LIFE

Γιατί είσαι κακοδιάθετη και πώς να το αντιμετωπίσεις

Πολλές φορές η διάθεσή μας αλλάζει κατακόρυφα και δε μπορούμε να καταλάβουμε το γιατί. Εντάξει ορισμένοι άνθρωποι είμαστε απλά κυκλοθυμικοί, αλλά δεν συμβαίνει απαραίτητα μόνο αυτό. Υπάρχουν πολλοί εξωτερικοί παράγοντες για τους οποίους δεν ευθυνόμαστε άμεσα, αλλά μας επηρεάζουν και μπορούν να "καταστρέψουν" τη μέρα μας. Στους παρουσιάζουμε και σου προτείνουμε και μερικά tips ώστε να βελτιώσεις τη διάθεσή σου χωρίς πολύ κόπο.

1. Δεν τρως αρκετά φρούτα και λαχανικά

Σύμφωνα με έρευνες των πανεπιστημίων Warwick και Dartmouth, αφού μελέτησαν τη διατροφή και τον τρόπο ζωής 80000 Βρετανών, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι οι άνθρωποι που έτρωγαν ημερησίως επτά μερίδες των 80 γραμμαρίων από φρούτα και λαχανικά, ήταν οι άνθρωποι εκείνοι με τον υψηλότερο δείκτη νοητικού “ευ ζην”. Πρόκειται δηλαδή για τους ανθρώπους εκείνους που τα έχουν καλύτερα με τον εαυτό τους, βιώνουν την ευτυχία και τη χαρά και είναι πολύ σπανιότερα κακοδιάθετοι. Δοκίμασε να προσθέσεις φρούτα και λαχανικά περά από το φαγητό σου και στα σνακ που τρως ενδιάμεσα. Πέρα από τη διάθεσή σου θα δεις βελτίωση και στο σώμα σου. Άσε που αυτά τα δύο είναι αλληλένδετα.

2. Δε βγαίνεις καθόλου στο φως της μέρας

Αν είσαι σκοταδίστρια, ή απλά δεν αντέχεις το φως του ήλιου τότε αυτός είναι ένας βασικός λόγος που δεν έχεις και πολύ καλή διάθεση. Σύμφωνα με μια έρευνα του πανεπιστημίου Zayed, όταν ζητήθηκε από 20 ανθρώπους με χαμηλά επίπεδα βιταμίνης D και συμπτώματα κατάθλιψης να πάνε μια βόλτα στον ήλιο και να επισκεφθούν έναν γιατρό, όσοι βγήκαν στο φως της ημέρας ήταν πιο ευδιάθετοι επτά εβδομάδες μετά σε σύγκριση με τους υπόλοιπους συμμετέχοντες.

3. Δεν πίνεις νερό

 

Η αφυδάτωση μπορεί να σε κάνει να νιώθεις κουρασμένη, να χάνεις τη συγκέντρωσή σου, αλλά και να μην έχεις καλή διάθεση. Είτε γυμνάζεσαι, είτε ξεκουράζεσαι, το να μην πίνεις νερό (2.7 λίτρα χρειάζεται κάθε μέρα ο γυναικείος οργανισμός), μπορεί να σε κάνει εύκολα να είσαι και να δείχνεις κακοδιάθετη και υποτονική. Τα 2.7 λίτρα νερό φυσικά περιλαμβάνουν και το νερό εκείνο που μπορεί να βρίσκεται σε αναψυκτικά, τσάι, καφέ και χυμούς.

4. Δουλεύεις πολύ

Όλες οι γυναίκες που δουλεύουν σκληρά, εκτός από κακό στην υγεία τους, κάνουν και κακό στη διάθεσή τους. Σύμφωνα με μια έρευνα από το πανεπιστήμιο του Κάνσας, όλοι όσοι δουλεύουν περισσότερο από 50 ώρες την εβδομάδα έρχονται αντιμέτωποι με συμπτώματα κατάθλιψης. Προσπάθησε να οργανώνεις καλύτερα τον χρόνο σου και τις φορές που θα έχεις κάποιες ελεύθερες ώρες να τις εκμεταλλεύεσαι ουσιαστικά.

5. Περνάς πολύ χρόνο στα social media

Μια έρευνα από την Αυστρία, υποστηρίζει πως όσο περισσότερο χρόνο περνάς στο Facebook και στις λοιπές πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, τόσο πιο άσχημα νιώθεις με τον εαυτό σου επειδή πιστεύεις ότι περνάς τη μέρα σου με ανόητες δραστηριότητες. Άσε κάτω το κινητό και μίλα με τους ανθρώπους γύρω σου, βγες και δραστηριοποιήσου.

