Ο οίκος Gucci απολογείται για το "blackface sweater" και το αποσύρει από την αγορά

Οι αντιδράσεις για ένα πουλόβερ Gucci και η απολογία του ιταλικού οίκου.

Ο οίκος Gucci καλείται να απολογηθεί για ένα από τα πουλόβερ της χειμερινής συλλογής του, μετά από αντιδράσεις που προκάλεσε το blackface sweater. Πρόκειται για ένα μαύρο ζιβάγκο πουλόβερ που όταν ο γιακάς ανασηκώνεται, καλύπτει ουσιαστικά το μισό πρόσωπο και έχει ένα κόψιμο στο σημείο των χειλιών, το οποίο έχει ζωγραφισμένα κατακόκκινα χείλη. Αυτό το πουλόβερ, αξίας 890 δολαρίων έχει πλέον αποσυρθεί τόσο από τα μαγαζιά, όσο και από τα e-shops, αφού πολλοί ήταν αυτοί που το θεώρησαν ρατσιστικό.

Ο χαρακτηριστικός γιακάς και τα κόκκινα χείλη του πουλόβερ παραπέμπουν κατά πολλούς, στον χαρακτήρα του Jim Crow, την όψη που είχε η καρικατούρα ενός μαύρου σκλάβου, την οποία είχε φτιάξει ο κωμικός Thomas «Daddy» Rice το 1830. Ωστόσο, ο Jim Crow δεν έμεινε στην ιστορία ως ένας ακόμα κωμικός χαρακτήρας, αφού συνδέθηκε με τους ρατσιστικούς νόμους στην Αμερική περί το 1890, τους οποίους και ονοματοδότησε.

Επομένως, πρόκειται για μία ρατσιστική αναφορά που σίγουρα δεν έχει θέση στις μέρες μας και πόσο μάλλον στη δυτική μόδα. Το γεγονός αυτό φαίνεται ότι αντιλήφθηκε ο ιταλικός οίκος και έτσι εκτός από το να αποσύρει το πουλόβερ, απολογήθηκε στο κοινό μέσω των social media.

«Η Gucci ζητά βαθύτατα συγγνώμη για την προσβολή που προκάλεσε με το μάλλινο balaclava πουλόβερ. Πιστεύουμε ότι η ποικιλομορφία αποτελεί θεμελιώδη αξία που πρέπει να τηρείται πλήρως, να τη σεβόμαστε και να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή κάθε απόφασης που λαμβάνουμε.»

Ωστόσο, μία συγγνώμη δεν είναι αρκετή για πολλούς από τους χρήστες του twitter κι όχι μόνο, καθώς θεωρούν ότι ένας τόσο μεγάλος οίκος μόδας ξέρει τι κάνει και μία τέτοια πράξη δεν μπορεί να ξεχαστεί με μία απολογία μέσω του twitter.

Οι αντιδράσεις για το γεγονός ποικίλουν, με κάποιους χρήστες να σχολιάζουν ειρωνικά το γεγονός με τη φωτογραφία του Gucci.

Επ πού πας; εσύ πήρες μέρος στην έρευνα του Ladylike;

 

Κεντρική φωτογραφία: AP Photo

TAGS:

SHARE

ΕΓΓΡΑΦΗ

LADYLIKE NEWSLETTER

Όσα θέλει μία γυναίκα στο email της

ΜΗΝ ΤΑ ΧΑΣΕΤΕ