Αmaris Art Stories ή αλλιώς εκεί που η τέχνη και το χρώμα συναντούν το ύφασμα

Η εικαστικός και δημιουργός Μαρί Γυπαράκη, βρίσκεται πίσω από το πολύχρωμο brand «Αmaris» που έχει σα στόχο να μπει σε κάθε γυναικεία ντουλάπα.

«Ποτέ δεν είναι αργά να ξεκινήσεις κάτι δημιουργικό και κάτι που πραγματικά πιστεύεις και αγαπάς». Αυτή ήταν μία από τις ατάκες της Μαρί Γυπαράκη που κράτησα από την συνάντησή μας εκείνο το πρωινό της Πέμπτης, όποτε και με υποδέχτηκε στο showroom της εταιρείας της, «Amaris», στο Νέο Ηράκλειο. Η ίδια απέδειξε έμπρακτα πως η ηλικία δεν πρέπει να διαδραματίζει κανέναν απολύτως ρόλο στις αποφάσεις σου και πως ποτέ δεν είναι αργά να ασχοληθείς και να πειραματιστείς με αυτό που πραγματικά αγαπάς και σε γεμίζει. Η εικαστικός και δημιουργός, λοιπόν, αποφάσισε να «μεταφέρει» τους πίνακές της στα υφάσματα, καθιστώντας τα «A piece of art για κάθε γυναικεία ντουλάπα». Με απλά λόγια, τα έργα της μετατράπηκαν σε φορέματα, παντελόνια, πουκαμίσες, πετσέτες θαλάσσης, μαγιό, φουλάρια και ό,τι άλλο μπορείς να φανταστείς. Βασικός στόχος: τα χρώματα των δημιουργιών να σου αλλάξουν τη διάθεση.

Φωτογραφίες: Φραντζέσκα Γιαϊτζόγλου-Watkinson  

Με το που μπαίνεις, λοιπόν, στον artistic χώρο της, η ματιά σου όντως γεμίζει χρώμα και θετική αύρα. Όσο κι αν προσπαθήσεις να βρεις κάποιο φωτεινό χρώμα που να απουσιάζει από τις συλλογές της, πίστεψέ με δε θα τα καταφέρεις. Όπως μου τόνιζε άλλωστε διαρκώς η εικαστικός και δημιουργός, το χρώμα δίνει φως και θετική αύρα στη ζωή της. Για αυτόν το λόγο του δίνει πρωταγωνιστικό ρόλο σε όλες τις δημιουργίες της.

Η ζωγραφική με βοηθά να μαζέψω τη σκέψη μου και να συντονιστώ. Με χαλαρώνει απόλυτα και με εμπνέει. Τη στιγμή που ζωγραφίζω πραγματικά μηδενίζω. Δεν σκέφτομαι τίποτα. Είναι φανταστική αυτή η αίσθηση.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Πώς ξεκίνησε να ζωγραφίζει; Τι ήταν αυτό που την παρακίνησε να μεταφέρει τα έργα της σε ύφασμα; Ποια η διαδικασία και ποιοι οι στόχοι του πολύχρωμου αυτού brand;  

Η αρχή

«Από τότε που ήμουν κοριτσάκι θυμάμαι τον εαυτό μου να σχεδιάζω μονίμως στο χαρτί διάφορα σχέδια, ό,τι κι αν έκανα όπου κι αν βρισκόμουν. Ουσιαστικά και εντατικά άρχισα να ζωγραφίζω σε μια φάση της ζωής μου που ψαχνόμουν πνευματικά, ενεργειακά, συναισθηματικά, ψυχολογικά. Τότε δούλευα στο χώρο της διαφήμισης και βρήκα διέξοδο στη ζωγραφική. Τους πίνακές μου τους δημιουργώ σε ακουαρέλα με μαρκαδόρους, με πολλή λεπτομέρεια. Μου άρεσε πολύ να πειραματίζομαι κι έτσι ένα διάστημα έκανα μια προσπάθεια να τους βγάλω και σε plexiglass και η αλήθεια είναι ότι πήγαν πολύ καλά. Έπειτα, δοκίμασα να τους τυπώσω πάνω σε κορδέλες, με αφορμή ένα φιλανθρωπικό event που πήρα μέρος. Αυτό το φιλανθρωπικό  event που διοργάνωσε μία φίλη μου αποτέλεσε την αρχή και την ιδέα για την εταιρεία Amaris. Η φίλη μου μου ζήτησε να τυπώσω τα prints των έργων μου και να δημιουργήσουμε με αυτά μαντήλια για να κάνει δώρο στους συμμετέχοντες της φιλανθρωπικής εκδήλωσης. Έτσι ξεκίνησα. Η ιδέα να μεταφέρω τα prints των έργων μου στα υφάσματα, ήρθε από τα μαντήλια αυτά.

