Πώς η έντονη άσκηση μπορεί να σε κάνει να πάρεις βάρος

Τελικά οι πολλές ώρες στο γυμναστήριο δεν είναι συνώνυμο της απώλειας βάρους.

Ας ξεκινήσουμε με την εξής καθοριστική ερώτηση: Γιατί γυμνάζεσαι; Στόχος σου είναι η ενδυνάμωση; Θέλεις να χτίσεις μύες; Να σμιλεύσεις το σώμα σου; Να αποκτήσεις καλύτερη αντοχή; Να χάσεις το συσσωρευμένο λίπος; Να να φτιάξεις τη στάση του σώματός σου; Να χάσεις βάρος; Όλα τα παραπάνω;

Είναι σημαντικό να γνωρίζεις για ποιο λόγο αφιερώνεις ώρες από τον ελεύθερο σου χρόνο στη γυμναστική γιατί έτσι αυξάνεις τις πιθανότητες να πετύχεις τον αντίστοιχο στόχο σου. Και τώρα που το ξεκαθαρίσαμε αυτό, ας περάσουμε στο θέμα μας.

Στη διάρκεια των χρόνων που γυμνάζομαι (και, πλέον, είμαι στην ευχάριστη θέση να πω ότι είναι αρκετά), έχω ακούσει πολλούς να λένε πόσο ιδανικό θα ήταν να είχαν τη δυνατότητα να επισκέπτονται το γυμναστήριο.

Ο πιο συχνός συλλογισμός είναι «Θα γυμναστώ πολύ άρα θα χάσω περισσότερα κιλά, σε λιγότερο χρόνο». Λάθος. Ακόμα και η γυμναστική, για να είναι αποτελεσματική, θέλει μέτρο.

via GIPHY





Η υπερβολική γυμναστική έχει συνέπειες στο σώμα σου και τα συμπτώματα περιλαμβάνουν πόνους, ζάλη και υπερβολική κόπωση. Με άλλα λόγια, οι ώρες που πέρασες στο γυμναστήριο μπορεί να σου γυρίσουν μπούμερανγκ. 

Υπεύθυνη για τα παραπάνω είναι, εν μέρει, η κορτιζόλη, η ορμόνη του στρες, σύμφωνα με την personal trainer και ειδικό για την πρόληψη τραυματισμών Liz Letchford. Πιέζοντας το σώμα σου να φτάσει έξω από τα όριά του, μέσω της έντονης και πολύωρης άσκησης, εκκρίνεις κορτιζόλη, πράγμα που με τη σειρά του σε κάνει να νιώθεις αδικαιολόγητα μεγάλη κόπωση, μειώνει τις αποδόσεις σου και σε επιβαρύνει με επιπλέον λίπος στην περιοχή της κοιλιάς.



Με άλλα λόγια, και όπως τονίζει και η Letchford «η άσκηση δεν είναι μόνο δυνατοί μύες και απώλεια λίπους. Το νευρικό σου σύστημα ρυθμίζεται από ένα περίπλοκο σύστημα ορμονών. Αν αυτές διαταραχθούν, υπάρχει μεγάλο ρίσκο να παρουσιαστούν προβλήματα».

Για να αποφύγεις τέτοια ενδεχόμενα, η Letchford συνιστά να φτιάξεις μια fitness ρουτίνα που να ταιριάζει στα κιλά, το μυικό σου βάρος και στα επιθυμητά επίπεδα στα οποία θέλεις να τα φτάσεις. «Και, βασικό. Ακόμα κι αν έχεις το χρόνο και τη δυνατότητα, μην πηγαίνεις στο γυμναστήριο παραπάνω από μία φορές την ημέρα», τονίζει. «Το σώμα σου χρειάζεται να ανακάμψει από την προπόνηση».

SHARE

ΕΓΓΡΑΦΗ

LADYLIKE NEWSLETTER

Όσα θέλει μία γυναίκα στο email της

ΜΗΝ ΤΑ ΧΑΣΕΤΕ