Τηλεόραση, άθλημα ομαδικό

Οι ομάδες κάνουν την επιτυχία κι αυτό είναι δέσμευση, ακόμα και στην τηλεόραση.

Το «εγώ» υποτάσσεται στο «εμείς» σε μία τηλεόραση που διαρκώς αλλάζει και χρειάζεται ποιότητα, εξυπνάδα, εναλλαγή και προσαρμογή στα νέα δεδομένα. Τα λαμπερά πρόσωπα του παρελθόντος μπορεί να έχουν παραμείνει στο τηλεοπτικό τοπίο όμως κανένα από αυτά δεν έχει διατηρήσει τη δυναμική του σε τέτοιο βαθμό ώστε να μην έχει ανάγκη από μία ομάδα που θα τα πλαισιώνει. Ο Φραγκλίνος Ρούζβελτ είπε κάποτε ότι όσοι λειτουργούν σε ομάδες μπορούν να πετύχουν πολύ περισσότερα πράγματα από όσα θα μπορούσε κάποιος μεμονωμένα.

Στη ρήση αυτή συνοψίζεται η βασική προσέγγιση που διέπει (και) τα τηλεοπτικά προγράμματα του σήμερα. Η ατομική μεμονωμένη απόδοση δεν έχει αντίκρυσμα αν δεν ενταχθεί σε ένα ευρύτερο ομαδικό πλαίσιο. Ο παράγοντας της κούρασης, καθοριστικός και για τους πομπούς και τους δέκτες.

Η συνεργασία των μελών μιας ομάδας ενισχύει την ποιότητα και την αποτελεσματικότητα της ίδιας της ομάδας γεγονός που αποδεικνύεται από τις επιλογές πρωτοκλασάτων ονομάτων. Κανένας δεν επιθυμεί να βρίσκεται μόνος του στον τηλεοπτικό αέρα, όσο σίγουρος κι αν είναι για τις δυνατότητές του. Ο τηλεθεατής χρειάζεται αλλαγές για να μείνει συντονισμένος και ο κεντρικός παρουσιαστής «ενέσεις» ανανέωσης.

Η τηλεόραση είναι ξεκάθαρα άθλημα ομαδικό τόσο μπροστά, όσο και πίσω από τις κάμερες. Τα «δεύτερα βιολιά» λειτουργούν συμπληρωματικά αλλά ο ρόλος τους είναι, ίσως, πιο σημαντικός. Για να στηθεί κάθε εκπομπή απαιτούνται οι καλύτεροι συνεργάτες, αυτοί που θα ταιριάξουν μεταξύ τους και θα δίνουν τις κατάλληλες πάσες στον κεντρικό παρουσιαστή ώστε το αποτέλεσμα να είναι άρτιο και πληθωρικό. Δεν είναι τυχαίο πως αρκετές φορές ομάδες έχουν αλλάξει κατά τη διάρκεια της σεζόν γιατί η χημεία τους ήταν απούσα on air.

Το πιο σημαντικό από όλα είναι η επίγνωση του κεντρικού προσώπου πως πια δεν μπορεί να επιβιώσει ως μονάδα. Χαρακτηριστικά τα παραδείγματα της Ελένης Μενεγάκη και του Γιώργου Παπαδάκη. Η αξία τους αδιαμφισβήτητη όμως και οι δύο έχουν επιλέξει να πλαισιώνονται από ανθρώπους με γνώση, γνώμη, ταλέντο και άποψη. Το σχήμα απλό. Άτομα με συμπληρωματικές ικανότητες που δεσμεύονται σε έναν κοινό σκοπό και στόχους για τους οποίους θεωρούν τους εαυτούς τους αμοιβαία υπεύθυνους.

Κερδίζει η ομάδα άρα κερδίζει και το κάθε μέλος της ξεχωριστά. Η Κατερίνα Ζαρίφη και ο Νίκος Μουτσινάς ακολούθησαν αυτήν ακριβώς την πορεία. Βοήθησαν το κεντρικό πρόσωπο να «λυθεί» και πιστώθηκαν μεγάλο μέρος της επιτυχίας, εξαργυρώνοντάς το με την ανάληψη παρουσίασης ως επικεφαλής.

Ο Γιώργος Παπαδάκης μιλώντας στο Oneman.gr είχε δηλώσει χαρακτηριστικά: «Πέρασαν τα πρώτα χρόνια της έκπληξης και του αιφνιδιασμού. Τώρα ο κόσμος είναι υποψιασμένος. Ζητάει συγκεκριμένα πράγματα για την ενημέρωση, για την ψυχαγωγία. Πρέπει και τα κανάλια να ανταποκριθούν, δεν μπορούν να του πλασάρουν το οτιδήποτε και να θέλουν να έχουν και τηλεθέαση και διαφήμιση. Δεν θα κάνουμε στροφή στην ποιότητα, γιατί η ποιότητα είναι συνυφασμένη και με την τηλεοπτική άνεση κι η τηλεόραση είναι πάρα πολύ ακριβή. Θα πρέπει η διαμόρφωση ενός προγράμματος να γίνεται με ιδιαίτερη προσοχή. Πάει η εποχή που πούλαγες οτιδήποτε στον κόσμο κι αυτός καθόταν σαν χαζός και το έβλεπε. Την κλείνει την τηλεόραση.»

Όποιος φαντάζεται (ή φαντασιώνεται) ότι μπορεί να δουλεύει μόνος του αργά ή γρήγορα θα αναγκαστεί να ανοίξει την πόρτα της εξόδου υπό την πίεση του ανταγωνισμού.

 

*Αναδημοσιεύεται από το TV Έθνος

TAGS:

Δέσποινα Δημά

Η Δέσποινα Δημά, ζει, αναπνέει και γράφει για τη μόδα. Σπούδασε Επικοινωνία και ΜΜΕ στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Έκανε το ειδησεογραφικό αγροτικό της και επιτέλους ήρθε η ώρα και η στιγμή να κολυμπήσει στα νερά της. Όταν δε χορεύει ξέφρενα, δε μιμείται την Άντζελα Δημητρίου και δεν κουτσομπολεύει τους πάντες και τα πάντα, ψωνίζει μέχρι να ξοδέψει και το τελευταίο ευρώ από το πορτοφόλι. Παρότι δε σκέφτεται το γάμο, θα μπορούσε να ψωνίσει ακόμα και νυφικό, αν στα πλαίσια ενός εφιάλτη, δεν έβρισκε κάτι άλλο στη βιτρίνα. Στον ελεύθερό της χρόνο μιλάει Κουμιώτικα, έτσι για την αλλαγή.

SHARE

ΕΓΓΡΑΦΗ

LADYLIKE NEWSLETTER

Όσα θέλει μία γυναίκα στο email της

ΜΗΝ ΤΑ ΧΑΣΕΤΕ