6. Δεν έχεις σωστή στάση σώματος

 

Αν καμπουριάζεις και “χύνεσαι” στην πολυθρόνα σου, αυτό μπορεί να επηρεάσει τη διάθεσή σου. Φρόντισε λοιπόν να κάθεσαι ίσια, γιατί σύμφωνα με την έρευνα από το Σαν Φρανσίσκο, μόλις αλλάξεις τη στάση του σώματός σου, βελτιώνεται η διάθεση και η ενέργειά σου. Ακόμα μια σωστή στάση σώματος βοηθά στο να μειωθούν και οι πόνοι στις αρθρώσεις και την πλάτη..

7. Δεν έχεις γελάσει για αρκετή ώρα

Το γέλιο βοηθά να βελτιώσεις και τη μνήμη σου, αλλά και να μειώσεις τα επίπεδα του στρες. Ακόμα κι ένα απλό χαμόγελο (κι αυτό το εξαναγκαστικό την κάνει τη δουλειά του) μπορεί να σου φτιάξει τη διάθεση και να αυξήσει τα θετικά συναισθήματα. Μίλα με κάποιον που σου φτιάχνει τη διάθεση, διάβασε κάτι αστείο, δες ένα γελοίο βίντεο, ή απλά χαμογέλασε χωρίς λόγο.

8. Είσαι πραγματικά κουρασμένη

 

Μια έρευνα του πανεπιστημίου Harvard υποστηρίζει πως το να μην κοιμάσαι ένα πλήρες νυχτερινό 8ωρο για μια εβδομάδα σερί, αυξάνει το συναίσθημα του εξαντλημένου νου, του θυμού και της λύπης. Παρολ’ αυτά το πόσο χρειάζεται κάθε μια να κοιμηθεί για να λειτουργεί καλά την επόμενη μέρα εξαρτάται και ιποικίλλει ανάλογα με τον οργανισμό. Οι ειδικοί λένε πως 7-9 ώρες είναι καλές για έναν ενήλικα, αλλά δες κι εσύ ποια είναι τα δικά σου όρια.

9. Έχεις καιρό να πας μια εκδρομή

Αν έχεις πέσει εδώ και καιρό στο φαύλο κύκλο του σπίτι – δουλειά – σπίτι χωρίς κανένα διάλειμμα, τότε είναι βέβαιο πως αυτός είναι ένας βασικός παράγοντας που σε κάνει κακοδιάθετη. Πήγαινε μια εκδρομή στην εξοχή και ανανέωσε τη σχέση σου με τη φύση. Έρευνες έχουν δείξει πως οι άνθρωποι που μετακόμισαν κοντά στη φύση, βελτίωσαν τη διάθεσή τους και την νοητική τους υγεία. Εντάξει δε χρειάζεται και να μετακομίσεις, αλλά μπορείς να την επισκέπτεσαι συχνά πυκνά.

 

Βάλε χρώμα στην ζωή σου, αυτό να κάνεις!

Τα χρώματα μπορούν να βελτιώσουν τη διάθεσή σου.

Το μπλε είναι το χρώμα που μειώνει τους καρδιακούς παλμούς και την αρτηριακή πίεση. Κρέμασε έναν πίνακα με θάλασσα και κοίταζέ τον γιαλίγα λεπτά για μια ανάσα από την καθημερινή σου ρουτίνα.

 

Το να κοιτάζεις μια εικόνα με πολύ πράσινο, έχει σχεδόν το ίδιο αποτέλεσμα με το να πας μια βόλτα στο πάρκο. Εφόσον το συνδέουμε με τη φύση και το περιβάλλον, δεν είναι περίεργο που νιώθεις ανανέωση και αναζωογόνηση.

 

 

Το κίτρινο χρώμα συμβολίζει τη χαρά και την ευτυχία. Μπορείς να βάλεις κίτρινα αντικείμενα στο γραφείο σου ή να κοιτάζεις μια φωτογραφία με ηλιοτρόπια!

 

Το μωβ είναι ένα βασιλικό χρώμα και συνδέεται με την αυτοπεποίθηση. Μπορείς να κοιτάζεις μωβ πράγματα ή να μυρίζεις πασχαλιές (όταν είναι ο καιρός τους) και να νιώθεις ικανή να αντιμετωπίσεις κάθε εμπόδιο.

 

Το ροζ συμβολίζει την αγάπη, τη στοργή, την αποδοχή και τη συντροφικότητα. Γι’ αυτό οι καρδιές είναι συνήθως ροζ. Βάλε κι εσύ λίγο ροζ στη ζωή σου, θα σου κάνει καλό.

 

Το πορτοκαλί ενεργοποιεί τη φαντασία, τον ενθουσιασμό και την δημιουργικότητά σου. Γι’ αυτό όλοι κοιτάμε εκστασιασμένοι τα ηλιοβασιλέματα. Μόνο μη βάλεις πολύ πορτοκαλί στο δωμάτιό σου γιατί σου ανοίγει και την όρεξη!

 

Πηγή: Huffington Post