BUSINESS

Πίτσα ή αύξηση το καλύτερο κίνητρο για να δουλεύεις περισσότερο; Μην βιαστείς να απαντήσεις

Shutterstock

Η πίτσα και τα καλά λόγια, είναι, σύμφωνα με έρευνα, τα κίνητρα ώστε να δουλεύουμε με κέφι. Για κάποιους η πίτσα είναι πιο δελεαστική κι από μία (μικρή) αύξηση. Πιάσε μια πεπερόνι και πες μου πόσο με αγαπάς, αφεντικό.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο The Cut και αποτελεί μία πρωτοβουλία του σημαντικού καθηγητή Ψυχολογίας και συγγραφέα Dan Ariely. O Ariely επέλεξε ως δείγμα πληθυσμού μια ομάδα εργαζομένων οι οποίοι συναρμολογούν τσιπάκια υπολογιστών σε εταιρεία τεχνολογίας στο Ισραήλ, τους χώρισε σε 3 γκρουπ και τους έταξε διαφορετική ανταμοιβή στην περίπτωση που έπιαναν τον εβδομαδιαίο στόχο: Στους μεν υποσχέθηκε μπόνους 30 δολαρίων, στους δε πίτσες. Στους υπόλοιπους υποσχέθηκε πως αν ήταν παραγωγικοί, ο διευθυντής τους θα τους έλεγε «μια καλή κουβέντα» μέσω μηνυμάτων. Ποιος κέρδισε; Η πίτσα.

Μερικοί προτιμούν πίτσα

Η παραγωγικότητα της ομάδας των εργαζομένων που είχαν να περιμένουν την πίτσα αυξήθηκε κατά 6,7% ήδη από την πρώτη μέρα. 6,6% άνοδος απόδοσης παρατηρήθηκε και στο γκρουπ πως ως επιβράβευση είχαν οριστεί τα κομπλιμέντα. Τα δολάρια όχι μόνο συγκίνησαν λιγότερο κατά 4,9% την πρώτη μέρα- λογικό, ποιος σώζεται με πενταροδεκάρες;- αλλά την Τρίτη η ομάδα έπεσε σημειώνοντας πτώση κατά 13,2%. Εκείνοι που το πήγαν δυναμικά μέχρι το τέλος ήταν κι αυτοί που τελικά έφαγαν την πίτσα. Σύμφωνα με το πνεύμα της έρευνας ο συνδυασμός του πρώτου και του δεύτερου βραβείου θα ήταν ο ιδανικός.

Όλα αυτά βέβαια ισχύουν για λίγο. Μετά από 2-3 εβδομάδες πίτσας, σε πάω στοίχημα πως η ζυγαριά θα βάραινε πιο πολύ προς τα χρήματα και η καλή κουβέντα ως ανταμοιβή δεν θα έφτανε, οι πράξεις θα είχαν πιο πολύ σημασία. Έτσι κι αλλιώς, το πολύ ζυμάρι παχαίνει.