Το Cosmo.gr πάει θέατρο. Από το "Ρωμαϊκό λουτρό" μέχρι τον "Άγριο σπόρο"

Παραστάσεις για όλα τα γούστα. Η Χαρά Κιούση πήγε, είδε και σας προτείνει.

Όλα τα έχουμε. Διάβασε και διάλεξε τι σου ταιριάζει. Οι θεατρικές παραστάσεις που μας έκαναν εντύπωση.

Από τη Χαρά Κιούση

"Το Ρωμαϊκό λουτρό" του Στανισλάβ Στραίεβ

Ένας νέος άνδρας επιστρέφοντας από διακοπές με την βαλίτσα στο χέρι, βλέπει έκπληκτος το σπίτι του νάχει γίνει χώρος αρχαιολογικού ενδιαφέροντος Οι δυο εργάτες στους οποίους ανέθεσε την επισκευή του πατώματος βρήκανε κάτωθέν του ένα Ρωμαϊκό λουτρό.

Η σπάνια ανακάλυψη της σκαπάνης γίνεται πρώτο θέμα στα media από μια νεαρή τηλεπαρουσιάστρια. Αμέσως εγκαθίσταται εκεί ο εκπρόσωπος της σοσιαλιστικής οργάνωσης, κι' ένας  φιλόδοξος αρχαιολόγος που αναλαμβάνει την ανασκαφή και διορίζει εκεί έναν ναυαγοσώστη. Αυτός με υπερβάλλοντα ζήλο  θα σώζει τους υποχρεωτικά  σε μια κουταλιά νερό πνιγέντες  σ' αυτό το λουτρό δύο επί δύο , που ο δαιμόνιος νους από  χώρο ανασκαφής άμεσα θα διαμορφώσει σε μουσείο  και κολυμβητήριο χρήζοντα  και ναυαγοσώστη.

Όπως γίνεται αντιληπτό  η ζωή του ιδιοκτήτη αναστατώνεται  κι' ενώ ο νόμος του αναγνωρίζει το δικαίωμα χρήσης, η καθημερινότητά του έχει γίνει κόλαση. Ωσότου έρθει ο φτερωτός έρωτας  που θα νικήσει κάθε  διαπλοκή και εμπλοκή  των μαφιόζων  που πασχίζουν να ξεπουλήσουν και να εκμεταλλευτούν ποικιλόμορφα  το αρχαιολογικό εύρημα.

Η σκηνοθετική καθοδήγηση κι' η μετρημένη ερμηνεία των ηρώων - αξίζει μια ιδιαίτερη αναφορά στον Α. Ζουριδάκη στον ρόλο του ναυαγοσώστη - κινούνε την επίκαιρη παράσταση από την ομαλότητα στην ανατροπή της και στην εκτροπή της νομιμότητας, με καυστικό χιούμορ.

Γνωστά θέματα γραφειοκρατίας, διαπλοκών, αναξιοκρατίας και κάθε νομική έκκληση για μια φορά ακόμη γίνονται πικρή διαπίστωση κι' επιβεβαιώνουν την τραγική θέση του ανθρώπου στην σύγχρονη κοινωνία.

Συντελεστές

Μετάφραση: Βασίλης Σκουβάκλης

Σκηνοθεσία: Κώστας Παπακωνσταντίνου

Βοηθός Σκηνοθέτη / Επιμέλεια Κίνησης: Μαργαρίτα Τρίκκα

Σκηνικά-Κοστούμια: Λυδία Κοντογιώργη, Ζωή Αρβανίτη

Μουσική: Βασίλης Κουτσιλιέρης

Σχεδιασμός Φωτισμών: Γιώργος Αγιαννίτης

Φωτογραφίες: Νίκος Βαρδακαστάνης (studio 112)

Οργάνωση παραγωγής: Νάντια Περιστεροπούλου, Δημοσθένης Ξυλαρδιστός

Παίζουν: Δημήτρης Δημητρόπουλος, Αλέξανδρος Ζουριδάκης, Δημοσθένης Ξυλαρδιστός, Νάντια Περιστεροπούλου, Σταύρος Σιούλης

Εισιτήρια

Σάββατο και Κυριακή:  13€ (κανονικό)

Μειωμένο: 10€

Παρασκευή: 10€ (γενική είσοδος)

Πληροφορίες εκδήλωσης

Θέατρο Σημείο

Χαρ. Τρικούπη 10, πίσω από το Πάντειο, +302109229579,

Kάθε Παρασκευή, Σάββατο στις 21:00

Κυριακή στις 19:00

(β’ σκηνή «Σημείο lab»)

Είσοδος 10 - 13 ευρώ

"Άγριος σπόρος" του Γιάννη Τσίρου

Μετά την Θεσσαλονίκη ο 'Αγριος σπόρος και στην Αθήνα για εννέα μόνον παραστάσεις, θα βλαστήσει το ερώτημα  "ποιος είναι ο πιο άθλιος, αυτός που επιβάλει διαταγές ή αυτός που τις δέχεται και υποτάσσεται".

