ΜΟΥΣΙΚΗ

Το Ladylike.gr πάει θέατρο: Από το “Μαγικό κλειδί” μέχρι τους “Ληστές”

Παραστάσεις για όλα τα γούστα. Η Χαρά Κιούση πήγε, είδε και σας προτείνει. Bonus, τρεις συναυλίες και η θερμή ανταπόκριση στον Φιλοκτήτη στην Επίδαυρο.

“Το μαγικό κλειδί” της Κάρμεν Ρουγγέρη, στο Ανοιχτό Θέατρο Λυκείου Ραφήνας

Η Κάρμεν Ρουγγέρη, αγαπημένη των παιδιών αλλά και των γονιών, παρουσιάζει παραστάσεις που ικανοποιούν τους πάντες. Στην καλοκαιρινή περιοδεία της στην Ραφήνα με το μαγικό κλειδί ξεκλείδωσε την φαντασία των μικρών θεατρόφιλων και ξεπήδησε η χαρά  στα έκθαμβα ματάκια τους. Εμπνευσμένη από το παραμύθι της Πηνελόπης Δέλτα ” Η καρδιά της βασιλοπούλας” προσθέτει την δική της ψυχαγωγική και παιδαγωγική πινελιά  με χρώματα της Ελληνικής παράδοσης.

Με στίχους και τραγούδια της Κάτω Ιταλίας και χορογραφίες που βασίζονται στον χορό της ταραντούλας, στήνονται στην σκηνή γιορτές και γλέντια.  Οι ήρωες φορώντας όμορφα πολύχρωμα κοστούμια όμοια με εκείνα που φορούσαν  οι κάτοικοι της Χίου, γιορτάζουν την ζωή, με τα όμορφα και τ’ άσχημά της.

Σ’ ένα λευκό Ελληνικό νησί βασιλεύει ένας καλός κι’ άξιος βασιλιάς. Η βασίλισσα γεννά ένα κοριτσάκι κι’ η ευτυχία των γονιών της και των υπηκόων κορυφώνεται με την γέννησή της. Στην βάφτιση της πριγκίπισσας γίνεται μεγάλο γλέντι. Γύρω από το μωρό έρχονται πολλές νεράιδες. Μια της χαρίζει ομορφιά, άλλη χάρη, μια άλλη εξυπνάδα κι’ ωραία φωνή, η Μοίρα έσκυψε πάνω στην κούνια και της ψιθύρισε “εγώ θέλω να μην λυπηθείς, μην κλάψεις ποτέ. Θα σε προστατέψω από την ίδια την ζωή σου“. Πήρε τότε την καρδούλα του μωρού, την κλείδωσε σ’ ένα κουτί κι’ εξαφανίστηκε.

Τότε οι βασιλείς τρομαγμένοι κι’ αναστατωμένο αναρωτήθηκαν πως θα ζήσει η κορούλα τους χωρίς να αισθάνεται και ν’ αγαπά. Εκεί που βασανιζόντουσαν, να κι’ έρχεται η Ζωή να δωρίσει στο παιδί τα δικά της δώρα. Οι στεναχωρημένοι γονείς την παρακάλεσαν να δώσει πίσω στο κοριτσάκι την καρδιά της. “Αυτό δεν γίνεται, μόνον η ίδια θα το αποφασίσει” είπε και της χάρισε το μαγικό κλειδί.

Το τι έγινε μετά κι’ η άκαρδη βασιλοπούλα  έγινε μεγαλόκαρδη – στα παραμύθια όλα συμβαίνουν – το γνωρίζει ένα τοσοδούλι μαγικό κλειδάκι, Αυτό που ανοίγει κάθε πόρτα και μεταμορφώνει τους ανθρώπους με την αγάπη. Αυτοί  που εισέπραξαν τα παιδάκια, κι’ επεστράφη ζεστή στους εκλεκτούς ηθοποιούς.

