ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Η Νατάσα Τζίκου πληρώνεται για να ποστάρει στα social media

Με τη Νατάσα Τζίκου, χρειάστηκε να ανταλλάξουμε αρκετά e-mails πριν φτάσουμε στη Θεσσαλονίκη. Ήταν ο άνθρωπος μας, στο κομμάτι της φιλοξενίας και έτσι όποιες απορίες και λεπτομέρειες, τις συζητούσαμε μαζί της. Είχαμε πει, ότι αν μας δινόταν η δυνατότητα, θα πίναμε ένα καφέ από κοντά όμως δεν είχαμε κανονίσει κάτι συγκεκριμένο, λόγω "τρελών" προγραμμάτων.

Τελικά, το πρώτο μεσημέρι μας στο Domotel Les Lazaristes και τη Θεσσαλονίκη, μας βρήκε να πίνουμε καφέ παρέα. Η Δέσποινα, εγώ και η Νατάσα. Δυστυχώς η τεχνολογία δεν έχει φτάσει στο σημείο να μεταφέρει την ενέργεια των ανθρώπων που συζητάς μέσω ίντερνετ, όμως ευτυχώς γι’ αυτά τα “κενά” υπάρχει η ζωή. Η e-commerce manager των Domοtel Hotel & Resorts, η Νατάσα δηλαδή, είναι ένας χαμογελαστός άνθρωπος, που αγαπάει πολύ τη δουλειά του και το δείχνει σε κάθε φράση. Έχει πολλή ενέργεια και λογικά όταν συνεργάζεσαι μαζί της δε φοβάσαι τίποτα. Είναι από εκείνους που μόλις ακούσει “υπάρχει θέμα” σηκώνει το τηλέφωνο να το λύσει.

Η κουβέντα μας, μαζί της κράτησε περίπου 1 ώρα. Συζητήσαμε για την… περίεργη δουλειά της, την αλυσίδα Domotel Hotel & Resorts και τα ξεχωριστά της “παιδιά” σε διαφορετικές περιοχές της χώρας, για τους συνεργάτες της και για τη καθημερινότητα της. Ακολουθεί η συμπυκνωμένη της μορφή.

– Όταν ήσουν μικρή , τι ήθελες να γίνεις όταν μεγαλώσεις;

Στην αρχή ζωγράφος με χορευτική κατεύθυνση, ζωγράφος- χορεύτρια δηλαδή. Μετά αποφάσισα πως οι εφαρμοσμένες τέχνες και η κειμενογράφηση μου ταιριάζουν καλύτερα- τονίζουν τις καμπύλες μου χαχαχα. Ύστερα αγάπησα το ψηφιακό marketing και τελικά δε μεγάλωσα ποτέ.

– Τι σπούδασες;

Γραφιστική σχεδίασης εντύπου και αργότερα Digital marketing, ενώ έχω παρακολουθήσει πληθώρα σεμιναρίων σχετικά με την online συμπεριφορά καταναλωτή και τα social media.

– Πότε αποφάσισες να ασχοληθείς με το κομμάτι του marketing και συγκεκριμένα του τουρισμού;

To marketing με κέρδισε και το κέρδισα πριν από περίπου 12 χρόνια όταν είχα την τύχη να βρεθώ στην ομάδα μίας εξαιρετικής Marketing Manager η οποία μου μετέδωσε το πάθος και τις γνώσεις της απλόχερα. Όσον αφορά τον τουρισμό, πάντοτε με γοήτευε, έχω πολλούς συγγενείς και φίλους που εργάζονται στον και για τον Τουρισμό οπότε κάποια στιγμή πριν από περίπου ενάμισι χρόνο, ευθυγραμμιστήκαμε.