Η Αγγελική Κόλμερ (Art & Fashion Design Associate) μπόρεσε και μετέτρεψε τα σχέδια από τους πίνακές μου σε prints για ύφασμα. Στην εταιρεία που ανέλαβε την εκτύπωση γνώρισα τον νυν Head Creative του Amaris, Γιάννη Κρητικόπουλο και οι τρεις μαζί ξεκινήσαμε ουσιαστικά την creative αυτή δουλειά. Ο Γιάννης και η Αγγελική είναι fashion designers και κάναμε το combination της μόδας και της τέχνης. Βγάλαμε μία πρώτη, μικρή φουρνιά ρούχων, μια μικρή παραγωγή τον Μάιο του 2017 η οποία έτρεξε πιλοτικά το καλοκαίρι του 2018, όπου και έδωσα τα ρούχα μου σε διάφορα hotspots της Μυκόνου.

Φέτος, λοιπόν, ουσιαστικά είναι η πρώτη χρονιά που βγαίνουμε με ολοκληρωμένη collection στην αγορά. Η Κατερίνα Γιατζόγλου έχει αναλάβει το εμπορικό και επικοινωνιακό κομμάτι της Amaris και το τρέχει φανταστικά. Tη συλλογή μας, λοιπόν, θα τη βρείτε σε πάνω από 30 spots ανά την Ελλάδα, τα οποία μπορείτε να δείτε αναλυτικά στο site. Kάναμε μία πολύ καλή συνεργασία με την Attica και με το Enny Di Monaco και είμαι πολύ χαρούμενη για αυτό, όπως και για τα υπόλοιπα μαγαζιά που συνεργάζομαι τα οποία είναι όλα πολύ προσεκτικά επιλεγμένα».

Και το όνομα αυτού, Amaris

«Ο νονός του brand είναι ο Γιάννης Κρητικόπουλος. Η λέξη είναι λατινική και σημαίνει δώρο Θεού. Όταν το ακούς έχει και το Μαρί στη μέση αλλά και το amare και το mare, επομένως για αυτούς τους λόγους μας άρεσε πολύ και το επιλέξαμε. Είναι εύηχο και εύκολο».

Amaris και Art Stories, άρρηκτα συνδεδεμένα

«Γιατί Art Stories, ε; Με την προσθήκη αυτού του προσδιορισμού θέλαμε να δείξουμε πως πίσω από κάθε ρούχο υπάρχει ένας πίνακας, μία ιστορία. 'Ολα τα σχέδια έχουν βγει από τους πίνακές μου. Δεν υπάρχει ούτε ένα ρούχο στις συλλογές μας που να μην έχει βγει από κάποιον πίνακα.

Όλα τα έργα μου έχουν τον αέρα της Μυκόνου. Η έμπνευσή μου είναι ο ήλιος, η θάλασσα και το φως.

Κάθε πίνακας αντιπροσωπεύει συγκεκριμένα συναισθήματά μου, καθώς και συγκεκριμένες περιόδους της ζωής μου. Για αυτό και υπάρχουν κάποιοι σκοτεινοί πίνακες, αλλά και κάποιοι πολύ πιο χαρούμενοι. Κύριο χαρακτηριστικό όλων όμως είναι ότι υπάρχουν έντονα χρώματα. Βασικός σκοπός ένας: να ξορκίσω οποιαδήποτε αρνητική ενέργεια. Art stories, λοιπόν, γιατί κάθε ρούχο κρύβει μέσα του ένα έργο τέχνης και ταυτόχρονα την ιστορία του».

