ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΜΟΔΑΣ

Η πρώτη συλλογή του Demna για τον οίκο Gucci δεν είναι όσο Balenciaga μπορεί να περίμενες

Launchmetrics Spotlight

«Είμαι μαχητής και τις περισσότερες φορές στη ζωή μου πρέπει να αποδεικνύω πράγματα στον εαυτό μου, οπότε οι προσδοκίες των άλλων είναι σαν ένα παρεπόμενο», αναφέρει ο Demna σε συνέντευξή του στο WWD, μιλώντας για το ντεμπούτο του στον οίκο Gucci. Ο Demna, είναι ένας σχεδιαστής που έχει δοκιμαστεί -απ’ όλες τις απόψεις- για τη δουλειά του στον οίκο Balenciaga (μια συνεργασία που έληξε μετά από 10 χρόνια) και ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στον οίκο Gucci, ως ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του. Τα νέα για τη νέα του θέση δεν ήταν τα πιο ευχάριστα για όλους/ες (ανάμεσά τους κι εγώ), όχι γιατί υπήρχε αμφιβολία για τις ικανότητές του ως σχεδιαστή, αλλά για το κατά πόσο θα κατάφερνε να περιορίσει την αισθητική του και να την συγχωνεύσει με αυτή ενός τόσο εκλεπτυσμένου οίκου, όπως τον Gucci. Ο Demna, μετέτρεψε τον οίκο Balenciaga σε κάτι πολύ διαφορετικό απ’ ότι ήταν προηγουμένως, τον έφερε στο «σήμερα», και το έκανε πετυχημένα, ακόμα κι αν τα σχέδια του, ειδικά τα τελευταία χρόνια, είχαν κουράσει οικτρά.

Η ανάθεση της θέσης του καλλιτεχνικού διευθυντή στον Deman από τον οίκο Gucci δεν έγινε απαραίτητα με την πρόθεση να ταιριάξει εκείνος με την αισθητική του οίκου, αλλά αποτέλεσε περισσότερο λύση ανάγκης, καθώς τα κέρδη του ιταλικού brand είχαν πέσει αισθητά μετά την αποχώρηση του Alessandro Michele. Εν ολίγοις, η φάση είναι «για τα λεφτά τα κάνεις όλα», παρ’ όλα αυτά, οι πρώτες ενδείξεις δείχνουν ότι ο Demna μπορεί να προσαρμόσει την αισθητική του στη μεγάλη κληρονομιά του brand, που πετυχημένα «έχτισαν» σχεδιαστές όπως ο Tom Ford, η Frida Giannini, ο Alessandro Michele ακόμα και ο Sabato de Sarno (μην ξεχνάμε ότι εκείνος επανέφερε το Gucci Rosso και ξεκίνησε το frenzy με το βουργουνδί χρώμα).

Ο Demna, με το ήσυχο ντεμπούτο του για τον οίκο Gucci μέσω παρουσίασης και όχι επίδειξης μόδας -όπως συνήθιζε να κάνει στον οίκο Balenciaga- αποδεικνύει ότι μπορεί να «παντρέψει» την αισθητική όλων αυτών των σχεδιαστών που διαδραμάτισαν σημαντικό ρόλο στην ιστορία του οίκου με τη δική του. Η πρώτη του συλλογή είναι γεγονός και, χωρίς καμία έκπληξη, ήταν μια καλή αρχή. Είπαμε, ο Demna είναι ένας ταλαντούχος σχεδιαστής και ξέρει πολύ καλά πώς να κάνει ένα brand πετυχημένο.

La Famiglia: Η πρώτη συλλογή του Demna στον οίκο Gucci ήταν ένα (πετυχημένο) «ήσυχο» ξεκίνημα

Αυτός ο Μήνας της Μόδας, είναι από τους πιο σημαντικούς των τελευταίων ετών, με πολλούς νέους καλλιτεχνικούς διευθυντές να κάνουν το ντεμπούτο τους σε αναγνωρισμένους οίκους μόδας. Ένας απ’ αυτούς είναι και ο Demna στον οίκο Gucci, όπου μέσω μιας παρουσίασης μάς δείχνει τη νέα εποχή του brand. Μαζί με τον Γεωργιανό σχεδιαστή, στον οίκο κάνει το «ντεμπούτο» της και η νέα CEO του ιταλικού label, Francesca Bellettini, που διαδέχεται τον Stefano Cantino. Η συλλογή είναι άκρως Gucci και σου εξηγώ γιατί. Ο οίκος είναι ένα brand που ξεκίνησε ως μια οικογενειακή επιχείρηση. Υπάρχει μια βαρύτητα στη λέξη «οικογένεια» ή “famiglia” στα ιταλικά, και ο σχεδιαστής «πιάστηκε» από αυτό για τη συλλογή του, κάνοντας ένα ταξίδι πίσω στον χρόνο και το ξεκίνημά του. Η La Famiglia του Demna για τον οίκο Gucci, περιλαμβάνει μια σειρά από χαρακτήρες, όπου ο/η καθένας/μία έχει τη δική του προσωπικότητα και που αποτελούν μέρος της οικογένειας Gucci.

