ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Τώρα μπορείς να ζήσεις το δικό σου Game of Thrones στα ελληνικά νησιά

Ο Δημήτρης αρρώστησε και δεν τα κατάφερε να έρθει στο ραντεβού για τη συνέντευξη. Η Ελίνα όμως, ήρθε να μου μιλήσει για τη δική της αρρώστια, αυτή για το Game of Thrones. Για έναν άνθρωπο που δεν το παρακολουθεί βέβαια, (ναι, σταυρώστε με), αυτή η καμπάνια που θα δεις παρακάτω, είναι φανταστική. Για τους φανατικούς της σειράς, είναι μια ευκαιρία να ζήσουν τη δική τους αντίστοιχη περιπέτεια στα ελληνικά νησιά.

 

Για να σε βάλω όμως στο κλίμα, ας το πάρουμε από την αρχή: Η Ελίνα Μακροδημήτρη και ο Δημήτρης Κανέλλης πίνουν καφέ και συζητούν, μέχρι που η κουβέντα φτάνει στο αγαπημένο και των δύο, Game of Thrones. Κατ’ εξαίρεση, φέτος η σειρά θα ξεκινήσει τον Ιούλιο, γεγονός που έκανε τον Δημήτρη να αναρωτηθεί κάτι όπως “δε θα ήταν ωραίο να συνδυάσουμε το GoT με μια digital καμπάνια για τον τουρισμό;”. “Σκεφτόμασταν ότι πάντα γίνονταν καμπάνιες για την προώθηση του τουρισμού, αλλά ποτέ δεν έχουμε δει κάτι το οποίο θα σε κάνει να σταματήσεις να σκρολάρεις και να το προσέξεις περισσότερο. Έβλεπες ωραίες φωτογραφίες από νησιά και αυτό ήταν όλο. Αυτό που σκεφτήκαμε εμείς, ήταν πώς μπορούμε να κάνουμε έστω και έναν τουρίστα, ο οποίος έχει στο μυαλό του ότι θα βγει το GοT, και σκρολάρει στα social media, να σταματήσει και να πει “ωπ τι είναι αυτό;”. Και ίσως μετά να μπει στη σελίδα, να δει και κάποια άλλα πράγματα και έτσι έστω και έναν να πείσουμε από αυτό, να κλείσει διακοπές στην Ελλάδα, θα το θεωρήσουμε επιτυχία“, μου λέει η Ελίνα 23 μόλις μέρες αφότου ξεκίνησε η σελίδα του Game of Islands στο facebook.

 

Mετρούν πάνω από 2500 likes, ενώ οι κοινοποιήσεις και το κοινό τους αυξάνονται συνεχώς σε facebook και twitter. Στο Game of Islands, τα παιδιά πρακτικά πήραν τις πιο διάσημες ατάκες της σειράς, και προσπάθησαν κάνοντας λογοπαίγνια, να τις συνδυάσουν με μέρη της Ελλάδας. “Κάναμε ένα σπάσιμο των νησιών σε οίκους, και όσο προχωράει, θα μπουν και περισσότερα νησιά. Το περιεχόμενό μας θέλουμε να τραβήξει την προσοχή επειδή είναι κάτι το ασυνήθιστο. Κάναμε πολλή έρευνα, ο Χάρης Μποφάντης μας βοηθάει με τα εικαστικά και κάνει τρομερή δουλειά, είναι όλα φτιαγμένα με πολύ μεγάλη προσοχή, οπότε από ένα σημείο και μετά δε χρειάστηκε σπρώξιμο, πήγε στόμα με στόμα. Στο twitter έχουν ήδη αρχίσει να μας κάνουν πλάκα και να μας λένε ατάκες όπως “Σαμοθράκη και Ντοθράκη”, να μας προτείνουν κι άλλα μέρη και ονόματα και βάζουμε και το hashtag για να κάνει περισσότερο buzz. Είναι περισσότερο μια καμπάνια γνωστοποίησης, ώστε αυτός που θα τη δει, να του μείνει κάτι και να σκεφτεί “μήπως να κλείσω διακοπές στην Ελλάδα;“.

Μέσα από τις εικόνες προσπαθούμε να προβάλλουμε πολιτισμικά στοιχεία, αρχαιολογικούς χώρους, παραλίες, φαγητά, ώστε να καταλάβει κάποιος ότι η Ελλάδα έχει τα πάντα και μέσα από το παιχνίδι να του περάσουμε την ιδέα ότι μπορεί ας πούμε να ζήσει το δικό του Game of Thrones στην χώρα μας.

Εννοείται ζητήσαμε γνώμη απ’ όλους και όταν τους είπαμε την ιδέα, επειδή όλοι βλέπουν GοT, μας είπαν “ναι όντως, κάντε το”. Είχα δει εγώ μια καμπάνια στην Ιρλανδία επειδή είχαν γυριστεί κάποιες σκηνές εκεί και ο τουρισμός αυξήθηκε κάπου 300% για να δουν δύο δέντρα. Δεν είχε ας πούμε κάποιο κάστρο, απλά ήταν συσχετισμένος ο τόπος, με τη σειρά. Εμείς έχουμε τόσα μέρη, όπως ας πούμε το Κάστρο των Ιπποτών στη Ρόδο. Δε θα μπορούσε κάλλιστα να γυριστεί εκεί κάτι από GOT; Φαντάζεσαι να τους πείσουμε να έρθουν εδώ για γυρίσματα; Φανταστικό θα ήταν“.

