ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΜΟΔΑΣ

Τι σχέση έχει ο Thom Browne με τον ποιητή Φανφάρα; Μαύρα και κόκκινα κοράκια παντού

Launchmetrics Spotlight

«Τα κοράκια!» -«Τι πράγμα; Έχετε κοράκια;» -«Μαύρα κοράκια, κόκκινα κοράκια. Τι πρέπει να ‘ναι τα μαύρα και τα κόκκινα κοράκια; Ωωω!». Ο ξεκαρδιστικός Γιώργος Μιχαλακόπουλος στην ελληνική ταινία, Ξύπνα Βασίλη, ως ο ποιητής Φανφάρας μάς χάρισε μία από τις αξέχαστες στιγμές του ελληνικού κινηματογράφου, αν θες τη γνώμη μου. Τι σχέση έχει ο μεσιέ Φανφάρας με τον Αμερικανό σχεδιαστή Thom Browne; Φαινομενικά τίποτα. Αλλά υπάρχει κάτι που τους συνδέει και αυτό είναι η πρόσφατη συλλογή του τελευταίου στην Εβδομάδα Μόδας στη Νέα Υόρκη.

Ο Thom Browne παρουσίασε τη Fall 2024 συλλογή του και ακόμη κι αν το show δεν είχε κόκκινα κοράκια, είχε μαύρα. Ή τουλάχιστον είχε μια παραλλαγή τους στην πασαρέλα, μια που ήταν πολύ πιο fashion και που αποτελεί μέρος μιας ιστορίας μόδας που «ειπώθηκε» μέσω εκπληκτικών ρούχων. Εμπνέεται από ένα ποίημα του Edgar Allan Poe από το 1845, με τίτλο The Raven (=το κοράκι) και το αποτέλεσμα είναι ένα εκπληκτικό show «βουτηγμένο» στη θεατρικότητα και την υψηλή μόδα. Ένα show που είναι must-watch.

Η θεατρικότητα στο επίκεντρο της Fall 2024 συλλογής του Thom Browne. Α, και το μοντέλο-κοράκι

Ο Thom Browne έχει πλέον εγκαθιδρυθεί ως ένα όνομα ταυτισμένο με την αμερικάνικη μόδα, από το 2001 που ίδρυσε τον οίκο του. Το σημαντικότερο όμως, είναι ότι έχει καταφέρει να δημιουργήσει τη δική του χαρακτηριστική αισθητική, η οποία είναι άμεσα αναγνωρίσιμη: τα γκρι κοστούμια, οι ρίγες στα χρώματα του λευκού, κόκκινου και του μπλε και φυσικά, η θεατρικότητα και η αναζωογονητική αντιμετώπιση στα ρούχα και τα shows του, αποτελούν μεγάλο μέρος της ταυτότητάς του ως σχεδιαστής.

Όλα αυτά τα στοιχεία, υπήρχαν και με το παραπάνω στη Fall 2024 συλλογή, που παρουσίασε στο πλαίσιο της Εβδομάδας Μόδας στη Νέα Υόρκη, ένα show που ίσως να ήταν και από τα καλύτερά του ως τώρα.

Σαν πραγματικός «παραμυθάς» που είναι, ο Thom Browne «έκλεισε» την Εβδομάδα Μόδας στη Νέα Υόρκη με ένα μεγάλο «μπαμ». Με τους περισσότερους Αμερικανούς σχεδιαστές να ακολουθούν μια συγκεκριμένη προσέγγιση ως προς τις παρουσιάσεις των συλλογών τους, αλλά και τα ίδια τα ρούχα, ο Thom Browne ξεχωρίζει. Σε μια κάπως αδιάφορη Εβδομάδα Μόδας στη Νέα Υόρκη, ο σχεδιαστής κερδίζει με την θεατρικότητά του. Εμπνεύστηκε από το ποίημα του Edgar Allan Poe The Raven (το οποίο απαγγέλθηκε στο show από την Carrie Coon) και παρουσίασε μια συλλογή με ρούχα που θα μπορούσαν να σταθούν και στα show της Υψηλής Ραπτικής.

Στο κέντρο μιας «χιονισμένης» πασαρέλας, ο σχεδιαστής τοποθέτησε ένα μοντέλο που αποτέλεσε κάτι σαν installation, όπου φορούσε ένα τεράστιο μαύρο puffer μπουφάν και μαύρα κλαδιά στο κεφάλι -ένα look που εκπροσώπησε το κοράκι από το ομώνυμο ποίημα.