Στο Αμμούδι σε μια γραφική παραλία, ένας χοιροτρόφος έχει εγκαταστήσει αυθαίρετα από χρόνια, με την ανοχή των τοπικών αρχόντων μια καντίνα. Λίγο παραπέρα βρίσκεται το χοιροστάσιό του και τα σφαγμένα ζώα  γίνονται σουβλάκια για τους τουρίστες. Συνεργάτη και βοηθό του  έχει την νεαρή κόρη του, η οποία γνωρίζεται φιλικά μ' έναν νεαρό Γερμανό που επέλεξε ν' απομακρυνθεί από την γενέτειρά του. Ένα βράδυ μετά την ευχαρίστηση της φυσαρμόνικας και λίγων ποτών, ο νέος εξαφανίζεται ως δια μαγείας και χάνονται τα ίχνη του. Στον τόπο καταφθάνουν οι γονείς  του και το εγκληματολογικό με επικεφαλής έναν Γερμανό που έρχεται από το Βερολίνο για να εξιχνιάσει την υπόθεση, καθ' ότι δεν εμπιστεύονται τις τοπικές αρχές.

Υπ' αριθμό ένας ύποπτος και ένοχος ο οξύθυμος χοιροτρόφος που κατηγορείται πως έκανε βορά των ζώων του τον άτυχο νέο. Τις ανακρίσεις ανέλαβε με υπερβάλλοντα ζήλο και μένος ο ντόπιος  αστυφύλακας, με τον οποίο συνδέεται με χρόνια φιλία. Τελικά αφού τον έχουνε ξετινάξει στην κυριολεξία, τον απαλλάσσουν από κάθε κατηγορία.

Η παράσταση απεικονίζει την Ελλάδα με τούς ήρωες -  πρόσωπα να είναι " σ' ένα οριακό μεταίχμιο παρακμής, με μισές αλήθειες που συμπληρώνονται  από προκαταλήψεις αρκετές για καταδίκη. " Η ανυποταξία στους νόμους και η διατήρηση του κατεστημένου από την ίδια την εξουσία, που γίνεται λαϊκός κατήγορος, είναι δοσμένα με αλληγορία και πικρή γεύση γέλιου.

Η σκηνοθετική ματιά και οι όμορφες ερμηνείες έφεραν  τους θεατές μέσω της αυθαίρετης νομιμότητας, πειθήνια έναντι των δικών τους ευθυνών. Η συνειδητοποίηση  " ότι κι' αν δεν είσαι ένοχος , πρέπει να πληρώσεις " λειτούργησε σαν " άγριος σπόρος " μιας καινούργιας συγκομιδής.

Ο Ι. Μιχαηλίδης ως ιδιοκτήτης καντίνας - σκηνικό που σε μεταφέρει σε μια ήρεμη ακρογιαλιά με το ψυγείο γεμάτο μπύρες κι' αναψυκτικά και την ψησταριά  με τους καπνούς και τα σουβλάκια  - είναι αποθέωση. Τόσο εμφανισιακά με την ταλαιπωρημένη μπλούζα του, όσο και υποκριτικά οξύθυμος , άξεστος Ελληνάρας που συνήθισε παλαιόθεν  να χρησιμοποιεί κατά το δοκούν  την δημόσια γη. Ωστόσο στα νέα οικονομικά μέσα που τον εξοντώνουν, υπακούει και " τ' άγρια ένστικτά του " ημερεύουν με την αθώωσή του. Δικαιωμένος πια κι' αναγκασμένος να κλείσει την καντίνα δεν πτοείται. Θα ψάξει να εγκατασταθεί αλλού!.

Η Μ. Χρυσοχοίδου - κόρη συνεπής, υπεύθυνη, φιλική με τους ξένους είναι η επαγγελία για το μέλλον. Ο Κ. Κουρής ως  αναβαθμισμένο ξαφνικά όργανο εξουσίας, δίνει με ερμηνευτική συνέπεια την σαθρή εικόνα του συστήματος.

Η παράσταση βλέπεται ευχάριστα.