 

Για τους καχύποπτους της υπόθεσης, το Game of Islands, δεν έχει κάποιον μεγάλο χορηγό από πίσω και τα όποια έξοδά του καλύπτονται αποκλειστικά από την Ελίνα και τον Δημήτρη. “Δε θέλαμε να βγάλουμε κέρδος. Ήταν απλά κάτι αυθόρμητο, μας ενδιαφέρει να αρέσει, να το μοιραστεί ο κόσμος και βασικά να βγει προς τα έξω. Για μας θα έχει πετύχει αν μπορέσουμε και μάθουμε ότι πείσαμε έστω κι έναν άνθρωπο να κλείσει διακοπές και να έρθει στην Ελλάδα“.

Το μυστικό της επιτυχίας της καμπάνιας των παιδιών είναι το έξυπνο περιεχόμενο, αλλά και το ότι κατάφεραν να το συνδυάσουν με τα trends της εποχής. Για την ακρίβεια ήταν τόσο τυχεροί, που το επίσημο trailer του Game of Thrones κυκλοφόρησε ακριβώς μια μέρα μετά την καμπάνια Game of Islands. “Το digital πλέον είναι απαραίτητο και το ότι δεν υπήρχε κάποια ξεχωριστή, τουριστική καμπάνια για την Ελλάδα στα social media, μας έδωσε κι εμάς πάτημα και έδαφος να κάνουμε κάτι και γενικά θεωρώ ότι επειδή έχουμε πολύ υλικό σαν χώρα, πρέπει να το χτίσουμε. Τα social media, αν έχεις καλό υλικό και προσεγμένο content, είναι ιδανικά για να βγάλεις μια καλή ιδέα προς τα έξω, χωρίς μεγάλο κόστος. Οπότε γιατί να μην το προσπαθήσεις; Δεν έχεις να χάσεις κάτι“, μου λέει η Ελίνα δίνοντας μου τις κατευθύνσεις της για μια επιτυχημένη, digital καμπάνια.

 

Τι είναι όμως αυτό που πρέπει να προσέξει κανείς;

Πρέπει να κοιτάξεις λίγο τα σημεία, να μην είναι κάτι παρεξηγήσιμο, να μην είναι κάτι αμφιλεγόμενο, να προσέξεις κάποιες λεπτομέρειες, γιατί όσο εύκολα μπορεί να γίνει κάτι καλά viral, μπορεί να γίνει και αρνητικά και να ξεκινήσει κακό feedback για σένα από το πουθενά. Είναι λεπτές γραμμές αυτές που πρέπει να προσέξεις, γι’ αυτό και το δουλέψαμε πολύ, δεν πήραμε πέντε εικόνες, πέντε ατάκες και αυτό ήταν. Είχε πολλή σκέψη από πίσω, να σεβαστούμε την ιδιαιτερότητα του κάθε νησιού, να μη μείνουμε σε ένα – δυο νησιά και αφήσουμε τα υπόλοιπα στην άκρη. Το πρώτο πράγμα που κάναμε πριν απ’ όλα, ήταν να βρούμε ποιες ατάκες ταιριάζουν σ’ εμάς, γιατί έχει και κάποιες που είναι αρκετά αιμοσταγείς και δεν ταίριαζαν. Μετά είδαμε τι ξεχωριστό έχει το κάθε σύμπλεγμα από παραλίες, φαγητά, αξιοθέατα, πράγματα που δεν είναι πολύ γνωστά στους τουρίστες και θα μπορούσαν να τους τραβήξουν, να μη δουν μόνο παραλία και Ακρόπολη. Για τις Σποράδες έχουμε ένα ξωκλήσι στο βουνό, ή στην Κρήτη, έχουμε κρητικούς που χορεύουν, δε θα τα έβλεπες εύκολα σε τουριστική καμπάνια. Δε θέλαμε να δείξουμε μόνο τα πολύ mainstream. Εμείς μπορεί να ξέρουμε την Πορτάρα, οι ξένοι όμως ίσως δεν ξέρουν ότι υπάρχει ένας τέτοιος χώρος απ’ όπου βλέπεις όλο το Αιγαίο για παράδειγμα“.

Το feedback και τα σχόλια του κόσμου είναι η βασική πηγή δημιουργίας και ανάγκης για βελτίωση του Game of Islands. Η Ελίνα και ο Δημήτρης το πίστεψαν, το έκαναν με πολλή όρεξη και το βλέπουν να αγαπιέται όλο και περισσότερο. Αυτό που μπορείς να κάνεις εσύ, είναι να ακολουθήσεις τη σελίδα στο facebook, και να κοινοποιείς ό,τι σου αρέσει, χρησιμοποιώντας το #GameOfIslands. Και πού ξέρεις, μπορεί την επόμενη φορά που θα μας επισκεφθεί ο Kit Harington, να είναι στον ρόλο του John Snow.