WATCHLIST

Game of Thrones Finale: No mercy at all!

Επιβεβαιώνοντας τα γκάζια που είχε πατήσει στα τελευταία τρία επεισόδια, το  τελευταίο επεισόδιο του Game of Thrones, έκλεισε τον άνισο 5ο κύκλο, θα λέγαμε συγκλονιστικά! Μετά το θεαματικό ‘Dance of Dragons’ της προηγούμενης εβδομάδας, ήρθε το ‘Mother’s Mercy’ να κλείσει έναν κύκλο αίματος και προδοσίας, με όχι μία (ούτε καν δύο), αλλά τουλάχιστον τρεις μεγάλες εκπλήξεις.

Οι θεατές-fans της σειράς είναι πια εξοικειωμένοι με τις ‘θανατηφόρες’ εκπλήξεις που οι σεναριογράφοι τους επιφυλάσσουν πάντα στα τελευταία επεισόδια κάθε κύκλου, αλλά φέτος ακόμα κι αυτοί κατάφεραν να ξεπεράσουν τον αρρωστημένο εαυτό τους, κλείνοντας – έστω και πρόσκαιρα – κάποια μεγάλα ανοιχτά μέτωπα με τη μέθοδο του ‘σοκ’. Αλλά ας τα πάρουμε από την αρχή.

Στάνις εσύ (παραλίγο) σουπερσταρ

Ο μισαλλόδοξος άρχοντας με το σύνδρομο μεγαλείου, αφού σε δύο σεζόν τώρα, έκανε όλες τις λάθος κινήσεις υπό την καθοδήγηση της σκιώδους Μελισάντρε (εύκολα η πιο επικίνδυνη γυναίκα της σειράς), με αποκορύφωμα την θυσία της κόρης του μόλις στο προηγούμενο επεισόδιο, έγραψε επιτέλους τίτλους τέλους στην ιστορία του.

Παρά το ότι ξυπνάει την επαύριο της σκληρότατης θυσίας του, με το μισό του στράτευμα να έχει αυτομολήσει, ο άντρας που-θα-γινόταν-βασιλιάς αποφασίζει να επιτεθεί στο Winterfell και τους Bolton. Σα να θέλει να εκπληρώσει κάποιο παράξενο death wish ο κουραστικά εμμονικός Στάνις, πιστεύοντας(;) ότι έχει τον αιμοβόρο Θεό της Μελισάντρε στο πλευρό του, οδηγεί το στράτευμα στον απόλυτο αποδεκατισμό. Αλλά όχι, το τέλος για τον ‘αμαρτωλό’ παρολίγον βασιλιά, δεν θα έρθει εκεί. Η υπέροχη πολεμίστρια-νταρντάνα Μπριον του Ταρθ, ίσως ο χαρακτήρας με την πιο ακέραιη ηθική πυξίδα της σειράς, εκπληρώνει τον όρκο της στον δολοφονημένο Ρένλι Μπαράθεον και δικαιωματικά του παίρνει το κεφάλι για να ησυχάσει κι αυτή, αλλά κι εμείς.

Μέλλον: Κανένα απολύτως, οι  Μπαράθεον έκλεισαν τον κύκλο τους με τον θάνατο του τελευταίου της οικογενείας. Από την άλλη, η Μπριον έχει ακόμα ‘ψωμί’,  πρέπει να δει το κερί που άναψε η Σάνσα, καλώντας τη σε βοήθεια, πριν αποφασίσει να πηδήξει από τα 10 μέτρα ύψος παρέα με τον Θίον  (για τους φίλους ‘βρωμύλος’) κι όλοι αναρωτιόμαστε αν θα σπάσουν όλα τους τα πόδια.

O teenager δράκος

Στο ανήσυχο ‘μέτωπο’ της αγαπημένης Καλίσι και των δράκων της, τα πράγματα έχουν μείνει τουλάχιστον… μετέωρα. Η Καλίσι βρίσκεται σε ένα μέρος που δεν αναγνωρίζουμε, (βόρεια, νότια, ποιος ξέρει) με τον υιό Ντρόγκον να τα έχει ‘φτύσει’ στην κυριολεξία κι εκείνη μάταια να προσπαθεί να τον συνεφέρει ώστε να επιστρέψουν ‘σπίτι’ τους, γιατί έχουν και δουλειές. Ο δράκος φέρεται σαν ανυπάκουος teenager και δεν κουνάει ούτε φτερό παρά τα παρακάλια της ‘μητέρας’ για κυνήγι, ώστε να μην πεθάνουν της πείνας εκεί στην αφιλόξενη ερημιά.