– Ποιο πιστεύεις ότι είναι το σημαντικότερο στη φιλοξενία ενός πελάτη;

Η προσωποποιημένη αλλά ταυτόχρονα χαλαρή εξυπηρέτηση. Όλοι μας ως φιλοξενούμενοι/ πελάτες ενός πολυτελούς ξενοδοχείου θέλουμε να νιώθουμε το χάδι της πολυτέλειας χωρίς όμως αυτό να μας κάνει να νιώθουμε ότι βρισκόμαστε σ΄ενα αποστειρωμένο από προσωπική εξυπηρέτηση περιβάλλον. Φιλικότητα από το προσωπικό, γνήσια χαμόγελα κι ένα περιβάλλον απέριττης, ανεπιτήδευτης φινέτσας συνθέτουν τη βάση της επιτυχημένης φιλοξενίας.

– Περιέγραψε μας μια ημέρα σου

Ξυπνάω, πλένομαι, ντύνομαι, βάφομαι (δε χτενίζομαι πάντα μπορεί να το κάνω στο αυτοκίνητο ή στο ασανσέρ ή και καθόλου), φτιάχνω- εναλλάξ με τον καλό μου- πρωινό, ξυπνάω/ ετοιμάζω τους γιους μου, φεύγουμε όλοι μαζί, αφήνουμε τα παιδιά στο σχολείο και τις 8.20 περίπου βρίσκομαι στο γραφείο με τον 2ο καφέ ανά χείρας.

Συνεννοήσεις είτε με τους Hotel Managers για ζητήματα που τρέχουν, meetings με τον Εμπορικό Δ/ντή και με άλλα στελέχη, έλεγχοι κειμένων και δημιουργικών, reporting σχετικά με τα digital κανάλια. Διοργανώσεις εκθέσεων, special events ή και surprise parties συναδέλφων- όσο ήσασταν μαζί μας πετύχατε δύο!

Δε γίνονται όλα μαζί κάθε μέρα φυσικά αν και υπάρχουν περιπτώσεις που μπορεί και να ασχοληθώ με όλα τα παραπάνω την ίδια μέρα. Φεύγω από το γραφείο το απόγευμα αλλά το γραφείο επιμένει να με ακολουθεί στο σπίτι. Το αφήνω για λίγο στον καναπέ του σαλονιού να ξεκουραστεί όσο ελέγχω τα αγόρια μου στα μαθήματα, τους πηγαίνω σε κάποια από τις δραστηριότητές τους ή απλά παίζουμε. Μετά τις 10 το βράδυ ελέγχω τα emails μου, απαντάω στα πολύ επείγοντα και οργανώνω την επόμενη ημέρα. Δεν κοιμάμαι ποτέ πριν τις 02.00.

– Ποιο είναι το καλύτερο και ποιο το χειρότερο κομμάτι της δουλειάς σου;

Το καλύτερο είναι όταν μιλάω με τους πελάτες και παίρνω θετικό feedback καθώς αυτό αποτελεί και την καλύτερη επιβράβευση για τη δουλειά όλων μας στην αλυσίδα Domotel Hotels & Resorts. Το χειρότερο είναι όταν θέλω να υλοποιήσω μια εκτός προγραμματισμού δαπάνη και πρέπει να την περάσω από το Οικονομικό μας Τμήμα- δεν είμαι όμως αχάριστη, οι συνάδελφοι δε μου χαλάνε χατίρια!

– Πως αντιδράς όταν οι γύρω σου δεν καταλαβαίνουν τι ακριβώς δουλειά κάνεις;

Με χαμόγελο, κατανόηση και υπομονή. Προσπαθώ να εξηγήσω κι αν συνεχίσουν να μη καταλαβαίνουν παραγγέλνω ποτά και για τους δυο μας.

