ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΜΟΔΑΣ

Ο οίκος Diesel λέει «όχι» στην πασαρέλα και διοργανώνει το πιο fashionable κυνήγι πασχαλινών αυγών

Giovanni Giannoni/WWD via Getty Images/Ideal Image

«Απλώς καταναλώνουμε εικόνες και δεν έχουμε χρόνο να εμβαθύνουμε στα ρούχα, στην αφήγηση, στην κατασκευή, από που προέρχονται. Χρειάζεται απλώς να είναι επιτυχία. Και αυτό το κάνει όλο λίγο επιφανειακό», είπε πρόσφατα ο Glenn Martens –καλλιτεχνικός διευθυντής της Diesel και του οίκου Maison Margiela, σε συνέντευξή του στο Business of Fashion, μιλώντας για τον αντίκτυπο των social media στη μόδα.

O Βέλγος Martens, που έχει βγει από τη σχολή του Dries Van Noten και του Martin Margiela, ως απόφοιτος του Royal Academy of Fine Arts, την αναγνωρισμένη σχολή της Αμβέρσας, είναι μια σπάνια παρουσία στον χώρο της μόδας, από πολλές απόψεις. Ο στόχος του με τον οίκο Diesel -ένα brand πιο «κοντά» στην ποπ κουλτούρα και τη νεολαία-, είναι η εκδημοκράτιση της μόδας, ειδικά σε μια εποχή που η πολυτελής μόδα, είναι πιο επιφανειακή και «άφταστη» από ποτέ (οι τιμές έχουν ανέβει τόσο που λίγοι μπορούν πλέον να αποκτήσουν κομμάτια γνωστών designer brands).

Αυτό συνάδει πολύ με την φιλοσοφία της Diesel που δεν ήταν ποτέ ένα brand που ακολουθούσε τους κανόνες, ειδικά από τη στιγμή που Martens, ανέλαβε τα ηνία. Για τη Fall 2024 συλλογή του brand, προσκάλεσε ανθρώπους απ’ όλο τον κόσμο να συμμετάσχουν στο show, μέσω Zoom. Για τη Spring 2024 παρουσίαση, μετά το show, διοργάνωσε ένα τεράστιο rave πάρτι με 7.000 καλεσμένους (που δεν ήταν άνθρωποι της μόδας). Τώρα, για τη Spring 2026 επιτρέπει σε όλους να δουν από κοντά τη νέα συλλογή, λαμβάνοντας μέρος στο πιο πρωτότυπο κυνήγι πασχαλινών αυγών, όπου μάλιστα 5 τυχεροί είχαν την ευκαιρία να κερδίσουν ρούχα του brand. Καμία ιεραρχία, κανένας VIP, παρά μόνο μια συλλογή που παρουσιάστηκε στους δρόμους του Μιλάνο, που απευθύνεται σε όλους/ες όσους/ες ενδιαφέρονται να δουν πραγματικά τη νέα συλλογή Diesel. Το αποτέλεσμα είναι πραγματικά μοναδικό και ο Glenn Martens, αποδεικνύει για ακόμη μια φορά, ότι είναι ένας από τους επιδραστικότερους σχεδιαστές της γενιάς του.

Κυνήγι αυγών, distressed denim και ένα front row για όλους: Όσα πρέπει να γνωρίζεις για τη Spring 2026 συλλογή Diesel

H Diesel αποφάσισε να ξεφύγει από τις περιοριστικές διαστάσεις της πασαρέλας και να παρουσιάσει τη Spring 2026 συλλογή του, μέσω ενός κυνηγιού πασχαλινών αυγών, το οποίο πραγματοποιήθηκε στους δρόμους του Μιλάνου. Το κοινό μπορούσε να συμμετέχει σε αυτό το πρωτότυπο fashion παιχνίδι, κάνοντας εγγραφή λίγες μέρες πριν την παρουσίαση της συλλογής, όπου θα έπρεπε να βρουν τα 18 αυγά της Diesel.