Στο Meereen πάλι, οι 4 ‘Avengers’ της Καλίσι έχουν απομείνει μόνοι να… κοιτάζονται, προσπαθώντας να αποφασίσουν ποια θα είναι η επόμενη κίνηση τους. Αφού τα μιλούν και τα συμφωνούν, οι δύο υπασπιστές της, ο ιππότης Τζόρα κι ο ωραίος Ντάαριο, φεύγουν με σκοπό να βρουν την εξαφανισμένη βασίλισσα της καρδιάς τους, με τον Τύριον να μένει πίσω να μαζέψει την ασυμμάζευτη πόλη. Ο άνθρωπος του οποίου το μεγαλύτερο ταλέντο είναι να ‘μιλά’ (ΟΚ, και να πίνει, nobody’s perfect), μας χαρίζει μια σκηνή, σχεδόν ανθολογίας, όταν παρέα με τον Βάρυς, τον ερμαφρόδιτο σύμβουλο, τον επίσης εξαιρετικά ευφραδή χαρακτήρα με το κοφτερό μυαλό, ανταλλάσσουν ατάκες σε ένα διασκεδαστικό λεκτικό παιχνίδι που καταλήγει στο αμίμητο «Αχ πόσο μου έλειψες», με τον Βάρυς να αποκρίνεται: «Όου, το ξέρω».

 

Την ίδια στιγμή, η δόλια μάνα Καλίσι, έχει αφήσει πίσω τον δράκο της και πεζή προσπαθεί να βρει φαγητό, όταν ξαφνικά ένα ‘κοπάδι’ από έφιππους ημίγυμνους άντρες που μοιάζουν συγκλονιστικά με τους πολεμιστές του συγχωρεμένου του πρώτου συζύγου της του Καλ Ντρόγκο, την περικυκλώνουν κάνοντας ένα σχεδόν ‘Χορεύοντας με τους Λύκους’ (χωρίς τους Λύκους).

Μέλλον: Έχουμε να δούμε πράματα και θάματα στο Meereen υπό την διοίκηση του Τύριον και του Βάρυς. Σίγουρα θα ακολουθήσουμε τους Τζόρα και Νταάριο στο road movie της αναζήτησης για την Καλίσι, η οποία από την άλλη, μάλλον βρήκε τους σωστούς συμμάχους(;)

H ‘Μητέρα’ δε δείχνει κανένα απολύτως έλεος

Στο πλέον ενδιαφέρον κομμάτι του τελευταίου αυτού ψυχοβγαλτικού επεισοδίου (που θα μπορούσε να λέγεται και ‘συνταγή για γουρλωμένα μάτια’), η περήφανη Σέρσει τελικά λυγίζει και αποφασίζει να ομολογήσει όχι φυσικά γιατί ζητά συγχώρεση ή άφεση αμαρτιών για τα αιμομικτικό της παρελθόν, αλλά διότι ελπίζει να ξαναγυρίσει στην ασφαλή σκέπη του παλατιού μετά από αυτό.  Ρίχνει τα μούτρα της  (στην κυριολεξία) κι ‘ομολογεί’ στο φανατικό τζιχαντιστή Σπουργίτι, χωρίς να φαντάζεται -όπως κι εμείς άλλωστε – τι την περιμένει.

Οι φανατικοί θρησκόληπτοι ακόλουθοι του Σπουργιτιού, ξυρίζουν την χαρακτηριστική κόμη της βασιλομήτoρος και σε μια από τις σκληρότερες σκηνές που έχουν παρουσιαστεί ποτέ στην τηλεόραση, την παρουσιάζουν στα μάτια του όχλου όπου μετά από μερικές προσβολές, την ξεγυμνώνουν και την στέλνουν σε ένα ανατριχιαστικό walk-of-shame ανάμεσα στους δρόμους της πόλης. Με τον όχλο να την κακοποιεί λεκτικά, να την φτύνει και να την χτυπάει, ο απόλυτος εξευτελισμός μόλις απέκτησε εικόνα.

