WATCHLIST

Βενετία: Είναι η αφίσα του φεστιβάλ εμπνευσμένη από τη Sasha Grey;

Σε αυτό το ποστ δε θα μιλήσουμε για μεγάλες πρεμιέρες. Θα μιλήσουμε για όλα τα υπόλοιπα. Mια συλλογή από τα παραλειπόμενα της μέρας, μια ίσως-καθημερινή ματιά σε ό,τι αξιοσημείωτο συμβαίνει στο Λίντο εκτός κινηματογραφικών αιθουσών.

Αποστολή στη Βενετία: Θοδωρής Δημητρόπουλος

Η ΕΡΩΤΗΣΗ

Είναι η αφίσα του φετινού Φεστιβάλ εμπνευσμένη από τη Sasha Grey;

 

Ο καθένας μάτια έχει, και κρίνει. Εγώ πάντως με αφορμή αυτή την απορία θυμήθηκα όταν μια χρονιά στις Νύχτες Πρεμιέρας είχαμε παίξει δύο ταινίες με την Sasha Grey, μία εκ των οποίων το ‘Girlfriend Experience’ του Steven Soderbergh. Τι μεγάλη στιγμή.

ΤΟ ΣΤΙΓΜΙΟΤΥΠΟ

 

Ένα πράγμα που πρέπει να ξεκαθαρίσω για το Φεστιβάλ Βενετίας είναι ότι παρά τη διεθνή λάμψη, το παγκόσμιο κύρος, τα Όσκαρ, όλο αυτό το γκλάμουρ, είναι στην πραγματικότητα ένα πράγμα πάρα πάρα πολύ Ιταλικό. Δηλαδή σε βαθμό κωμικό και αξιαγάπητο. Οι ταινίες προβάλλονται με πατημένους Ιταλικούς υπότιτλους ας πούμε, το οποίο είμαι σίγουρος ότι κάνει τα χολιγουντιανά τυπάκια να καταπίνουν το θυμό τους επειδή σκέφτονται ότι είναι 27% πιο πιθανό να πάρουν Όσκαρ οι ταινίες τους. Η όλη αύρα είναι μεσογειακή- σε αντίθεση με τη Γαλλία που αν χρειαστείς κάτι σε λοιδωρούν, εδώ αν χρειαστείς κάτι χαβαλεδιάζουν και πάνε παρακάτω, σα να λένε “θα δεις μωρέ θα δείς hehe”. Στις Κάννες για να πας σε προβολή του διαγωνιστικού περνάς τριπλό έλεγχο αεροδρομίου και περπατάς με μισό στράτευμα να σε κοιτά γαλλικά, στο Λίντο περνάς από τις ‘μπάρες’ ‘ελέγχου’ και οι αστυνομικοί μιλούν μεταξύ τους ή/και χασμουριούνται χωρίς να σου δίνουν σημασία. Στα κεντρικά δημοσιογραφικά του Φεστιβάλ φτάσαμε απευθείας από το αεροδρόμιο με τις βαλίτσες, ούτε που μας έλεγξε κανείς, μας είδαν να τις σέρνουμε πανικόβλητοι, μας λυπήθηκαν και μας άφησαν. Είναι υπέροχο.

Τα λέω όλα αυτά σαν background για να φανεί πόσο νόημα βγάζει η επόμενη σκηνή: Φτάνοντας στα κεντρικά του Φεστιβάλ για να παραλάβουμε τις διαπιστεύσεις μας, υπάρχουν 4 διακριτές ουρές στις οποίες στηνόμαστε, αναλόγως του αν είμαστε δημοσιογράφοι ή όχι, και αν έχουμε προπληρώσει την κάρτα ή όχι. Αυτές είναι προϋποθέσεις βάσει των οποίων χωριζόμαστε σε ουρές. Στηνόμαστε στην σωστή για εμάς ουρά, και λέω κατευθείαν στον συνάδελφο: «Το καταλαβαίνεις φυσικά ότι όλες αυτές οι ουρές απλά θα καταλήγουν στο ίδιο σημείο, στους ίδιους δύο υπαλλήλους που θα τους εξυπηρετούν όλους χύμα.» Γελάμε, χαχα χουχου, μη τα πολυλογώ, μισό λεπτό αφού το είπα αυτό εμφανίζεται τύπισσα δίπλα στις ουρές και φωνάζει «foreign press, foreign press???» (μια κατηγορία που δεν υπήρχε στο σχηματισμό των ουρών), προσπερνάμε όλους τους μπροστινούς με κατά λάθος αγκωνιές και πατήματα ποδιών, και φτάνουμε σε ένα μεγάλο γκισέ όπου οι διαχωριστικές κατηγορίες είναι ‘print / online’, ‘radio / tv’, ‘foreign press’. Δηλαδή τρεις ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ από τις 4 βάσεις των οποίων ήμασταν χωρισμένοι πέντε μέτρα πιο πίσω.