– Τι σε εκνευρίζει στα social media;

Το γεγονός ότι πολλές εταιρείες δεν έχουν αντιληφθεί ακόμη ότι ο τρόπος που διαχειριζόμαστε τα social ως μπράντες δεν έχει καμιά σχέση με τον τρόπο που τα χειριζόμαστε σαν άτομα, σαν φυσικά πρόσωπα. Αν και οι περισσότεροι έχουν αναθέσει τη διαχείριση των ψηφιακών τους καναλιών σε ειδικούς, υπάρχουν ακόμη επιχειρηματίες που θεωρούν ότι «δεν είναι και τίποτα, τραγούδια και καλημέρες ανεβάζεις, ας το κάνει ο βαφτησιμιός μου που έχει τελειώσει και ψυκτικός το παιδί» .  Κι έτσι φτάνουμε να βλέπουμε σε εταιρικές σελίδες (ή και profiles πολλοί δεν έχουν καν page) μακροσκελή κείμενα με κεφαλαία γράμματα και φωτογραφίες από το γάμο του κολλητού του «διαχειριστή». Επίσης, εξάπτομαι και όταν βλέπω τις εταιρείες να διαχειρίζονται όλα τα κανάλια με τον ίδιο τρόπο. Μέγα αλλά και κοινό λάθος. Με διαφορετικό ύφος γράφουμε στο facebook, στο instagram, στο twitter, το LinkedIn κ.λπ.

– Αντιμετώπισες κάποιες δυσκολίες λόγω φύλου, στην επαγγελματική σου πορεία;

Δε μπορώ να πω ότι αντιμετώπισα δυσκολίες λόγω φύλου, όχι θα ήμουν άδικη. Πιο πολλές δυσκολίες αντιμετώπισα λόγω χαρακτήρα, με την έννοια ότι δε συμβιβάζομαι εύκολα κι αυτό πολλές φορές κοστίζει.

– Είσαι μαμά και εργάζεσαι πολλές ώρες. Πως τα καταφέρνεις;

Τα καταφέρνω; Όχι δε τα καταφέρνω μόνη μου. Έχω τη βοήθεια των γονιών μου που προσέχουν τον Νικόλα και τον Κωνσταντίνο μέχρι να γυρίσουμε από τις δουλειές μας και φυσικά έχω και την αρωγή του συντρόφου μου, που ευτυχώς είναι ένας ενεργός μπαμπάς σε όλα τα κομμάτια της ζωής των παιδιών μας, από την προετοιμασία τους για το σχολείο μέχρι τα «άγρια», «αγορίστικα» παιχνίδια.

– Τι σου αρέσει να κάνεις στη Θεσσαλονίκη;

Βόλτες, καφέδες, shopping on repeat! Απλά πράγματα δηλαδή…

– Γιατί πιστεύεις ότι είναι ξεχωριστή και όμορφη αυτή η πόλη;

Γιατί το χειμώνα θα βρεις κόσμο με μπουφάν και γυαλί ηλίου να βολτάρει στην παραλιακή ή να έχει να έχει ανέβει στα κάστρα να λιαστεί εκεί- σε πείσμα των καιρών. Γιατί η πλατεία Αριστοτέλους σφύζει από ζωή όλες τις ώρες. Γιατί τα μπαράκια, τα καφέ, τα gourmet εστιατόρια και οι απλές ταβέρνες βρίσκονται σε κάθε γειτονιά. Γιατί  Μέγαρο Μουσικής, θέατρα, μπουζούκια και «πιατάδικα» συνυπάχουν αρμονικά. Γιατί έχουμε μπουγάτσες με ό,τι υλικό μπορείς να φανταστείς και τρώμε σουβλάκια για πρωινό. Γιατί δε ντρεπόμαστε να τραβήξουμε το λάμδα ακόμη κι επίτηδες! Γιατί η πόλη είναι σχετικά μικρή και πάνω κάτω όλοι γνωριζόμαστε μεταξύ μας. Ουδέν κρυπτόν… αυτό να το θυμάστε! Επιπλέον, όπως σε όλες τις πόλεις που υπάρχουν φοιτητές, έτσι και στη Θεσσαλονίκη, η έντονη δραστηριότητα δεν αναπαύεται ποτέ!