Μέσα από το μοντέλο βγήκαν (κυριολεκτικά) 4 παιδιά τα οποία κάθισαν κάτω από ένα ξερό μαύρο δέντρο, τα οποία συνόδευσε το πρώτο μοντέλο που «άνοιξε» το show. Το μοντέλο αυτό ήταν κάτι σαν ο αφηγητής αυτού του ονειρικού παραμυθιού στο οποίο μας έβαλε ο σχεδιαστής από την έναρξη του show.

Όσον αφορά τα ρούχα της συλλογής, ούτε αυτά στερούνταν της θεατρικότητας και της σπουδαιότητας που χαρακτήριζε όλη την παρουσίαση. Τα looks που ακολούθησαν συνδύαζαν την χαρακτηριστική αγάπη για το tailoring που έχει ο σχεδιαστής, αλλά και την ανάδειξη του tweed μέσα από σύγχρονες γραμμές και κοψίματα.

Όλα αυτά, ο Thom Browne τα «πάντρεψε» όμορφα μέσα από φρέσκιες σιλουέτες που παρουσίασε στη Fall 2024 συλλογή, όπως τις hourglass σιλουέτες και τα to-die-for πανωφόρια που τόνιζαν τη μέση, αλλά και με τα μεγαλειώδη egg shaped σύνολα, που έκοβαν την ανάσα.

Όπως σου έγραψα, το tailoring δεν λείπει ποτέ από τις συλλογές του και σε αυτή την υψηλών προδιαγραφών συλλογή, το παρουσίασε με διάφορους τρόπους: μέσα από πιο «παραδοσιακά» σακάκια που μίξαραν το tweed και το ταρτάν με το ζακάρ θαυμάσια, μέσα από καλοφτιαγμένα παλτό με μεγάλους γιακάδες ή παίρνοντας κομμάτια υφάσματος από σακάκια και τοποθετώντας τα με τέτοιο τρόπο, δημιουργώντας νέα, αποδομημένα πανωφόρια από την αρχή.

 

 

 

Φυσικά, από τη συλλογή δεν έλειπε η μαξιμαλιστική προσέγγιση που ακολουθεί πάντα για το styling και που τον βοηθάει να μεταδώσει το όραμά του -ή καλύτερα την ιστορία που θέλει να αφηγηθεί-, με τον καλύτερο τρόπο.

Κάπως έτσι, οι μεγάλοι φιόγκοι, τα καρό καλσόν αλλά και αυτά με τα τυπώματα τριαντάφυλλων και κορακιών (αυτά τα είδαμε και πάνω σε ρούχα) και τα εκπληκτικά, αραχνοΰφαντα headpieces που συνοδεύονταν από τις πλεξούδες/γλυπτά (σε ένα μοντέλο τοποθέτησαν μέχρι και φύλλα χρυσού στα μαλλιά της), έκαναν τη συλλογή ακόμα πιο ευφάνταστη και δημιουργική, τόσο που έμοιαζε με ένα όνειρο.

Το pièce de résistance ήταν το κλείσιμο του show. Το μοντέλο Anna Cleveland περπάτησε στην πασαρέλα με ένα εντυπωσιακό χρυσό ογκώδες πανωφόρι το οποίο αφαίρεσε με τη βοήθεια των 4 παιδιών, που είδαμε στην αρχή του show, αποκαλύπτοντας ένα χρυσό look (που συμβολίζει την Παλλάδα Αθηνά που αναφέρεται στο ποίημα), με πλεκτό σακάκι και μια χρυσή φούστα με παντελόνι που είχε τυπώματα από κοράκια, προσφέροντας το απαραίτητο “wow factor” και το κατάλληλο κλείσιμο σε ένα ήδη θαυμάσιο show.

 

 

 

Το ποίημα του Poe, απευθύνεται σε έναν άνθρωπο με ραγισμένη καρδιά, μετά τον θάνατο της αγαπημένης του. Αφού περνάει λίγο καιρό αποκομμένος από τον κόσμο, ένα κοράκι του χτυπάει επανειλημμένως το παράθυρο, και αφού το αφήνει να μπει μέσα, ξεκινάει διάλογο μαζί του. Με τον ίδιο τρόπο και ο Browne ξεκινάει τον δικό του διάλογο μαζί μας, μέσω των ρούχων του, μόνο που η δική του ιστορία είναι μια αγάπης και όχι πόνου. Γιατί τα ρούχα του είναι η διαφυγή που χρειαζόμαστε από την σκληρή πραγματικότητα, αλλά και η μεταξύ μας σύνδεση.