Αλήθεια, Ιταλία.

ΤΟ ΤΟΥΗΤ

 

Καλά, εγώ τα έχω ξαναπεί για το πόσο εφιαλτική πόλη είναι η Βενετία, δεν το συζητώ.

Ο MVP

 

O Taika Waititi εμφανίστηκε έτσι στο photo call της επιτροπής του Διαγωνιστικού τμήματος και όταν ρωτήθηκε αν του φαίνεται περίεργο που τώρα θα πρέπει να κρίνει αντί να κρίνεται, απάντησε «Είμαι ένα πολύ επικριτικό άτομο οπότε αυτή είναι θέση για μένα. Ευημερώ κρίνοντας τους άλλους». Εδώ στιγμιότυπο από τη στιγμή που έδινε αυτή την απάντηση, με τη Naomi Watts δίπλα του:

 

Λίγο αργότερα, ρωτήθηκε (στα Ιταλικά, οπότε δεν το έπιασα όλο) για το ότι υπηρετεί την κωμωδία ως είδος. «Μου αρέσει να σκέφτομαι τον εαυτό μου ως τον Tarkovsky της κωμωδίας. Η κωμωδία μου πηγάζει από ένα πολύ βαθύ μερος. Προσπαθώ να μιμηθώ τους ήρωές μου, τον Malick, τον Ozu.» Είναι σημαντικό για να λειτουργήσει αυτό το χιούμορ, να θυμάστε πώς ήταν ντυμένος και με τι ύφος μιλούσε. Taika μόνο.

ΤΟ ΚΑΝΑΛΙ

Κάθε μέρα κι ένα κανάλι της Βενετίας ή/και του Λίντο.

 

Η ΑΦΙΣΑ

 

Το ‘First Man’ είναι αυτό. Καλή ταινία, δε ξέρω γιατί κάνουν όλοι έτσι βέβαια λες και είναι κανένα αριστούργημα, ίσως κρίνουν το σινεμά με βάση μόνο τις ταινίες που έχουν προβληθεί σε αυτό το Φεστιβάλ και μόνο, που ως τώρα είναι το ‘First Man’ και μια Ιταλική ταινία του Netflix, οπότε σε αυτή την περίπτωση ναι, ας υμνήσω κι εγώ λίγο.

*υμνεί*

Η ΑΤΑΚΑ

 

«Οι ταινίες κρίνονται από αυτό που υπάρχει μέσα σε αυτό το ορθογώνιο. Όλα τα απ’έξω τα συζητάμε.» – Ο Guillermo del Toro, πρόεδρος της επιτροπής (στη φωτό μιλάει με τον Taika Waititi), σχολιάζοντας το κατά πόσο τον επηρεάζει το αν μια ταινία είναι Netflix ή όχι, με αφορμή τον αποκλεισμό ταινιών σαν το ‘Roma’ από τις Κάννες.

ΟΙ ΕΤΟΙΜΑΣΙΕΣ

 

Τίποτα δε λέει ‘μέρα μηδέν’ ενός Φεστιβάλ όσο το όνομα μιας αίθουσας που δεν είναι ακόμα πλήρως πατημένο πάνω από την είσοδό της.

Και να εδώ η Sala Grande (όπου γίνονται όλες οι επίσημες πρεμιέρες) τη στιγμή που φτάσαμε την Τρίτη το απόγευμα και από κάτω πως μοιάζει 24 ώρες μετά, την Τετάρτη το απόγευμα στην πρεμιέρα του ‘First Man’.

 

ΦΑΪ, ΠΟΤΟ

 

Σε αυτό το φιλόδοξο segment ελπίζω να δούμε κάποια ωραία πράγματα που θα φάμε/πιούμε στην πορεία του Φεστιβάλ, αλλά για την ώρα το μόνο που έχω να συνεισφέρω είναι το καλάθι με τα απολύτως απαραίτητα ψώνια του σούπερ μάρκετ: Ψωμιά, αλλαντικά, Aperol.

ΕΝΑ ΤΟΥΗΤ ΤΟΥ GUILLERMO

 

ENA INSTA ΤΟΥ TAIKA

A post shared by Taika Waititi (@taikawaititi) on

 

Πηγή: PopCode

*Κάθε πρωί ως τις 8 Σεπτεμβρίου μπορείτε να συντονίζεστε στο PopCode για ομοίως αποκλειστικό και καθηλωτικό #content από τη Βενετία όπου διεξάγεται το 75ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου.