VIRAL

Η διαφήμιση που κόβει σαν ξυράφι τα λάθος ανδρικά πρότυπα, έγινε viral και δυστυχώς προκάλεσε αντιδράσεις

Κάποιος, κάποτε είπε πως η επόμενη επανάσταση θα ξεκινήσει από την τηλεόραση. Αν αυτό γινόταν ποτέ, τηλεοπτικά spots όπως εδώ αυτό της γνωστής μάρκας προϊόντων ανδρικής περιποίησης θα έπρεπε να παίζουν στο repeat. Η αρχή έχει γίνει, αφού η διαφήμιση έχει ήδη πάρει διαστάσεις viral, έστω κι αν για λάθος λόγους τείνει να διχάσει. Άλλωστε ο αντίλογος, δεν έλειψε ποτέ σε τίποτα, ακόμα για τα πιο αυτονόητα.

Το νέο spot της Gilette ανοίγει με τρόπο σωστό την κουβέντα περί αρρενωπότητας και ανδρικών συμπεριφορών, απορρίπτοντας με τον πιο αφοπλιστικό τρόπο το οποιοδήποτε άλλοθι μπορεί να αναζητήσει ένας άνδρας στο φύλο του. Σε πλήρη ταύτιση με το κίνημα #MeToo και όλες τις τελευταίες εξελίξεις που έφερε τόσο αυτό, όσο και η σύγχρονη διαλεκτική περί ισότητας, το brand που ταυτίζεται με το ιστορικό πλέον σλόγκαν “The Best a Man Can Get” το οποίο σ’ εμάς έχει φτάσει ως «Ό,τι καλύτερο για τον άνδρα» απορρίπτει δυνατά τα λάθος ανδρικά στερεότυπα που κυρίευσαν τον κόσμο για ατέλειωτα χρόνια. Από το «τα αγόρια είναι αγόρια» το οποίο έχει αποδοθεί με πολλές ερμηνείες, μέχρι πιο συγκεκριμένα φαινόμενα, όπως εκείνο της μαγκιάς, του εκφοβισμού, της σεξουαλικής επιθετικότητας και οποιασδήποτε άλλης απρεπούς συμπεριφοράς στρέφεται είτε ενάντια στη γυναίκα είτε στην ίδια του την υπόσταση.

Το spot σε γενικές γραμμές δέχθηκε θετική αντιμετώπιση για τα μηνύματα που περνάει και τον τρόπο που αυτό γίνεται. Ωστόσο, όπως σε όλα έτσι κι εδώ, δεν άργησε να φανεί η δεύτερη όψη του νομίσματος. Οι παραφωνίες έχουν φτάσει μέσω social media από άνδρες οι οποίοι θεωρούν πως πρόκειται για μία καμπάνια που τους ευνουχίζει και τους προσβάλλει. Στο δε YouTube, το βίντεο έχει συγκεντρώσει μέχρι αυτή τη στιγμή 258.000 likes έναντι 635.000 dislikes, ενώ η  συντηρητική εφημερίδα The New American έγραψε ότι το μήνυμα του σποτ βασίζεται σε «ψευδείς εικασίες». Τώρα πώς είναι δυνατόν να θεωρείται προσβλητικό ένα concept το οποίο τοποθετείται ανοιχτά υπέρ της ισότητας και αντιτίθεται προς οποιαδήποτε συμπεριφορά που πρώτα απ’ όλα διαβάλλει το ανδρικό φύλο είναι προς συζήτηση. Η απάντηση εκ μέρους της εταιρίας ήρθε από τον διευθυντή της Gilette στη Βόρεια Αμερική: «Παρακολουθήσαμε, με ρεαλιστική ματιά, τα όσα συνέβησαν σήμερα και έχουμε στόχο να δίνουμε έμπνευση για αλλαγές. Η συζήτηση είναι σημαντική και ως μια κοινωνία που ενθαρρύνει τους άνδρες να βρίσκονται στην κορυφή, νιώθουμε υποχρεωμένοι να μιλάμε και να αντιδράμε». Παράλληλα, το brand επισήμανε πως η διαφήμιση δημιουργήθηκε «μετά τη διεξαγωγή μιας πανεθνικής δημοσκόπησης σχετικά με τις συμπεριφορές που θεωρούνται οι θετικότερες για τους άνδρες», ενώ ταυτόχρονα συνοδεύεται από ένα πρόγραμμα, ύψους 1 εκατομμυρίου δολαρίων τον χρόνο για 3 χρόνια,  με στόχο τη στήριξη οργανώσεων που εργάζονται για την βελτίωση της συμπεριφοράς των ανδρών.