 

Συντελεστές

Κείμενο – Σκηνοθεσία: Κάρμεν Ρουγγέρη

Σκηνικά – Κοστούμια: Χριστίνα Κουλουμπή

Κίνηση – Χορογραφίες – Φωτισμοί: Πέτρος Γάλλιας

Μουσική σύνθεση – Ενορχήστρωση: Αντώνης Δελαπόρτας

Στίχοι και επιλογή τραγουδιών από παραδοσιακά της Κάτω Ιταλίας: Ανδρέας Κουλουμπής

Ερμήνευσαν και τραγούδησαν:

Eλένη Ζιώγα, Ορέστης Καρύδας, Αλέξανδρος Κομπόγιωργας, Γιάννης Νικολάου, Νάντια Μητρούδη, Αμάντα Σοφιανοπούλου, Μυρτώ Χρυσανθακοπούλου

“Η Καμεράτα συναντά τους Beatles” στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού

Ο Μίλτος Λογιάδης με εμπνευσμένη διάθεση διηύθυνε την αξιόλογη και διακεκριμένη ορχήστρα της Καμεράτα, στο Ηρώδειο. Στον συμφωνικό ήχο των μουσικών, που παίζουν πλατύτερα από το συμβατικό τους  ρεπερτόριο τραγούδια των beatles  ενώθηκε ο ηλεκτρονικός ήχος των Μελισσών, σ’ ένα καταπληκτικό αποτέλεσμα. Με νεανικό παιχνιδιάρικο rock style  πέταξαν και οι Μέλισσες – special guest της βραδιάς – πάνω πάνω από τους γνωστότερους στίχους των Σκαθαριών δημιουργώντας μιαν ατμόσφαιρα συναυλιακή. Το κατάμεστο θέατρο σείστηκε από τις επιδοκιμασίες του κοινού που συμμετείχε σωματικά, κουνώντας ψηλά τα φωτισμένα κινητά.

Η εικόνα κάτω από τον λαμπερό Παρθενώνα ήταν πανέμορφη, γεγονός που αποδεικνύει ότι οι ιδιοφυείς μουσικοί από το Λίβερπουλ δεν συγκίνησαν μόνο τους μεγαλύτερους, αλλά κατακτούν και σήμερα τους νέους με την έντονη παρουσία τους.

Τα τρομερά αυτά παιδιά που μαζί τους ταυτίστηκε η νεανική έκφραση,  καθώς οι μελωδίες τους περιείχαν διαφορετικές κουλτούρες ξεπερνώντας “με ανατρεπτικότητα και χιούμορ κάθε κοινωνικό και αισθητικό τοπίο“, άλλαξαν τον ρου της μουσικής ιστορίας. Μεγάλες επιτυχίες που αγαπήθηκαν και αγαπιούνται, όπως η μελωδία “yesterday” και θα υπάρχουν for ever, αποδόθηκαν έξοχα από τους ερμηνευτές του.

Η αξιέπαινη ενορχήστρωση του Νίκου Πλατύρραχου που διατηρεί το pop μουσικό ύφος, ενισχύει την διαχρονικότητα των θρυλικών τραγουδιών με “το ανεξίτηλο και μοναδικό ύφος”.

 

Συντελεστές

Το “ρόλο” των τεσσάρων Σκαθαριών ανέλαβαν οι τραγουδιστές:

Κώστας Βασιλιάγκος,

Δώρος Δημοσθένους,

Βασίλης Γισδάκης,

Στηβ Κόκκας

ενώ special guest ήταν οι ΜΕΛΙSSES

“Οι ληστές” του Φρίντριχ Σίλλερ, Πειραιώς 260, Κτίριο Ε.

Η Ιώ Βουλγαράκη, μια νέα γυναίκα, θέλγεται από την ορμή και την θύελλα συναισθημάτων του νεαρού Σίλλερ, κι’ αποδίδοντάς τα “με εμβάθυνση και έμφαση” σε σύγχρονη θεατρική γλώσσα, παρουσίασε ένα έργο που χαρακτηρίστηκε ως “μανιφέστο για την ελευθερία”. Γραμμένο λίγο πριν τον ρομαντισμό, παράλληλα με την Γαλλική επανάσταση και την εποχή των Γερμανικών  Φεουδαρχικών Κρατιδίων, καταγγέλλει την αθλιότητα της αριστοκρατίας.

