Η Stella McCartney προτείνει να μην πλένουμε τα ρούχα μας κάθε μέρα. Μάλλον δεν έχει μπει ποτέ στο 040

Σχεδιάστριες μόδας προτείνουν να μη βάζουμε πλυντήριο κάθε μέρα. Από την άλλη, έχουν να μπουν καιρό στο μετρό.

Η Stella McCartney είναι από τις πρώτες σχεδιάστριες μόδας που χρόνια τώρα λειτουργεί τον οίκο της, με ευαισθησία προς το περιβάλλον: χρησιμοποιεί ανακυκλώσιμα υλικά, λειτουργεί με τέτοιο τρόπο τα εργοστάσιά της ώστε η δημιουργία των ρούχων της να μην αφήνει τεράστια υπολείμματα από σκουπίδια και διάφορες άλλες μεθόδους ώστε να μην επιβαρύνει περισσότερο το περιβάλλον. Ο τρόπος, λοιπόν, που προτείνει να προσέχουμε τα ρούχα μας έχει παρόμοια «πράσινη» λογική.

Διάβασε επίσης: O οίκος Alexander McQueen κάνει τη διαφορά. Παρουσιάζει διαχρονικά ρούχα στην πασαρέλα με μια συλλογή αφιερωμένη στη βιώσιμη μόδα

Με τη βιομηχανία της μόδας να προσπαθεί να γίνει πιο φιλική προς το περιβάλλον όλο και περισσότερο τα τελευταία χρόνια, η Stella McCartney σαν μια σχεδιάστρια που επιλέγει να λειτουργεί έτσι τις επιχειρήσεις της, σε συνέντευξή της για τη The Guardian ρωτήθηκε για ένα αρκετά πρακτικό και καθημερινό ζήτημα που απασχολεί πολύ κόσμο (αυτούς τουλάχιστον που μεριμνούν με τον τρόπο τους ώστε να μην βλάπτουν παραπάνω το περιβάλλον): «Κάθε πότε πρέπει πλένω τα ρούχα μου χωρίς να επιβαρύνω το περιβάλλον;». Η απάντηση της McCartney δεν είναι τόσο βοηθητική, για να είμαστε ειλικρινείς. Δήλωσε σχετικά: «Γενικά στη ζωή μου έχω ως βασικό κανόνα το εξής: αν δεν είναι αναγκαίο να πλύνεις κάτι, μην το κάνεις. Δεν θα αλλάζω σουτιέν κάθε μέρα και δεν πετάω έτσι απλά πράγματα στο πλυντήριο ρούχων, επειδή έχουν φορεθεί. Είμαι τρομερά καθαρή, αλλά δεν είμαι φαν του στεγνού καθαρίσματος ή του πλυσίματος γενικότερα».

Δες ακόμη: H Maria Grazia Chiuri φυτεύει δέντρα στην πασαρέλα του Dior και παρουσιάζει μία από τις καλύτερες συλλογές του οίκου

 

Με την ίδια κάπως ακραία λογική, λειτουργεί και η Vivienne Westwood: «Στο σπίτι δεν συνηθίζω να κάνω ντους. Πλένομαι τοπικά και φεύγω γρήγορα από το πρωί», αποκάλυψε η Αγγλίδα σχεδιάστρια σε βίντεο για τη PETA. «Όλοι έχουμε τη δική μας έννοια της σωστής προσωπικής υγιεινής, αλλά το γεγονός είναι ότι όταν πλένουμε έξυπνα τα ρούχα μας,  πρέπει να χρησιμοποιούμε και με πιο ευαισθητοποιημένη λογική το νερό. Έτσι μπορούμε να βοηθήσουμε στο να διατηρήσουμε μια ενεργή πηγή νερού για την επιβίωση του πλανήτη και του είδους μας».

Και ενώ υπάρχει μια βάση σε αυτά που προτείνουν οι εν λόγω σχεδιάστριες, τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά για πολλούς από εμάς τους, μεσαίας τάξης ανθρώπους, που για να πάμε από τη δουλειά στο σπίτι, χρησιμοποιούμε Μέσα Μαζικής Μεταφοράς που δεν είναι ούτε ολοκαίνουργια, ούτε καθαρά (δεν ξέρω γιατί, αλλά μου έρχεται αμέσως στο μυαλό το 040) ή που δεν έχουμε την δυνατότητα να διαθέσουν πολλά ευρώ σε ένα πιο φιλικό προς το περιβάλλον μηχάνημα που θα καταναλώνει, ας πούμε, λιγότερο νερό. Προφανώς και πρέπει να γίνουμε πιο ευαισθητοποιημένοι στον τρόπο που κινούμαστε στην καθημερινότητά μας, αλλά δεν είναι εξίσου εύκολο για όλους.