Ακόμη κι αν ο περισσότερος κόσμος ίσως (μάλλον σίγουρα δηλαδή) κάποια στιγμή να ευχήθηκε έναν κακό θάνατο γι’αυτήν την μοχθηρή γυναίκα, αυτό που αντικρίζουν τα μάτια του θεατή είναι πολύ χειρότερο από οποιαδήποτε βασανιστήριο. Διόλου τυχαία, το (ανύπαρκτο) ‘έλεος της Μητέρας’ αποτελεί και τον –διφορούμενο- τίτλο αυτού του επεισοδίου, είναι η ηθική ικανοποίηση που θέλουν να δώσουν οι σεναριογράφοι στους θεατές, ένα άτυπο payback για όλα τα εγκλήματα που έχει διαπράξει η Σέρσει. Με μια διαφορά: τελικά, ο εξευτελισμός είναι τόσο σκληρός κι εξουθενωτικός ακόμα και για τον παρατηρητή, που το αποτέλεσμα είναι μάλλον το αντίθετο. Οι τηλεθεατές, για πρώτη φορά, οικτίρουν τη Σέρσει και ίσως να σκέφτονται από τώρα τους ευφάνταστους τρόπους με τους οποίους θα φροντίσει να εκδικηθεί.

 

Μέλλον: Aν δεν κάψει τη μισή πόλη, σίγουρα θα φροντίσει το Σπουργίτι κι όλες αυτές οι στεγνές ‘καλόγριες’ που την κακοποίησαν με όλους τους δυνατούς τρόπους, να βρουν το τέλος που τους αξίζει. Μάλλον ο γιαγαντιαίος στρατιώτης που την πήρε στην αγκαλιά του άμα τη αφίξει της στο παλάτι με ματωμένα πόδια, θα είναι ο αρωγός σε αυτόν  το νέο κύκλο εκδίκησης που ανοίγει.

Αντίο (;) Τζον Σνόου

 

Λες και το επεισόδιο δεν  είχε αρκετές εκπλήξεις,  θανάτους  κι εξευτελισμούς, το χειρότερο το φύλαγε για το τέλος. Στο Τείχος, ο Τζον Σνόου που, σώζοντας αρκετούς από τους ‘Αγρίους’ και πολλούς συντρόφους του από τα τιρκουάζ νεκρά βλέμματα των απέθαντων, μόλις πριν ένα επεισόδιο, είχε επιστρέψει σχεδόν θριαμβευτής, βρίσκεται αντιμέτωπος με ένα Κολοκοτρώνειο τέλος.

Οι ‘σύντροφοί’ του, χρησιμοποιώντας την ισχνή αφορμή ότι ένας κάποιος θείος του  -που κανείς δεν θυμόταν – ζει, τον παραπλανούν και τον ‘τραβούν’ έξω σε ένα ερημικό σημείο του κάστρου κι εκεί, ο ένας μετά τον άλλο, τον μαχαιρώνουν. Χωρίς καμία αιδώ ή έλεος, οι αλλοτινοί του σύντροφοι, του χαρίζουν το τέλος που συνήθως περιμένει τους ηγέτες που σκέφτονται ρηξικέλευθα ή απλώς κάπως εναλλακτικά για τη mainstream λογική.

Ο Τζον Σνόου ήταν πολύ ανθρωπιστής σε μια απάνθρωπη ιστορία σκληρών ανθρώπων.

Μέλλον: Θεωρητικά κανένα, εδώ κλείνει το κεφάλαιο ‘ο πιο καλόκαρδος μπάσταρδος του Βορρά’. Βέβαια, υπάρχουν κάποιοι ψίθυροι που δυναμώνουν τις τελευταίες ώρες, εξαιτίας της άφιξης στο Κάστρο της καριόλας-που-πάντα-γλυτώνει (pardon my french) Μελισάντρε, ότι ίσως εκείνη να τον αναστήσει(;!) Από την άλλη βέβαια, ο Keith Harrington, ο ηθοποιός που ενσάρκωσε τον Τζον Σνόου για 5 ολόκληρες σεζόν, δήλωσε πως στα γυρίσματα του 6ου κύκλου που ξεκίνησαν ήδη στην Ισπανία, δεν συμμετέχει…

Ίδωμεν.