Τα αυγά, ήταν μεγάλα διάφανα installations σε σχήμα αυγού μέσα στα οποία πόζαραν τα μοντέλα φορώντας ρούχα από τη Spring 2026 συλλογής Diesel. Τα αυγά ήταν ειδικά κατασκευασμένα για να μπορούν να αναπνέουν τα μοντέλα και ήταν τοποθετημένα διάσπαρτα σε 18 σημεία σε όλο το Μιλάνο. Οι 5 πρώτοι/ες που βρήκαν όλα τα αυγά, κέρδισαν 1 look από τη νέα συλλογή, κομμένο και ραμμένο στα μέτρα τους. Το μήνυμα εδώ είναι «μεγαλύτερο» από τους «περιορισμούς» μιας παραδοσιακής παρουσίασης: Η μόδα είναι για όλους.

Μέσω της συγκεκριμένης παρουσίασης, ο Glenn Martens μάς υπενθυμίζει την ευθραυστότητα του ανθρώπινου είδους, ειδικά στη σύγχρονη εποχή όπου παρακολουθούμε τις ζωές των άλλων μέσα από τη «γυάλα»- οθόνη των κινητών μας. Το ανθρώπινο είδος ίσως να είναι σύντομα υπό εξαφάνιση με την ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας και του ΑΙ και με αυτό τον τρόπο ο σχεδιαστής μας προειδοποιεί για το μέλλον.

Φυσικά, η δημιουργία αυτών των αυγών, δεν προέκυψε τυχαία. Είναι εμπνευσμένη από έναν άλλο Βέλγο σχεδιαστή, τον Jurgi Persoons, ο οποίος το 2001, για την παρουσίαση της ανοιξιάτικης συλλογής του στο Παρίσι, «έκλεισε» τα μοντέλα του σε παρόμοια αυγά με αυτά της Diesel, τα οποία φώτισε με χριστουγεννιάτικα φώτα, προσφέροντας ένα εντυπωσιακό οπτικό θέαμα.

Σε ό,τι αφορά τη Spring 2026 συλλογή της Diesel πάντως, τα ρούχα ήταν ένα step-up από τις τελευταίες συλλογές του Μartens, που οφείλω να ομολογήσω πως κάπως με είχαν κουράσει λόγω της «ανακύκλωσης» κάποιων σχεδίων. Αυτή όμως η συλλογή, δείχνει την εξέλιξή του στον οίκο, και πώς μπορεί να «παντρέψει» τους signature κώδικες του brand, μέσω μιας ανανεωμένης και πιο soft αισθητικής.

Αν και στα ρούχα υπήρχε η χαρακτηριστική distressed τεχνική σε denim παντελόνια, φούστες, jackets και μερικά tops, η συλλογή εξελίχθηκε ακόμα περισσότερο μέσα από την χρήση ανακυκλωμένου σατέν υφάσματος το οποίο συνδυάστηκε με denim, δημιουργώντας κάτι διαφορετικό και μοναδικό αλλά και τελείως “Diesel” ταυτόχρονα.

 

 

 

Η DIY αισθητική για την οποία είναι γνωστό το brand, ειδικά τα τελευταία χρόνια, συνεχίστηκε και τώρα με τη βαφή denim υφασμάτων, ενώ τα «σαν ξεφτισμένα» ρούχα, όπως οι δερμάτινες φούστες και τα παντελόνια και tops με τρύπες, έκαναν τη συλλογή να έχει χαρακτήρα. Τα washed δερμάτινα σύνολα δε, σε συνδυασμό με τα tailored κομμάτια όπως τις pencil φούστες και oversized πανωφόρια, έκαναν τη συλλογή versatile.

Τα αυγά πάντως, επηρέασαν και τα αξεσουάρ της συλλογής, με τις clutch bags στο ίδιο σχήμα, να γίνονται το It αξεσουάρ της συλλογής, ενώ τα pastel looks με τα τύπου trompe l’oeil και vintage style φλοράλ σύνολα, ταίριαξαν πολύ με τη θεματική του πασχαλινού κυνηγιού αυγών.

Η Diesel μπορεί να μην έχει πάντα ένα ξεκάθαρο μήνυμα ως brand, αλλά ξέρουμε σίγουρα σε ποιον/α απευθύνεται: σε ανθρώπους που αγαπούν τη μόδα –αυτής που δεν συμβαδίζει με το κατεστημένο, που είναι «ωμή», δημοκρατική, που τολμάει και πειραματίζεται. Με τον Glenn Martens στα ηνία πάντως, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η μόδα είναι «για τον λαό».

Exit mobile version