Πώς ο πίνακας αποτυπώνεται στο ύφασμα

«Δεν είναι τίποτα προσχεδιασμένο. Πιο συγκεκριμένα εγώ ξεκινάω να ζωγραφίζω και μου βγαίνει εκείνη την ώρα αυθόρμητα κάθε έργο μου. Το κάθε έργο για να δημιουργηθεί μου παίρνει από μία εβδομάδα μέχρι 15 μέρες. Κάποιοι μεγάλοι πίνακες βέβαια χρειάστηκαν και ένα μήνα για να τους ολοκληρώσω. Καταλαβαίνετε πως κανένα έργο δεν είναι ίδιο με το άλλο.

Για να φτάσουμε στο τελικό αποτέλεσμα και να δούμε το print πάνω στο ρούχο, χρειάζεται να περάσουμε από τρία στάδια. Πρώτο στάδιο, λοιπόν, είναι το σκανάρισμα του πρώτου, του αυθεντικού έργου. Αφού γίνει η digital επεξεργασία, έπειτα είτε απομονώνουμε κάποιο κομμάτι που μας αρέσει, είτε κρατάμε όλο το έργο αυτούσιο. Στο δεύτερο στάδιο γίνεται μία ακόμη επεξεργασία για να μπορέσει το print να αποτυπωθεί σωστά πάνω στο ύφασμα. Την δουλειά αυτή έχει αναλάβει ο Art & Industrial Design Associate, Εύρος Σάββας. Από εκεί και πέρα, υπάρχει και ένα τρίτο κομμάτι: όλο το creative team διαλέγει τα υφάσματα και τα σχέδια που θα βγάλουμε και ανάλογα με το ρούχο, γίνεται τρίτη επεξεργασία για να βρεθεί η πιο σωστή τοποθέτηση του print σε αυτό. Ουσιαστικά ψάχνουμε το πώς μπορεί ο πίνακας να «ζει» μέσα στο ρούχο.

Θα ήθελα να συνειδητοποιήσει ο κόσμος πόσο μοναδικά είναι αυτά τα ρούχα αναλογιζόμενος τον τρόπο παραγωγής τους. Τα ρούχα αυτά ξεκινούν μέσα από την τέχνη.

Η όλη διαδικασία είναι πολύ χρονοβόρα και φυσικά πολύ κοστοβόρα. Η παραγωγή μας γίνεται στην Ελλάδα, γιατί θέλουμε να έχουμε ουσιαστικό έλεγχο αυτής. Παλεύουμε να κρατάμε πολύ χαμηλά το κόστος και να έχουμε ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές, προσπαθώντας ταυτόχρονα να αγγίζουμε την καλύτερη δυνατή ποιότητα στα ρούχα μας. Δεν είναι εύκολο, αλλά προσπαθούμε πολύ».

 

Οι γυναίκες «Amaris»

«Μου αρέσει να βλέπω τα ρούχα μου φορεμένα τόσο σε γυναίκες γύρω στα 50 (όπως είναι οι φίλες μου), όσο και σε κορίτσια 25 χρονών (όπως για παράδειγμα στις κόρες των φιλενάδων μου). Τα prints της Amaris ταιριάζουν σε όλες τις γυναίκες, ανεξαρτήτου ηλικίας. Άνετα τα φορούν και οι μεν και οι δε. Έχουμε μία τεράστια γκάμα συλλογής ακριβώς για αυτόν το λόγο, για να μπορεί να βρει κάθε γυναίκα αυτό που ταιριάζει στο στιλ και την προσωπικότητά της».

 

«Energia Solar»: η ss 2019 συλλογή

«Χρώμα, ενέργεια, φως και αισιοδοξία, είναι οι λέξεις που χαρακτηρίζουν τόσο το brand, όσο και τη νέα καλοκαιρινή συλλογή του 2019: «ENERGIA SOLAR». Υφές λείες, λαμπερές και αέρινες. Η συλλογή χαρακτηρίζεται από «multicolor tribal» συνθέσεις με γεωμετρική δομή, «neo folk» στοιχεία, ψυχεδελικές 70's αναφορές που αναδύονται από την πολλαπλή μείξη μοτίβων, «futuretro» florals καθώς και επιρροές από ψηφιδωτά, βιτρό και περίτεχνες χειροποίητες περσικές ταπετσαρίες αυτοκρατορικής αισθητικής. Τα χρώματα που κυριαρχούν είναι κάθε πιθανή απόχρωση του μπλε, του κίτρινου, του πορτοκαλί και του κοραλί.

