SKINCARE

Προϊόντα skincare για 4χρονα παιδιά: Μια πραγματικότητα που δεν φανταζόμασταν

iStock

Όταν θέλεις να πάρεις δώρο για ένα παιδί, πηγαίνεις σε ένα κατάστημα και ανάλογα με την ηλικία του επιλέγεις ένα ρούχο, ένα βιβλίο ή ένα παιχνίδι. Ή, τουλάχιστον, αυτό ίσχυε μέχρι τώρα. Έπειτα από το λανσάρισμα ενός νέου brand με καλλυντικά προϊόντα για παιδιά ηλικίας 4 ετών και άνω, έχεις μια ακόμα επιλογή: μπορείς να του πάρεις μια μάσκα προσώπου που ενυδατώνει, καταπραΰνει και αναζωογονεί.

Και, όχι, δεν σου περιγράφω το σενάριο ενός μελλοντικού επεισοδίου του Black Mirror. Πράγματι υπάρχει ένα τέτοιο brand, το rini, που προς το παρόν πουλάει μάσκες υδρογέλης τριών διαφορετικών τύπων, και του οποίου η συνδημιουργός, η Shay Mitchell από το Pretty Little Liars, θεωρεί ότι τα παιδιά 4 ετών και άνω χρειάζονται αναζωογόνηση της επιδερμίδας του προσώπου! Επαναλαμβάνω, για να μην νομίζεις ότι παρανόησες κάτι: αυτήν τη στιγμή κυκλοφορούν μάσκες προσώπου για κορίτσια και αγόρια 4 ετών και άνω!

(Νοσηρό) αστείο ή δυστοπία του skincare;

Στην ιστοσελίδα του rini, αναφέρεται ότι «η περιποίηση του δέρματος συναντά το παιχνίδι σε έναν κόσμο όπου τα παιδιά μπορούν να ονειρεύονται, να μεταμορφώνονται και να εξερευνούν, με δερματολογικά ελεγμένα προϊόντα που εμπιστεύονται οι γονείς». Αποστολή του brand είναι «να καλλιεργεί υγιείς συνήθειες, να ενισχύει την αυτοπεποίθηση και να προσφέρει προσεκτικά σχεδιασμένα προϊόντα καθημερινής φροντίδας και παιχνιδιού, προσβάσιμα σε κάθε οικογένεια». Είναι ιδέα μου ή μήπως αυτό το brand statement είναι όλο λάθος;

skincare

Αν και στην ιστοσελίδα οι συνδημιουργοί του rini ποζάρουν περιχαρείς ανάμεσα σε κορίτσια που κρατούν ή δοκιμάζουν τις μάσκες, αναρωτιέμαι αν είναι το ίδιο χαμογελαστές ιδιωτικά διαβάζοντας τις αρνητικές αντιδράσεις των ειδικών και των χρηστών στα social media (ίσως όμως να τρίβουν τα χέρια τους που το brand έγινε γνωστό σε όλο τον κόσμο μέσα σε ελάχιστες μέρες από το λανσάρισμα). «Δυσκολεύομαι να βρω τα σωστά λόγια για να εκφράσω πόσο απογοητευτικό και δυστοπικό είναι αυτό», αναφέρει σε ανάρτησή της η Sarah Adams, η οποία είναι επικεφαλής της οργάνωσης Kids Are Not Content (τα παιδιά δεν είναι περιεχόμενο), που υπερασπίζεται την ασφάλεια και την ιδιωτικότητα των παιδιών στο διαδίκτυο.

Όταν η δερματολόγος Δρ. Amy Perkins από τη Σκοτία είδε το λανσάρισμα, νόμισε ότι ήταν αστείο. «Στη δουλειά μου έρχομαι σε επαφή με πολλά παιδιά, μερικά από τα οποία έχουν ζητήσει από τους γονείς τους προϊόντα περιποίησης δέρματος. Και φυσικά, αυτό κάνουν τα παιδιά – ζητούν πράγματα που δεν επιτρέπεται να έχουν». Ως μητέρα, θεωρεί ότι είναι ευθύνη των γονέων να λένε «όχι» σε τέτοια αιτήματα. Ως δερματολόγος, εξηγεί ότι «τα παιδιά έχουν πιο λεπτό δερματικό φραγμό από τους ενήλικες κι αυτό σημαίνει ότι είναι πιο πιθανό να αντιδράσουν σε συστατικά που μπορεί να προκαλέσουν ερεθισμό». Δεν είναι όμως μόνο αυτό το πρόβλημα.

Τι «ονειρεύεται» ένα τρίχρονο κορίτσι βάζοντας μάσκες στο πρόσωπο;

Το ζουμί της τοποθέτησης της Perkins βρίσκεται στην προειδοποίηση ότι ακόμα κι αν τα προϊόντα είναι ασφαλή για το δέρμα των παιδιών (αυτά του rini έχουν ένα κατεβατό πιστοποιήσεις και εγκρίσεις), αυτό δεν σημαίνει ότι είναι ασφαλή και για τον ψυχισμό τους. Αυτό λένε γενικά οι ειδικοί ψυχικής υγείας καθώς βλέπουν την Gen A να ανεβάζει εκατομμύρια βίντεο με ρουτίνες περιποίησης και νέα skincare αποκτήματα, και κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου σχετικά με το πόσο προβληματική αυτοεικόνα μπορεί να διαμορφώνουν αυτά τα παιδιά και οι έφηβοι.

Από την άλλη, το rini μιλάει για όνειρα, παιχνίδι, μεταμόρφωση και εξερεύνηση. Όταν όμως ένα παιδί χρησιμοποιεί για τους λάθος λόγους (επειδή το κάνουν και τα άλλα παιδιά ή επειδή δεν του λένε «όχι» οι γονείς του) ένα προϊόν που του υπόσχεται ότι θα κάνει το πρόσωπό του πιο ενυδατωμένο και πιο λαμπερό, δηλαδή ότι θα το βελτιώσει, τι μπορεί να ονειρευτεί αυτό το παιδί για τον εαυτό του στο μέλλον; Αναρωτιέμαι, ακόμα, πώς διεγείρει ένα προϊόν skincare την εξερευνητική διάθεση των παιδιών: τα βάζει να ψάξουν τα οφέλη του λευκού μανιταριού Tremella και της αλόης που περιέχουν οι μάσκες;

Νομίζω ότι ο παραλογισμός της ιδέας του skincare για μικρά παιδιά είναι εμφανής από τις οδηγίες χρήσης: «Άφησε τη μάσκα να δράσει για 5-15 λεπτά. Μέχρι τότε, μπορείς να διαβάσεις ένα βιβλίο ή να χορέψεις!», συμβουλεύει η ιστοσελίδα μικρά άτομα που δεν ξέρουν καν την αλφαβήτα! Θεωρώ, βέβαια, ότι όχι μόνο υπάρχει αγοραστικό κοινό για τέτοια προϊόντα, αλλά και ότι θα ξεπεραστούν σύντομα οι αντιδράσεις και θα γίνει αποδεκτή η ιδέα ότι το δέρμα των παιδιών χρειάζεται βαθιά ενυδάτωση. Ήταν να μην γίνει η αρχή. Αλλά, για να ξέρεις τι να πεις στο παιδί σου όταν σου το ζητήσει, το μόνο skincare που χρειάζεται σε αυτή την ηλικία, σύμφωνα με τους δερματολόγους, είναι η αντηλιακή προστασία!

Exit mobile version