Φυσικά, το ζήτημα αυτό γίνεται ακόμα πιο κρίσιμο, από την στιγμή που το πλύσιμο των ρούχων αποτελεί μια αρκετά επιβαρυντική για το περιβάλλον διαδικασία. Ο Hugh Fearnley-Whittingstall, περιβαλλοντολόγος/δικηγόρος έκανε την εξής αποκάλυψη στο Twitter: «Μπορεί να σας εκπλήξει αυτό, αλλά τα ρούχα που αγοράζουμε περιέχουν πλαστικό. Όταν πλένουμε αυτά τα ρούχα, αυτές οι μικροίνες, γνωστές και ως μικροπλαστικά ελευθερώνονται και καταλήγουν στα σιφόνια. Λιγότερες πλύσεις και πιο σύντομες πλύσεις μπορούν να βοηθήσουν να μειωθεί ο αριθμός των μικροίνων που καταλήγουν στην ατμόσφαιρα».

Στην κατηγορία αυτή δεν συγκαταλέγονται τα εσώρουχα, αλλά τα ρούχα που φοράμε σε καθημερινή βάση. Τέλος, πολλοί προτείνουν να μη φοράμε τα ίδια ρούχα κάθε μέρα. Φανταστική λύση για κάποιον που διαθέτει μια μεγάλη γκαρνταρόμπα. Όσο κι αν καταλαβαίνουμε τις προτάσεις των ανθρώπων αυτών, αυτό που εμείς τελικά αποκομίζουμε είναι το εξής: ας ξεκινήσουμε με μικρά βήματα και όταν δεν υπάρχει πραγματικός λόγος να πλύνουμε τα ρούχα μας, ας μην το κάνουμε. Ή μπορούμε να ενδώσουμε στις πιο σύντομες πλύσεις με το πλυντήριο ή σε αυτές στο χέρι. Αυτό είναι και μια καλή ευκαιρία να δικαιολογήσουμε την αναβλητικότητά μας σε δουλειές του σπιτιού σαν αυτές.

Κεντρική φωτογραφία: Joel C Ryan/Invision/AP

Κέλλυ Νόβακ

Η μανία της με τη μόδα, ξεκίνησε από μικρή ηλικία, από τότε που μάταια προσπαθούσε να ζωγραφίσει cargo pants (ξεκάθαρες ενδείξεις αγοροκόριτσου) στο χαρτί, μόνο που έμοιαζαν περισσότερο με άχαρα κουτιά τσιγάρων, παρά με πραγματικά ρούχα. Τα περιοδικά μόδας, ήταν οι κολλητοί της φίλοι, (αλλά όχι και οι μόνοι, ευτυχώς) και την έκαναν να πιστεύει ότι η μόδα είναι ένας μαγικός πλανήτης που μπορεί να εκφράσει την προσωπικότητά της. Εν μέρει τα κατάφερε, γι' αυτό και φοράει ό,τι την εκφράζει, ακόμα και αν αυτό σημαίνει ότι πρέπει ν' αντιμετωπίσει τα βλέμματα του κόσμου κάθε φορά που φοράει κάτι «διαφορετικό». Η μανία της με την μόδα συνεχίστηκε, όταν άρχισε να δουλεύει σε ελληνικά περιοδικά μόδας και sites, αφού αποφάσισε τελικά να σπουδάσει σχέδιο μόδας, εγκαταλείποντας έτσι κάθε ελπίδα που είχε (η μητέρα της, ας είμαστε ειλικρινείς) να πάρει πτυχίο από το Πάντειο Πανεπιστήμιο, μιας οι Πολιτικές Επιστήμες αποδείχτηκε ότι δεν ήταν το φόρτε της. Αγαπάει το «έξω», αλλά και το «μέσα» (μόνο όταν είναι κουρασμένη), αρκεί και στις δύο περιπτώσεις να υπάρχουν τα εξής: ένα ποτήρι τζιν, καλή παρέα και καλό φαΐ. Λατρεύει τα ηλιοβασιλέματα, αλλά τ' απολαμβάνει περισσότερο στο χωριό της τα Καρδάμυλα. Κάτι τέτοιες στιγμές προσπαθεί να βρει το νόημα της ζωής, που όσο κι αν προσπαθεί, ακόμα δεν το βρίσκει. Μέσα από ταξίδια και εμπειρίες με ανθρώπους που την εμπνέουν, κάτι καταφέρνει όμως. Κάπως έτσι εκφράζει και την αγάπη της για την μόδα, και έχοντας μια άποψη για όλα, γράφει για ό,τι την απασχολεί. Είτε είναι για τα άτιμα τα cargo pants που δεν κατάφερε να ζωγραφίσει ποτέ με επιτυχία, είτε για το πώς είναι να επιβιώνεις σε ένα κόσμο με μεγάλη περιφέρεια και μπόλικη κυτταρίτιδα. Περνάει καλά πάντως, κάνοντάς τα όλα αυτά. Από τον Φεβρουάριο του 2019 fashion editor στο Ladylike.gr.

SHARE

ΕΓΓΡΑΦΗ

LADYLIKE NEWSLETTER

Όσα θέλει μία γυναίκα στο email της

ΜΗΝ ΤΑ ΧΑΣΕΤΕ