BEAUTY NEWS

Let’s change beauty: Γιατί πρέπει να αγαπήσεις τη φυσική ομορφιά σου

Νομίζω ότι από τα σημαντικότερα tasks στη ζωή ενός ανθρώπου, είναι το να αγαπήσει τον εαυτό του. Τον αληθινό, πραγματικό εαυτό του. Τα μέσα και τα έξω του. Και ξέρεις, σαν μια γυναίκα που έχει παλέψει πολύ με τα «μέσα» της, ένα μεγάλο κομμάτι της αυτοεκτίμησης και αγάπης εαυτού, προκύπτει από το πώς είναι το «έξω» σου. Η εικόνα μας, παίζει ένα πολύ μεγάλο ρόλο στο πόσο αγαπάμε και εκτιμάμε τον εαυτό μας, ασχέτως όσων έχουμε καταφέρει στη ζωή μας, γιατί αποτελεί μια κοινωνική συνθήκη που μας επηρεάζει άμεσα. Ειδικά, εμάς τις γυναίκες. Όταν κρινόμαστε για τον τρόπο που ντυνόμαστε, για το σώμα, για τα κιλά μας, για το πώς βαφόμαστε, για όλα, το να βρεις αυτή την εσωτερική γαλήνη, είναι μια δύσκολη διαδικασία. Ειδικά τώρα, με την καθημερινότητά μας που κατακλύζεται από εικόνες «αψεγάδιαστων» γυναικών και ανδρών, μέσα από τα social media. Με την πίεση που μας ασκείται για να δείχνουμε και να συμπεριφερόμαστε «τέλεια» (όπως κι αν ορίζει το «τέλειο» κανείς), είναι πολύ εύκολο να μπει κανείς στη δίνη των λανθασμένων προτύπων.

Για εμένα, λοιπόν, η φυσική ομορφιά μου, ο αληθινός εαυτός μου, ήταν πάντα κάτι που ήθελα να προβάλλω προς τα έξω, αλλά δεν ήξερα πώς. Μου πήρε χρόνο να το καταφέρω αυτό, και ακόμα κι αν μέχρι σήμερα μπορεί να υπάρχουν στιγμές αμφιβολίας, φροντίζω να είμαι πάντα ο αληθινός μου εαυτός. Και θεωρώ ότι είναι σημαντικό αυτό, όχι μόνο για εμάς τους ίδιους, αλλά και για το γενικότερο καλό. Όταν είμαστε αληθινοί ο ένας απέναντι στον άλλον, και δη, εμείς οι γυναίκες απέναντι στην άλλη, τότε βλέπουμε τη δύναμη της αδελφικότητας και της αληθινής ομορφιάς που κρύβουμε όλες μέσα μας. Σε αυτό, στοχεύει και το Dove.

Το Dove είναι υπέρμαχος της αληθινής ομορφιάς και θέλει να κάνει την ομορφιά πηγή αυτοπεποίθησης και όχι άγχους. Στεκόταν από πάντα στο πλευρό της γυναίκας και της αλήθειας που κρύβει μέσα (και έξω) της και μέσα από την ενέργεια #DearInfluencers, μας καλεί να αλλάξουμε τους κανόνες της ομορφιάς.

Τα στατιστικά της έρευνας του Dove, είναι γεμάτα ανασφάλειες

Μέσα από μια μεγάλη έρευνα του Dove που πραγματοποίησε στα πλαίσια του Dove Self Esteem Project, βλέπουμε τον τεράστιο αντίκτυπο που ασκούν τα social media στην αυτοπεποίθηση των γυναικών και ειδικά, των νέων κοριτσιών στην Ελλάδα. Γι’ αυτό και η καμπάνια #DearInfluencers, είναι τόσο σημαντική. Γιατί ζητάει από τα επιδραστικά πρόσωπα των social media, όταν χρησιµοποιούν φίλτρα, να το αναφέρουν, έτσι ώστε τα νέα κορίτσια να μην νιώθουν ανασφάλεια αν δεν δείχνουν το ίδιο «αψεγάδιαστες», όταν κοιτάζονται στον καθρέφτη. Για πάνω από 15 χρόνια το Dove υπερασπίζεται την αληθινή ομορφιά, το beauty inclusiveness και το positive self-esteem για όλες τις γυναίκες σε κάθε ηλικία – και γι’ αυτό δεσμεύεται να κάνει την αληθινή ομορφιά πηγή αυτοπεποίθησης.

Μέσω της τηλεοπτικής καμπάνιας, που προβάλλεται σε παγκόσμιο επίπεδο, “Reverse Selfie”, δείχνει τον αντίκτυπο των social media και των εφαρμογών για ρετούς-επεξεργασία εικόνας και πώς τα φίλτρα μπορούν να διαστρεβλώσουν την εικόνα κάποιου. Ο στόχος, λοιπόν, είναι η σωστή ενημέρωση, ώστε τα νέα κορίτσια να γνωρίζουν την αλήθεια και να μην νιώθουν ανασφάλεια, εάν δεν δείχνουν το ίδιο «τέλειες». Η έρευνα του Dove Self Esteem Project, αποκαλύπτει την έκταση του ζητήματος της επιρροής των social media στην αυτοπεποίθηση των νέων και στην Ελλάδα.

Τα στατιστικά που προέκυψαν κρύβουν τις ανασφάλειες που νιώθει η νέα γενιά για την εικόνα τους. To 80% των κοριτσιών 10-17 ετών θα άλλαζαν την εικόνα τους με φίλτρα, για να μοιάσουν στα άτομα που ακολουθούν πιστά. Τους influencers. Γι’ αυτό και μέσω της καμπάνιας #DearInfluencers, έστειλε μια επιστολή στους ανθρώπους των social media, ζητώντας τους να αναφέρουν αν οι φωτογραφίες τους έχουν επεξεργαστεί ή όχι. Είναι απαραίτητο να μάθουμε στη νέα γενιά να αγαπούν τον πραγματικό τους εαυτό και να αγκαλιάσουν τη μοναδικότητα και κυρίως να αγαπήσουν τον αληθινό τους εαυτό. Κάτι για το οποίο, απ’ ότι φαίνεται από την έρευνα, χρειάζεται δουλειά.

Πιο συγκεκριμένα, μέσω της έρευνας του Dove, βλέπουμε ότι:

  • To 93% των κοριτσιών (14-17 ετών) θα χρησιμοποιούσαν φίλτρα ή εφαρμογή στη selfie τους που θα τους κάνει να φαίνονται πιο όμορφες.
  • Το 67% των κοριτσιών (10-13 ετών) έχουν ήδη εφαρμόσει ένα φίλτρο ή έχουν χρησιμοποιήσει μια εφαρμογή για να αλλάξουν τον τρόπο εμφάνισής τους στις φωτογραφίες τους.
  • Το 76% των κοριτσιών (14-17 ετών) προτιμούν την επεξεργασμένη εικόνα τους στις φωτογραφίες σε σχέση με την μη επεξεργασμένη.
  • Το 96% των κοριτσιών (10-17 ετών) εύχονται το σχολείο να μπορούσε να τους διδάσκει το πώς θα μπορούσαν να εκτιμούν την διαφορετικότητα του κάθε ατόμου και το πώς να νιώθουν όμορφα με το σώμα τους.

Με σύμμαχο το Dove, λοιπόν, και εμείς στο LadyLike, αποφασίσαμε να δείξουμε τον πραγματικό μας εαυτό, να αποκαλύψουμε όλες τις ανασφάλειές μας , με στόχο να απενοχοποιήσουμε κάθε ταμπού που περιτριγυρίζει τα ιδεατά που ακολουθούν τις γυναίκες και την εικόνα τους, από την ημέρα του γεννιόμαστε.

Ο δικός μου αληθινός εαυτός

Η απάντηση στην ερώτηση «τι είναι για σένα ομορφιά;», είναι μια: αυτό που νιώθουμε μέσα μας, επηρεάζει και το έξω μας. Η ψυχική ισορροπία, η αγάπη εαυτού όλα συμβάλλουν στο να είμαστε και να νιώθουμε όμορφες. Αυτή για εμένα, είναι η δική μου ερμηνεία της ομορφιάς.

Γιατί ακόμα και στις πιο αδύναμες στιγμές μας, ακόμα κι όταν νιώθουμε τις ανασφάλειές μας να μας κατακλύζουν, είναι η αγάπη εαυτού που μας βγάζει από αυτό τον φαύλο κύκλο των κακών σκέψεων. Για να είμαι απόλυτα ειλικρινής, αυτό δεν είναι εύκολο. Ειδικά, όταν «βομβαρδιζόμαστε» καθημερινά, από εικόνες «αψεγάδιαστων» ανθρώπων, με τα «αψεγάδιαστα» σώματα, πρόσωπο και μαλλιά, είναι δύσκολο εκείνες τις στιγμές αδυναμίας, να ξεχωρίσεις την πραγματικότητα και την αληθινή ομορφιά.

Η πίεση που μας ασκούν τα social media, λοιπόν, επηρεάζει καθημερινά, τη σχέση που έχουμε με τον εαυτό μας. Για εμένα, αυτό ισχύει απόλυτα για την αντίληψη που έχω για το σώμα μου (την μεγαλύτερη ανασφάλειά μου). Όσο κι αν παλεύεις να αποδεχτείς τον εαυτό σου, οι εικόνες που κυκλοφορούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ακόμα και τα σώματα που εκπροσωπούν το body positivity, συχνά μας κάνουν να νιώθουμε άσχημα για τον εαυτό μας, γιατί δεν μοιάζουμε σε αυτό το ιδεατό που μας παρουσιάζεται μέσω αυτών.

Είναι σημαντικό, λοιπόν, να μπορούμε να διαχωρίζουμε την αλήθεια, να μην συγκρίνουμε τον εαυτό μας με άλλους, και να πιστεύουμε πάντα στον εαυτό μας. Πρέπει να θυμόμαστε ότι τα φίλτρα αν και δείχνουν μια ωραιοποιημένη πλευρά του εαυτού μας, δεν δείχνουν όσα μας έχουν καθορίσει και μας έχουν κάνει τις γυναίκες που είμαστε σήμερα. Το σημάδι από ένα σπυράκι που έβγαλες από το άγχος της πρώτης εξεταστικής. Οι ραγάδες που έκανες στην κοιλιά από τη γέννα. Οι ρυτίδες που απέκτησες όταν έχασες ένα αγαπημένο σου πρόσωπο. Οι γραμμές γύρω από το στόμα που απέκτησες επειδή γελούσες ώρες ατελείωτες στις πρώτες διακοπές που έκανες ως ενήλικη, με τους φίλους σου. Όλες αυτές οι εμπειρίες ζωής, που μας έκαναν να είμαστε αυτές που είμαστε και που αφαιρούν τα φίλτρα, είναι πράγματα που πρέπει να γιορτάζουμε.

Είναι μεγάλο task αυτό, λοιπόν. Και ένας σημαντικός αγώνας που πρέπει να διεκδικήσουμε για εμάς τις ίδιες αλλά και τις νεότερες γενιές γυναικών, των οποίων οι ανασφάλειες μεγαλώνουν όσο τα social media παρουσιάζουν μια διαστρεβλωμένη πραγματικότητα της ομορφιάς. Η αληθινή ομορφιά υπάρχει μέσα μας. Το μόνο που χρειάζεται να κάνουμε είναι να την ανακαλύψουμε και να την προβάλλουμε, άνευ όρων. Και όταν την ανακαλύψουμε, να την αποδεχτούμε και να τη γιορτάσουμε. Μόνο έτσι θα αλλάξουμε την αφήγηση του «ονειρικού» κόσμου που έχουν δημιουργήσει τα social media για την εικόνα μας. Εμείς ορίζουμε ποια είναι η αληθινή μας ομορφιά και κανένας άλλος.

Γιόρτασε κι εσύ την αληθινή ομορφιά σου και υπόγραψε στο pledge της Dove για να είναι υποχρεωµένοι οι influencers να δηλώνουν ξεκάθαρα κάθε φορά, που χρησιµοποιούν φίλτρα στα διαφηµιστικά τους post στα social media.

Ο στόχος είναι με τις υπογραφές αυτές και τη βοήθεια του Συνδέσµου Διαφηµιζοµένων Ελλάδος, να αλλάξει ο κώδικας δεοντολογίας και να είναι οι influencers υποχρεωμένοι να ενημερώνουν τους followers τους όταν έχουν επεξεργαστεί την εικόνα τους σε διαφημιστικά post. Η πίεση των social media στη νέα γενιά, είναι µεγάλη. Όµως, µπορούµε να αντιστρέψουµε τη ζηµιά.