προσέγγιση στo sexy και glamorous στοιχείο που αντιπροσωπεύει τον ιταλικό οίκο, έγινε λίγο διαφορετικά, μέσα από μια πιο ελεύθερη και ανεπιτήδευτη προσέγγιση.
Εκτός από το να ανατρέξει σε αρχειακά κομμάτια του οίκου, ο Dario Vitale επισκέφθηκε τα σπίτια του Gianni Versace στο Μιλάνο και το Μαϊάμι όπου είχε την δυνατότητα να δει από κοντά τη συλλογή τέχνης του, αλλά και να διαβάσει μερικά γράμματα που είχε γράψει στον Αμερικανό φωτογράφο και φίλο του, Richard Avedon. «Μερικές φορές καταλαβαίνεις καλύτερα κάποιον από την αλληλογραφία του παρά παρατηρώντας ένα φόρεμα», είπε ο σχεδιαστής στο WWD.
Αυτή η νέα οπτική αποτυπώθηκε σε ευέλικτους συνδυασμούς με χρωματιστά τζιν και halter neck tops, leather κροκό παντελόνια, συνδυασμένα με γιλέκα και πουκάμισα, bralette tops διακοσμημένα με παγιέτες, tailored παντελόνια με σακάκια, jumpers και T-shirts και πολλά πολλά αξεσουάρ, όπως ζώνες, ευρύχωρες τσάντες με το iconic μοτίβο της Μέδουσας, suede παπούτσια με χαμηλό τακούνι και μία ενδιαφέρουσα συνεργασία με τα Onitsuka Tiger.
Εκτός από τα πουκάμισα που είχαν την τιμητική τους σε αυτή τη συλλογή (ποια/ος μπορεί να πει όχι σε ένα καλοραμμένο πουκάμισο;) τα μοτίβα ζωγραφισμένα στο χέρι πάνω σε φούστες και παντελόνια τράβηξαν την προσοχή. Θα μπορούσε να πει κανείς ότι ήταν μια ωδή στα διάσημα prints του Andy Warhol, που χρησιμοποίησε ο Gianni Versace στη Spring 1991 συλλογή του.