Συντελεστές

Σκηνοθεσία: Τσέζαρις Γκραουζίνις

Σκηνικά-Κοστούμια: Πάρις Μέξις

Μουσική: Δημήτρης Θεοχάρης

Φωτισμοί: Τσέζαρις Γκραουζίνις

Βοηθός σκηνογράφου: Κατερίνα Αϊναροζίδου

Βοηθός σκηνοθεσίας-παραγωγής: Πένυ Μιχαηλίδου

Παίζουν: Ιεροκλής Μιχαηλίδης, Κίμωνας Κουρής, Μυρσίνη Χρυσοχοΐδου

Τιμές εισιτηρίων

Γενική είσοδος: 18 € (πλατεία), 13 € (εξώστης) 

Μειωμένο: 13 €(φοιτητικό), 9€  (ΑΜΕΑ, μαθητικό, πολύτεκνοι, άνεργοι)

Πληροφορίες εκδήλωσης

Θέατρο Ακροπόλ

Ιπποκράτους 9-11, Αθήνα , +302103643700,

Κάθε Παρασκευή και Σάββατο, στις 21:00 και κάθε Κυριακή, στις 20:00 μ.μ.

Είσοδος 9 - 18 ευρώ

"Η προσευχή της κοπέλας που έπεσε μέσα στο πηγάδι και δεν θέλει να πεθάνει" από τιν Ομάδα Kursk

"Μια μη ρεαλιστική ιστορία, φτιαγμένη από ρεαλιστικές  καταβυθίσεις".

Στο θέατρο της Οδού Κυκλάδων  φυσά μια νέα θεατρική πνοή. Τέσσερα ταλαντούχα και θαρραλέα παιδιά προτάσσουν  τον δικό τους ποιητικοπολιτικό λόγο με στόχο  να μάθουμε την ψυχή μας, την καρδιά μας, τον εαυτό μας κι' όχι να παίξουμε μ' αυτά παραιτούμενοι από τα σπουδαία. Μ' ένα γύμνασμα λέξεων σαν θαυματοποιοί επιχειρούν να δελεάσουν τον θεατή να μπει "σε μια μαγική τρύπα" και ν' ανασύρει από κει" δάκρυα χρωματιστά "από τις υπαρξιακές του καταδύσεις στο πισωγύρισμα του χρόνου , ώστε μέσα από αυτήν την τελετουργία ν' απεγκλωβιστεί από το χρονοπήγαδο της παραίτησής του, γοητευμένος από την ζωή.

Πάνω σε μια τεράστια ξύλινη κατασκευή σχήματος Χ, " το ιερό γράμμα " της χαράς, στο κέντρο του οποίου βρίσκεται το στόμιο - καθρέφτης του πηγαδιού όπου αντανακλάται η εσωτερική προσωπική κρίση των ηρώων και κατ' επέκτασή της κοινωνίας παίζεται η νέα comedia del Arte και το νέο πολιτικό θέατρο.

Οι ήρωες καταθέτουν την δημιουργική τους έμπνευση με κεφάτη διάθεση και υπευθυνότητα ερμηνευτική. Εξαιρετικά επικοινωνιακοί μεταξύ τους αλλά και με το κοινό παρουσιάζουν ένα ακρόαμα με ψυχαγωγικά συνειρμικά ακούσματα, και γελωτοποιίες - διαμαρτυρίες της προδομένης τους γενιάς.

Άραγε θα καταφέρει  το θέατρο με τον πειραματικό του χαρακτήρα και την τελετουργική του μαγεία  να μας κάνει ν' αναρωτηθούμε ενώπιος ενωπίω,  για την προσωπική μας ευθύνη στην οποία αποσύνδεση, που συμβολικά ακολουθεί το συλλογικό κείμενο της στιβαρής Ομάδας Kursk;

Συντελεστές

Κείμενα: Ομάδα Kursk

Δραματουργία-Σκηνοθεσία: Χάρης Φραγκούλης

Σκηνικά-Κοστούμια: Αργύρης Πανταζάρας

Μουσική: Κορνήλιος Σελαμσής

Μακιγιάζ: Ιωάννα Λυγίζου

Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος

Παίζουν: Ηρώ-Ελένη Μπέζου, Αργύρης Πανταζάρας, Γιάννης Παπαδόπουλος, Χάρης Φραγκούλης

Πληροφορίες εισιτηρίων

Γενική είσοδος 15€

Μειωμένο 10€

Πληροφορίες εκδήλωσης

Θέατρο της οδού Κυκλάδων

Κεφαλληνίας και Κυκλάδων 11, Κυψέλη, +302108217877 ,

Πέμπτη και Παρασκευή στις 21:00

Σάββατο στις 18:00

Είσοδος 10 - 15 ευρώ

"Blasted Τα ερείπια" της Σάρα Κέην

Blasted, ένα έργο πολιτικό με το οποίο η Σάρα Κέην  μας πετά στα μούτρα τα υπάρχοντα κοινωνικά και ηθικά προβλήματα - ζητήματα εξουσίας, που κατατρέχουν τον άνθρωπο οδηγώντας τον σε παραβατικές συμπεριφορές και στον αφανισμό του. Έτσι το άτομο ηττημένο από την απρόσωπη εξουσία  κι' εξισώνοντας την προσωπική του καταστροφή με την συλλογική της πόλης παίρνει την εκδίκηση στα χέρια του με απαράμιλλη σκληρότητα. Κι' από πρόσωπο δραματικό συμμετέχει μέσω της όποιας εξέγερσης στην όποια πόλη σ' ένα συμβάν ιστορικό , ανατρέποντας τις ισχύουσες αντιλήψεις με πράξεις κτηνώδεις.

Στο Λιντς της Κεντρικής Αγγλίας σ' ένα ξενοδοχείο συναντώνται μια νεαρή κοπέλα κι' ένας μεσήλικας που τους συνέδεε από παλιά  μια σχέση ερωτική. Η συνάντησή τους καταλήγει νάναι πολύ οδυνηρή λόγω της βίας που ασκείται, σωματική και ψυχική, κι' οι δυο τους γίνονται δύο ράκη, σωματικά ερείπια ενώ έξω στους δρόμους μαίνεται ένας απροσδιόριστος πόλεμος. Ένας νέγρος στρατιώτης κουκουλοφόρος που εισβάλει στο δωμάτιο, τους εκδικείται για τον βιασμό και τον θάνατο της γυναίκας που αγαπά. Καθώς η βια  προξενεί " τους πανταχόθεν πολέμους " και ξυπνά το κτήνος μέσα τους, ενεργοποιείται απελπισμένα η εσωτερική ανάγκη για αγάπη. Θα μπορέσουν να την αισθανθούν, να την εισπράξουν, να την χαρίσουν; Θα αντέξουν το φως της υπέρτατης έκρηξή της;

Το έργο με τον κοφτερό, ρεαλιστικό, σκληρό του λόγο προκαλεί οδύνη με την βιαιότητα των σκηνών του. Ακραίες σεξουαλικές συμπεριφορές, ανθρωποφαγία κι, εφιαλτικές καταστάσεις ενός σκοτεινού κόσμου όπου οι άνθρωποι αδυνατούν να εκφράσουν τα συναισθήματά τους. Πέρα από κάθε συμβατικό θεατρικό καθωσπρεπισμό, το μεγαλύτερο μέρος της παράστασης σε υποβάλει στην φρίκη μιας εφιαλτικής ατμόσφαιρας πρωτοφανούς άλγους. Ήρωες που έπαψαν από καιρό  νάναι απελπισμένοι αλλά μολυσμένοι ηθικά από τυραννική μνήμη, ασχημονούν, τρομοκρατούν και επιζητούν  την συμμετοχή του κοινού " σε σκηνές Αποκάλυψης ".

Ωστόσο ο σκηνοθέτης έχοντας εφεύρει μια " ακραία εικονοπλασία " παρουσιάζει ένα  πικρό αριστούργημα, ένα λεύκωμα παντοειδούς πολέμου που εκρήγνυται σε φόντο αναγεννησιακό, ελπίζοντας βασανιστικά την λύτρωση.

Υπάρχει αρκετή αγάπη  στον κόσμο ώστε να λάμψει μέσα από την ρωγμή των ερειπίων; αναρωτιέμαι προβληματισμένη στο τέλος  της παράστασης. Αυτό που αισθάνομαι μετά βεβαιότητος είναι κάποιο δέος για την υποκριτική έκσταση και μεγαλουργία των ερμηνευτών. Τέτοιες παραστάσεις είναι φωτεινοί σταθμοί στην τέχνη.

Συντελεστές

Σκηνοθεσία: Δημήτρης Τάρλοου

Σκηνικά-Κουστούμια: Ελένη Μανωλοπούλου

Μουσική: Κατερίνα Πολέμη

Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου

Παίζουν: Ακύλλας Καραζήσης, Λένα Παπαληγούρα, Μιχάλης Αφολάνιο

Εισιτήρια

Γενική είσοδος: 15€

Μειωμένο: 10€ (φοιτητικό, νεανικό: κάτω των 24 ετών, ανέργων)

Πληροφορίες εκδήλωσης

Θέατρο Πορεία

Τρικόρφων 3-5, 10344 Αθήνα , +302108210991 , http://www.poreiatheatre.com/

Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή στις 21:00

Είσοδος 10 - 15 ευρώ

TAGS:

SHARE

ΕΓΓΡΑΦΗ

LADYLIKE NEWSLETTER

Όσα θέλει μία γυναίκα στο email της

ΜΗΝ ΤΑ ΧΑΣΕΤΕ