Οι πιο χαρακτηριστικές φωνές των τηλεοπτικών διαφημίσεων

Οι αφανείς ήρωες των διαφημιστικών σποτ έχουν (ωραία) φωνή.

 Οι φωνές που επενδύουν τα τηλεοπτικά (και φυσικά τα ραδιοφωνικά) διαφημιστικά σποτ, εκείνες που έχουν σαν στόχο να κάνουν το προϊόν για το οποίο “δουλεύουν” πιο ελκυστικό και πιο απαραίτητο, και πιο οικείο είναι πολύτιμο συστατικό για την επιτυχημένη συνταγή μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Χροιές που ακούγονται τόσο τέλειες και μελωδικές που θα μπορούσαν να είναι αποτέλεσμα ενός προηγμένου κομπιούτερ σε στούντιο ηχογράφησης.

Πρόκειται για μια δουλειά που κάνουν κυρίως ηθοποιοί ή άνθρωποι με ξεχωριστές φωνές, χαρακτηριστικές. Και είναι περισσότερο απαιτητική απ' όσο μπορεί να κρίνει κάποιος επιπόλαια ως κάτι απλό κι εύκολο που γίνεται στο άψε σβήσε. Οι διαφημίσεις έχουν εδώ και πολλά χρόνια αυξημένες απαιτήσεις και υψηλά standards. Οι άνθρωποι που επικοινωνούν το λεκτικό κομμάτι ενός σποτ πρέπει να έχουν την άνεση να μπαινοβγαίνουν σε ρόλους και διαθέσεις. Η χροιά της φωνής είναι κάτι που έχεις ή δεν έχεις. Η βελτίωση που επιδέχεται είναι ελάχιστη, γι' αυτό και μπορούμε να μιλάμε για ένα “εκ φύσεως ταλέντο”. Ως απασχόληση τις καλές εποχές επέφερε σημαντικά έσοδα σε όσους την ασκούσαν, και συνεχίζει να είναι μία διόλου ευκαταφρόνητη πηγή εισοδήματος, τηρουμένων των αναλογιών πάντα. Όλα άλλωστε, κοστολογούνται πιο χαμηλά πλέον στο χώρο του θεάματος.

Οι πιο ύπουλες λέξεις, είναι εκείνες που έχουν μέσα τους “σ”. Η μεγαλύτερη δυσκολία σ' ένα ντουμπλάζ (όταν δηλαδή κάποιος καλείται να αντικαταστήσει τη φωνή κάποιου“πατώντας” πάνω στην κίνηση του στόματός του ώστε να μεταγλωττίσει αυτό που λέει πάνω απ' όλα με πειστικό τρόπο) είναι ο συγχρονισμός των 2 ρυθμών που εκφέρονται οι λέξεις, του ξένου και του ελληνικού, εν προκειμένω. Αν ρωτήσεις έναν ηθοποιό ή εκφωνητή θα σου πει πως τα διαφημιστικά όχι μόνο δεν φθείρουν, αλλά βελτιώνουν τον τόνο και τη χροιά της φωνής τους. Ο κανόνας θέλει βέβαια τους ηθοποιούς που ντύνουν φωνητικά τα διαφημιστικά σποτ να αποτελούν την πρώτη προτίμηση και στις μεταγλωττίσεις ξένων ταινιών.

Ηθοποιοί με μέταλλο φωνής

Ο Χρήστος Σιμαρδάνης αποτελεί μία από τις κλασικές περιπτώσεις ηθοποιού με ιδανικό ηχόχρωμα για εκφώνηση σε διαφήμιση. Η φωνή του έγινε γνωστή από τα trailers του Mega Channel και επεκτάθηκε ευρύτερα.

 

 Μία από τις πιο οικείες φωνές που αντηχεί στο μέσο ελληνικό σπίτι από τη “χρυσή” τηλεοπτική δεκαετία του 90' κι έπειτα. Ζεστή και μειλίχια, όπως κι εκείνη της Πέμυς Ζούνη, η οποία κερδίζει και για έναν λόγο παραπάνω: είναι αισθαντική κι αρκετά μυστηριώδης, μια femme fatale χωρίς πρόσωπο. Το θηλυκό αντίπαλον δέος του Χρήστου Σιμαρδάνη στα σποτ του “Μεγάλου Καναλιού” έχει ντύσει μερικές από τις πιο φωνητικά επιτυχημένες σύγχρονες διαφημίσεις. Το δεύτερο μεγάλο της ατού, πέραν από το χαρακτηριστικό της ηχόχρωμα, είναι ικανότητά της να προσαρμόζει τη φωνή της σε κάθε περίσταση: χαρούμενη, αισθησιακή, προβληματισμένη.

Ένας ακόμα ηθοποιός με συγκλονιστικά εκφραστική φωνή είναι ο Γιάννης Φέρτης, ο οποίος έχει “ντύσει” πληθώρα διαφημίσεων τόσο στην τηλεόραση όσο και στο ραδιόφωνο, όπως άλλωστε και οι εκλεκτοί του συνάδελφοι Αλέξανδρος Αντωνόπουλος και Κωνσταντίνος Τζούμας.

 

 

Εξαιρετική διαφημιστική άρθρωση διαθέτει επίσης και ο Γιώργος Πυρπασόπουλος, ο οποίος είναι μία από τις πρώτες επιλογές των διαφημιστών όταν ο πρώτος στόχος τους είναι το νεανικό κοινό. Ή ο Γιώργος Χρανιώτης, τον οποίο επίσης έχουμε ακούσει πολλές φορές.

Αν έπρεπε όμως να ανέβει στο βάθρο ο πιο χαρακτηριστικός εκφωνητής, όχι μόνο διαφημιστικού περιεχομένου, αλλά και γενικότερα, αυτός θα ήταν χωρίς δεύτερη σκέψη ο Γιώργος Παπαστεφάνου.

 

 

Πρόκειται για την πιο γνώριμη φωνή του ραδιοτηλεοπτικού μας σύμπαντος, απόλυτα ευγενικά επιβλητική και πάντα χαμογελαστή. Κι όπως το ίδιον στο ηχόχρωμα του Γιώργου Παπαστεφάνου είναι η χαρά, αντίστοιχα το πάθος αντηχεί σ' αυτό που βγαίνει από το στόμα του Αιμίλιου Χειλάκη. Μια βαθιά, σοβαρή φωνή, από εκείνες που επικρατούν τα τελευταία 15 και πλέον χρόνια όταν το πρόγραμμα διακόπτεται και “πέφτουν” οι διαφημίσεις.

 

Κεντρική φωτογραφία: NDP Photo Agency

SHARE

ΕΓΓΡΑΦΗ

LADYLIKE NEWSLETTER

Όσα θέλει μία γυναίκα στο email της

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΜΗΝ ΤΑ ΧΑΣΕΤΕ