 

Παρόλο που οι πίνακές μου είναι πολύχρωμοι, τολμήσαμε αυτή τη φορά να δημιουργήσουμε και μία σειρά σε λευκό-μπλε για να δείξουμε την ελληνική μας ταυτότητα και την αγάπη μας για το ελληνικό καλοκαίρι. Τα δυναμικά κυκλαδίτικα κοντράστ πάνω σε λευκό φόντο αποτελούν φέτος τη δική μας πρόταση, πέραν των πολύχρωμων χαρακτηριστικών prints μου».

Μου αρέσουν τα έντονα χρώματα. Πιστεύω ότι οι συνδυασμοί χρωμάτων φωτίζουν τη ζωή μας και δίνουν θετική ενέργεια και αισιοδοξία στη μέρα μας.

Mύκονος σημαίνει...

«Στη Μύκονο περνάω πολλούς μήνες της ζωής μου από το 1976. Πηγαίνω κάθε χρόνο από παιδί. Εκεί βρίσκεται και η οικογενειακή μας επιχείριση. Μύκονος είναι το φως μου, η ζωή μου και πιστεύω ότι δε θα είμαι ευτυχισμένη αν δε ζήσω για τουλάχιστον 2-3 μήνες εκεί κάθε χρόνο».

Και το χειμώνα τι;

«Αντί χειμωνιάτικων ρούχων παράγουμε μεταξωτά μαντήλια με ιδιαίτερα χρώματα και prints τα οποία συνδυάζονται πολύ εύκολα με όλα και μπορούν να φορεθούν από κάθε τύπο γυναίκας. Αυτό είναι το επόμενο βήμα μας για το χειμώνα. Τα μαντήλια, οι πασμίνες και οι πολύχρωμες κάπες. Το χειμώνα θα κινούμαστε περισσότερο στο χώρο του αξεσουάρ, ενώ το καλοκαίρι κυρίως στην ένδυση».

Οι στόχοι

«Ο πρώτος στόχος είναι να γίνει ευρέως γνωστό το brand στην Ελλάδα. Δεύτερος και βασικός είναι να ανοιχτούμε μετέπειτα στο εξωτερικό. Το βασικό μέλημά μου, βέβαια, αυτή τη στιγμή δεν είναι μόνο να εξελιχθούμε σαν εταιρεία ρούχων. Είναι πολύ σημαντικό για εμένα να γνωρίζω ότι κάθε γυναίκα που της αρέσει η μόδα και αισθάνεται καλά με τον εαυτό της έχει ένα ρούχο από εμάς που θα καταφέρνει να της αλλάζει τη διάθεση. Αυτή θα είναι η μεγαλύτερή μου ικανοποίηση.

Απώτερος στόχος είναι να ασχοληθούμε και με το deco. Έχουμε κάνει μερικές προσπάθειες για στόφες για υφάσματα επιπλώσεων, τα οποία βγαίνουν φανταστικά. Τα patterns μας έχουν τόσες πολλές δυνατότητες και εφαρμογές που πραγματικά τα εξετάζουμε όλα αναλυτικά. Ο μακροπρόθεσμος στόχος μας είναι να γίνουμε concept store και concept brand. Τα prints μας θέλω να δίνουν χρώμα, ζωή, ενέργεια, θετική σκέψη, είτε βρίσκονται πάνω σε ένα ρούχο, είτε πάνω σε ένα item μέσα στο σπίτι».

 

TAGS:

SHARE

ΕΓΓΡΑΦΗ

LADYLIKE NEWSLETTER

Όσα θέλει μία γυναίκα στο email της

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΜΗΝ ΤΑ ΧΑΣΕΤΕ