Την καμπάνια φωτογράφισε η Catherine Opie, ενώ σήμερα, 23 Σεπτεμβρίου, στα πλαίσια της Εβδομάδας Μόδας στο Μιλάνο, θα προβληθεί και μια ταινία μικρού μήκους, με το όνομα The Tiger που έχουν σκηνοθετήσει οι Spike Jonze και Halina Reijn.

Η συλλογή-παρουσίαση του Demna για τον οίκο Gucci, ξεκινάει με το L’Archetipo: μια μπεζ βαλίτσα-μπαούλο ταξιδιού με το χαρακτηριστικό μονόγραμμα του οίκου, που ήταν το πρώτο πράγμα που κυκλοφόρησε ο ιδρυτής του label, Guccio Gucci όταν ξεκίνησε την εταιρία. «Είναι ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της ιστορίας στο οποίο δεν νομίζω ότι δόθηκε αρκετή προσοχή τα τελευταία χρόνια. Αντιπροσωπεύει την αρχή, όλα εκείνα πάνω στα οποία χτίστηκε αυτός ο οίκος», αναφέρει σχετικά ο σχεδιαστής. Στη συνέχεια, βλέπουμε τις υπόλοιπες περσόνες του οίκου Gucci και μέσω αυτών όλες τις αναφορές σε παλαιότερα eras του brand, που ο Demna «πάντρεψε» με τη δική του αισθητική.

Στις προσωπικότητες της Primadonna και La V.I.C, με το εντυπωσιακό φόρεμα με φτερά και το δερμάτινο look που είναι «ντυμένα» με το GG μονόγραμμα, βλέπουμε τη δουλειά της Frida Gannini.

 

Σε looks, όπως αυτό του Narcista, του Bastardo, του Regazzo και μερικών ακόμη, βλέπουμε την εποχή όπου ο Tom Ford απενοχοποίησε το sexy dressing στον οίκο, μέσα από τα τολμηρά σχέδιά του.

Στα looks στους χαρακτήρες όπως της Ereditiera, της L’ Influencer και της Gallerista, βλέπουμε τον Demna να προσαρμόζει ισορροπημένα την αισθητική του με αυτή του οίκου, αλλά και να παρουσιάζει τη δική του εκδοχή εμβληματικών αξεσουάρ του brand, όπως των Gucci Bamboo και Jackie bags, με την τελευταία να έχει μια λιγότερο «αυστηρή» όψη, με τη χρήση πιο μαλακού δέρματος.

Looks όπως αυτό της La Snob, της La Contessa αλλά και της La Star, θυμίζουν περισσότερο τη δουλειά του σχεδιαστή στον οίκο Balenciaga, αλλά «αναμειγνύονται» όμορφα με τα υπόλοιπα looks της συλλογής.

Σε αυτή, βλέπουμε και κάποια άλλα iconic κομμάτια του brand που ο Demna επαναφέρει, όπως τα εμβληματικά patent leather stilettos (που είχε φορέσει η Mariah Carey στο βιντεοκλίπ Honey), αλλά και τη χαρακτηριστική GG ζώνη -αξεσουάρ που θα μπορούσε να είχε «δουλέψει» λίγο παραπάνω και να κάνει πιο «δικά» του.

Τα highlights της συλλογής ήταν με βεβαιότητα το μπλε cobalt γούνινο παλτό της Le Diva, που συνοδεύτηκε με ένα εκπληκτικό διαμαντένιο choker, αλλά και το look της La Mecenate, ένα χρυσό ολοκέντητο φόρεμα που ελπίζω να δούμε σύντομα στο κόκκινο χαλί.

Ο Demna κάνει ένα καλό ξεκίνημα στον οίκο Gucci, ανοίγοντας ένα σημαντικό κεφάλαιο που, κατά τη γνώμη μου, θα είναι πετυχημένο (τουλάχιστον εμπορικά). Οι ταγμένοι Demna lovers πάντως, θα τον ακολουθήσουν παντού και θα φορέσουν ό,τι έχει να τους τους προτείνει.

«Ο οίκος Gucci έχει πολύ attitude, όλοι αυτοί οι χαρακτήρες είναι γεμάτοι αυτοπεποίθηση, έχουν άποψη, αγαπούν τη μόδα και τα ρούχα», λέει ο Demna. Αν αυτό δεν επιβεβαιώνει ότι ο σχεδιαστής έχει προσαρμόσει την αισθητική του σε αυτή του οίκου Gucci, τότε δεν ξέρω τι.

Exit mobile version