Ο ίδιος ο Σίλλερ φοιτητής φτωχός και καταπιεσμένος ακόμα στην Στρατιωτική Ακαδημία, μετουσιώνει τον ενθουσιασμό  των νεανικών κινημάτων σε λόγο αφηγηματικό, που διατηρεί όμως θεατρική μορφή. Με έντονες επιδράσεις από τον Σαίξπηρ και ιδεολογικές αντιφάσεις, είναι ένα έργο δύσκολο που συντμήθηκε και προσαρμόστηκε “σ’ έναν άλλο ρυθμό παράστασης”. Η δραματουργική επιμέλεια  διατήρησε εδώ την ποιητικότητα, παρά τις εξάρσεις και την υπερβολή του ύφους, στοχεύοντας σε μια ψυχική μετατόπιση των θεατών.

Στη διαμελισμένη κι’ εξαθλιωμένη Γερμανία, οι εξεγερμένοι φοιτητές και απελπισμένοι νέοι, οργανώνουν ομάδες για να εξαλείψουν την διαφθορά. Ο ρομαντικός κι’ ελευθεροφρόνων Καρλ, γιος ενός αριστοκράτη, περιφρονώντας τις κοινωνικές συμβάσεις μπαίνει αρχηγός των συνομηλίκων του για να προστατέψει τους αδικημένους. Ακραίος κι’ εγωπαθής φθάνει στην αγριότητα με την “πάναγνη Αμαλία” που του είναι αφοσιωμένη έως θανάτου “σκοτώνοντας το λεπτό αίσθημα της αρετής”.

Ο δολοπλόκος αδελφός του Φραντς “που έχει πνεύμα σαν τσίμπημα σκορπιού” τον διαβάλλει στον πλούσιο πατέρα τους, προκειμένου ν’ αποσπάσει τίτλους και περιουσία από τον πρωτότοκο αδελφό του. Γεγονός στο οποίο εστίασε η σκηνοθετική εκδοχή , στην διαμάχη των δυο αδελφών κι’ όχι στην εναντίωση των συμμοριών – ληστών ενάντια στην αριστοκρατία.

Η παράσταση με πολλές καλές ερμηνευτικές στιγμές, φάνηκε μάλλον αδιάφορη στους περισσότερους θεατές, που αποχώρησαν στο διάλειμμα. Οι πρωταγωνιστές με μοντέρνα ρούχα, κινούμενοι στην ευρυχωρία του χώρου ανεβοκατέβαιναν τρέχοντας τις σκάλες με συνθηματικά σφυρίγματα σε κίνηση ομαδική. Πιστολίδι και καυγάδες σ’ ένα γεωμετρικό φωτισμό και μουσική με χροιά μεταφυσική και επική, συμπλήρωσαν  την νέα σκηνοθετική ανάγνωση του έργου, που μάλλον  δεν έκανε αναγνωρίσιμο, εκείνο που ήθελε να μας μεταφέρει.

 

Συντελεστές

Μετάφραση: Γιώργος Δεπάστας

Σκηνοθεσία: Ιώ Βουλγαράκη

Σκηνικά-κοστούμια: Άννα Φιόντοροβα

Επιμέλεια κίνησης: Ζωή Χατζηαντωνίου

Σχεδιασμός μακιγιάζ: Εύη Ζαφειροπούλου

Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου

Βοηθός σκηνοθέτη: Άννα Μιχελή

Βοηθός σκηνογράφου: Άλκηστη Μάμαλη

Διανομή: Γιώργος Γάλλος, Δημήτρης Ήμελλος, Δέσποινα Κούρτη, Ηλίας Μουλάς, Αργύρης Ξάφης, Βασίλης Σαφός, Μιχάλης Τιτόπουλος, Γιώργος Τσούρμας

“Θόδωρος Κουρεντζής – Κύκλος Eusemble” στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Ο “αναρχικός ωραιοπαθής και ιδιοφυής” Θόδωρος Κουρεντζής εμφανίστηκε με τον Κύκλο Eusemble στο Μέγαρο Μουσικής, στα πλαίσια του Φεστιβάλ Αθηνών.Με “το χειμωνιάτικο ταξίδι” του Σούμπερτ, σε μεταγραφή του Χανς Τσέντερ για τενόρο και μικρό σύνολο (1993) μάγεψε το κοινό παρασύροντας το σε μια μουσική ερωτική μυσταγωγία.

Το αριστούργημα του γερμανικού Ρομαντισμού. μέσα από την εκφραστική ανασύνθεση, αποδόθηκε με φαντασία που την χαρακτηρίζει ο προσωπικός παλμός και το ευφυές μουσικό στίγμα του αρχιμουσικού Κουρεντζή.

Καθώς ο μαέστρος διευθύνει την ξυπόλυτη ορχήστρα του και η ύπαρξή του πάλλεται με ιερή ενέργεια, κυριεύεσαι από δέος.

 

Το “χειμωνιάτικο ταξίδι” με τον πλούτο των υποενοτήτων του και την ποιητικότητά του να αναδύεται από τις φωνητικές εξομολογήσεις του εξαίρετου τενόρου, είναι μια μουσική περιπλάνηση  στις αποχρώσεις του έρωτα και θείας αρμονίας. Μουσικά μυστήρια με ρωμαλέο  ήχο, ακριβέστατο και πειθαρχημένο  από έναν μικρό κύκλο  καλλιτεχνών “με λαμπρή πορεία ευρέως φάσματος” σε ταξιδεύουν μέσα από χειμωνιάτικες πλημμύρες, καταιγίδες και αλυχτά σκύλων (τι θαύμα στ’ αλήθεια η απόδοσή τους) από τον σπαραγμό στην γαλήνη και στην αγαλλίαση.

Φυσικά το κοινό αποθέωσε τους έξοχους καλλιτέχνες κι’ η βραδιά καταχωρήθηκε στην εκλεκτική μνήμη.

“Νανά Μούσχουρη”, Ωδείο Ηρώδου Αττικού

Η Νανά Μούσχουρη και πάλι στο Ηρώδειο. Ένας σταθμός από τους τριάντα επτά στο happy birthday tour που οργάνωσε με αφορμή τα 80στά της γενέθλια. Η ίδια χαριτολογώντας παίζει με τον χρόνο που στάθηκε φιλικός μαζί της, κι’ όλη ενέργεια και νοσταλγία αναπολεί την παιδικότητά της και ταινίες κινηματογραφικές απ’ όπου ξεσήκωσε τα πρώτα της τραγούδια.

Εφέτος την συνοδεύουν στα τραγούδια της “τ’ ομορφότερό της τραγούδι” η κόρη της Λενού και πέντε μουσικοί. Στο  άκουσμα των πρώτων τραγουδιών σε ποίηση Νίκου Γκάτσιου το κοινό την καλωσορίζει θερμά και κείνη συστήνει ν’ αφήσουν το χειροκρότημα για το τέλος, “αν αξίζει”. Σεμνή και ζεστή με τους ακροατές, τους υπόσχεται πως θα έρθει “άσπρη μέρα” και τους πάει βόλτα στο φεγγάρι, ψηλά στον ουρανό με μια φωνή που διατηρεί πεισματικά την αξία της και υπάρχει χάριν της ” ευτυχίας της σκηνής”. Η ανάγκη της να τραγουδά “λοιπόν την κρατά σε δράση και παρουσιάζει στο Ελληνικό κοινό την κόρη της που ανοίγει τον δικό της μουσικό δρόμο.

Η Νανά Μούσχουρη τραγούδησε για πρώτη φορά  την συννεφιασμένη Κυριακή (ήταν επιθυμία της προσωπική) και μετά το σύννεφο έφερε βροχή  και φυσικά τα παιδιά του Πειραιά. Με το χάρτινο φεγγαράκι ολοκλήρωσαν την όμορφη βραδιά κάτω από τον φωτισμένο Παρθενώνα. Η Πρέσβειρα Καλής Θέλησης της UNICEF θα διαθέσει μέρος των εσόδων της συναυλίας για την ενίσχυση της Τράπεζας Εθελοντών Δοτών Μυελού των Οστών Όραμα Ελπίδας.

 

Συντελεστές

Tραγούδι: Νάνα Μούσχουρη

Τραγούδι: Lenou Helene Crombet – Petsilas

Πιάνο, φωνητικά: Lucien Di Napoli

Κιθάρα, φωνητικά: Yannick Deborne

Κρουστά, φλάουτο, σαξόφωνο, φωνητικά: Philippe Pregno

Μπάσο: Jean-Philippe Roux

Κιθάρα, μπουζούκι:Θωμάς Κωνσταντίνου

Ηχοληψία: Stephane Gral

Σχεδιασμός φωτισμών: Dominique Renoux

Plus: 14.000 θεατές χειροκρότησαν θερμά τον Φιλοκτήτη 2 βράδια στην Επίδαυρο

Ο Φιλοκτήτης του Σοφοκλή σε σκηνοθεσία Κώστα Φιλίππογλου με τον Μιχαήλ Μαρμαρινό στον ομώνυμο ρόλο, μάγεψε το κοινό της Επιδαύρου που αντάμειψε τους συντελεστές της παράστασης, όρθιο, με το πιο θερμό χειροκρότημα το βράδυ της Παρασκευής, αλλά και του Σαββάτου.

Τα έντονα καιρικά φαινόμενα που παρατηρήθηκαν το μεσημέρι του Σαββάτου τόσο στην Αττική, όσο και στην Αργολίδα, δεν εμπόδισαν σχεδόν 9.000 κόσμου να κατακλείσει το χώρο της Επιδαύρου.

Περίπου 14.000 θεατές είδαν την παράσταση και τις δύο ημέρες, ενώ το Σάββατο, παρά την μπόρα που προηγήθηκε το κοινό δεν πτοήθηκε και γέμισε τις κερκίδες του αρχαίου Θεάτρου.

Μετά από την μεγάλη αυτή επιτυχία και προς μεγάλη χαρά όσων την έχασαν λόγω καιρικών συνθηκών, ο Φιλοκτήτης θα ταξιδέψει ως την Αθήνα, για μία μοναδική παράσταση στο Ηρώδειο στις 4 Σεπτεμβρίου.

Μια συμπαραγωγή της εταιρίας καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων αρτIVITIES και του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, με τον Μιχαήλ Μαρμαρινό στον ομώνυμο ρόλο, τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη στον ρόλο του Οδυσσέα και τον Αιμίλιο Χειλάκη στον ρόλο του Νεοπτόλεμου.

 

Συντελεστές

Χορός: Γιάννης Γιαννούλης, Τάσος Δημητρόπουλος, Κώστας Κορωναίος, Δημήτρης Κουρούμπαλης, Γιώργος Παπανδρέου, Κρις Ραντάνοφ, Γιώργος Ρουστέμης.

μετάφραση:  Γιώργος Μπλάνας

σκηνοθεσία:  Κώστας Φιλίππογλου

σκηνικά-κοστούμια: Κenny MacLellan

επιμέλεια κίνησης: Φρόσω Κορρού

πρωτότυπη μουσική:  Lost Bodies

σχεδιασμός φωτισμών:  Nίκος Βλασόπουλος

βοηθός σκηνοθέτη:  Εριφύλη Στεφανίδου

* Οι φωτογραφίες από την παράσταση της Επιδαύρου είναι της Εύης Φυλακτού.