Ο πιο σημαντικός λόγος που δεν πρέπει να το παρακάνεις με τη γυμναστική

Έρευνα διάρκειας 25 χρόνων αποκαλύπτει το Νο1 μειονέκτημα της γυμναστικής.

Όσο κι αν σε κουράζει ή σε κάνει να σηκώνεσαι απρόθυμα από τον καναπέ, η γυμναστική είναι από τα πολυτιμότερα δώρα που μπορείς να κάνεις στον εαυτό σου. Ωστόσο, όπως όλα τα πράγματα πάνω στη γη, για να αποδώσει τα μέγιστα οφέλη, απαιτεί συνειδητή χρήση.

Για να γίνει το μέσο ώστε να διατηρείς το βάρος σου σε υγιή επίπεδα, να βοηθάς το μεταβολισμό σου, να ενδυναμώνεις τα οστά σου, να βελτιώνεις την διάθεσή σου, να ελέγχεις τα επίπεδα άγχους σου και να ενισχύεις τα επίπεδα της ενέργειάς σου και την υγεία της καρδιάς σου (μόλις διάβασες μερικά από τα σημαντικότερα οφέλη της άσκησης), χρειάζεται θέλει μέτρο. Τι εννοούμε.

Επιστήμονες από το πανεπιστήμιο του Illinois στο Chicago προειδοποιούν ότι αν γυμνάζεσαι σε υπερβολικούς για το σώμα σου ρυθμούς, είναι το ίδιο επιζήμιο για τον οργανισμό με το να μην κάνεις καθόλου γυμναστική.

Το συμπέρασμα στο οποίο οι ερευνητές κατέληξαν, μετά από έρευνα διάρκειας 25 χρόνων, είναι ότι τα άτομα που αθλούνται σε υπερβολικούς ρυθμούς έχουν περισσότερες πιθανότητες, μακροπρόθεσμα, να αναπτύξουν αρτηριοσκλήρυνση η οποία μπορεί να προκληθεί από την πίεση και τον κόπο που καταβάλλει η καρδιά κατά τη διάρκεια της άσκησης.

Πρόκειται για πάθηση που εκδηλώνεται όταν τα αιμοφόρα αγγεία που μεταφέρουν οξυγόνο και θρεπτικά συστατικά από την καρδιά στο υπόλοιπο σώμα γίνονται σκληρά και άκαμπτα, περιορίζοντας τη ροή αίματος στα ζωτικά όργανα και τους ιστούς.

Από τους 3.175 άντρες και γυναίκες που μελετήθηκαν και οι οποίοι ασκούνταν πολύ περισσότερο από το «κανονικό», ένα μεγάλο ποσοστό εμφάνισε αρτηριοσκλήρυνση φτάνοντας στη μέση ηλικία.

 

Αν και το «κανονικό» διαφέρει από άνθρωπο σε άνθρωπο, οι γενικές οδηγίες συνιστούν η άσκηση να μην ξεπερνά τις 3 ώρες και 30 λεπτά την εβδομάδα. 

Ο καρδιολόγος Dr. Joel Kahn «Όταν ασκείται κανείς για πολλή ώρα για μεγάλα χρονικά διαστήματα της ζωής του, αυτό σημαίνει ότι τα επίπεδα της αδρεναλίνης είναι ανεβασμένα για πολλή ώρα. Τεχνικές χαλάρωσης όπως η γιόγκα, ο διαλογισμός και οι επαρκείς ώρες ύπνου (7 με 8 καθημερινά) μπορούν να συμβάλλουν στην ομαλή εξέλιξη της υγείας ενός υπερβολικά δραστήριου ατόμου».

Μάλιστα. Το ακούσαμε κι αυτό.

SHARE

ΕΓΓΡΑΦΗ

LADYLIKE NEWSLETTER

Όσα θέλει μία γυναίκα στο email της

ΜΗΝ ΤΑ ΧΑΣΕΤΕ