Η μικροσκοπική μαύρη τροφή που καλύπτει το 1/2 της ημερήσιας ανάγκης σου σε ασβέστιο

5 λόγοι να βάλεις στη διατροφή σου το μαύρο σουσάμι.

Για το ασβέστιο και τον καθοριστικό ρόλο του στην καλή λειτουργία του οργανισμού τα έχουμε ξαναπεί. Έχουμε επισημάνει επίσης ότι το λαμβάνουμε από τις τροφές αφού ο οργανισμός δεν είναι σε θέση να παράξει τις ποσότητες που χρειάζεσαι.

Κι ενώ την πρωτοκαθεδρία σε πηγές ασβεστίου την έχουν προϊόντα όπως τα γαλακτοκομικά, τα μικρά ψάρια αλλά και οι ξηροί καρποί, αξίζει να κάνουμε ειδική μνεία σε έναν σούπερ ωφέλιμο σπόρο.

Ο λόγος για το μαύρο σουσάμι. Έχουμε συνηθίσει να το βλέπουμε πάνω σε bagels, πράσινες σαλάτες, άντε και σε κανένα ριζότο. Ναι, η χρήση του μαύρου σουσαμιού στη μαγειρική δεν είναι τόσο διαδεδομένη στη χώρα μας και μέχρι στιγμής «βασιλιάς» στο είδος παραμένει το λευκό σουσάμι που υπάρχει σε αφθονία πάνω σε κουλούρια ή γίνεται πρώτη ύλη για να παραχθεί το ταχίνι. Παρόλα αυτά η γιαπωνέζικη και κορεατική κουζίνα το τιμούν δεόντως (γι' αυτό άλλωστε το βλέπεις και πάνω σε ρολάκια sushi) αφού η γεύση του δίνει μια ευχάριστα πικρή αψάδα στον ουρανίσκο.

Για να επιστρέψουμε όμως στο θέμα του ασβεστίου, μάθε ότι, τα 30 γρ. περιέχουν 400 mg ασβεστίου όταν η προτεινόμενη ποσότητα πρόσληψης είναι 1000 mg. Αυτό σημαίνει ότι το μαύρο σουσάμι είναι μια τροφή που συμβάλλει ενεργά στη διατήρηση των γερών οστών και δοντιών. Τα οφέλη του δεν σταματούν εκεί όμως.

Την ίδια στιγμή το μαύρο σουσάμι, είναι πλούσιο σε ψευδάργυρο, σίδηρο, πρωτεΐνες (5 γρ. ανά 30 γρ. ποσότητας) αλλά και πολυακόρεστα καλά λιπαρά ενώ, χάρη στις βιταμίνες και τα ιχνοστοιχεία που περιέχει, η δράση του στον οργανισμό είναι κάτι παραπάνω από θετική.

 

1. Έχει αντιγηραντικές ιδιότητες

Οι Κινέζοι, οι οποίοι επίσης τιμούν το μαύρο σουσάμι, πιστεύουν ότι επιβραδύνει και επιδιορθώνει τη φθορά του σώματος από το γήρας. Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε το 2010 από το Πανεπιστήμιο του Harvard, το μαύρο σουσάμι, επειδή είναι πλούσιο σε βιταμίνη Β και σίδηρο, βοηθά στην μείωση συμπτωμάτων όπως τριχόπτωση, άμβλυνση της ακοής και της μνημονικής ικανότητας.

2. Προστατεύει από τον καρκίνο

Σύμφωνα με τον Dr. Ronald DePhino, ερευνητή στο Ινστιτούτο Καρκίνου του Houston, οι σπόροι του μαύρου σουσαμιού προστατεύουν το συκώτι από τη ζημιά που προκαλούν οι ελεύθερες ρίζες ενώ, χάρη στην πλούσια σύνθεσή τους σε φυτικές ίνες και φυτοστερόλες, μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του εντέρου.

3. Ανακουφίζει από δυσπεψία και δυσκοιλιότητα

Τόσο οι φυτικές ίνες (που λέγαμε και πιο πάνω), όσο και τα ακόρεστα λιπαρά που περιέχει, κάνουν δουλίτσα όσον αφορά τις πεπτικές και εντερικές δυσλειτουργίες. Τα έλαια που περιέχει το μαύρο σουσάμι «λιπαίνουν» τις εντερικές οδούς του οργανισμού ενώ οι φυτικές ίνες ενισχύουν την εντερική λειτουργία. Επιπλέον, την ίδια στιγμή, καθαρίζουν το έντερο και βελτιώνουν τη διαδικασία της πέψης. Αν θέλεις μάλιστα να εκμεταλλευτείς στο έπακρον αυτές τις ιδιότητες καλό είναι να αλέσεις το σουσάμι ή να το φας αφού το έχεις μουλιάσει σε νερό. Με αυτό τον τρόπο κάνεις πιο εύκολη την απορρόφηση των συστατικών του.

4. Βοηθά την πίεση να διατηρηθεί σε υγιή επίπεδα

Μαγνήσιο και ακόρεστα λιπαρά προλαμβάνουν την αύξηση της αρτηριακής πίεσης, τη θρομβωτική τάση του αίματος συμβάλλοντας, τελικά, στην πρόληψη του εγκεφαλικού.

5. Μειώνει τη χοληστερίνη

Αν η διατροφή σου είναι πλούσια σε κόκκινο κρέας, αυγά και άλλες τροφές που, στην υπερβολή τους, ανεβάζουν τις τιμές της χοληστερίνης, το μαύρο σουσάμι οφείλει να υπάρχει στην κουζίνα σου. Χάρη στην σεσαμίνη και στη βιταμίνη Ε που περιέχει, οδηγεί στη μείωση της κακής (LDL) χοληστερόλης στον ορό και στο συκώτι.

SHARE

ΕΓΓΡΑΦΗ

LADYLIKE NEWSLETTER

Όσα θέλει μία γυναίκα στο email της

ΜΗΝ ΤΑ ΧΑΣΕΤΕ