Ο καλύτερος τρόπος να ζεσταθείς πριν το τρέξιμο δεν είναι το κλασικό stretching

Το καλό ζέσταμα δεν εξαντλείται στις διατάσεις.

Οι διατάσεις πριν το τρέξιμο είναι κάτι σαν ενστικτώδης αντίδραση. Ταυτίζονται με αυτό που λες «ζέσταμα» και σίγουρα, κάνουν δουλειά, αφού εκτός των άλλων προετοιμάζουν το σώμα σου για να κινηθεί δυναμικά σε λίγα λεπτά. Ωστόσο οι ασκήσεις στατικού stretching δεν είναι ο μόνος τρόπος να ζεστάνεις τους μύες σου, ούτε κι ο πιο ασφαλής. Μπορείς και πιο δραστικά να αποφύγεις τους τραυματισμούς, να βελτιώσεις την κινητικότητά σου και να νιώσεις έτοιμη να περάσεις στο «κυρίως θέμα» της γυμναστικής σου.

Σύμφωνα με τον Jeff Brannigan, επικεφαλής trainer του Stretched, ενός στούντιο στη Νέα Υόρκη που ειδικεύεται στο stretching, οι στατικές διατάσεις των 10 δευτερολέπτων δεν συνιστούν τον καλύτερο τρόπο να ζεσταθεί το σώμα κι αυτό γιατί αν είναι πολύ ισχυρές και το σώμα εντελώς «κρύο» κι απροετοίμαστο, είναι πιθανό να οδηγήσουν τους μύες σε υπερβολικό τέντωμα και συνεπώς να αποβούν αντιπαραγωγικές για τις μετέπειτα επιδόσεις σου στο τρέξιμο.

Ποια είναι η καλύτερη λύση, αντί για το στατικό stretching; σύμφωνα με τον Brannigan, μία πιο δυναμική μορφή αυτού, με αρκετές «κοφτές» επαναλήψεις και εναλλαγή ασκήσεων, όπως είναι η στάση σε σανίδα, οι αναπηδήσεις με λύγισμα των γονάτων εναλλάξ με άρσεις γονάτων και η ταυτόχρονη διάταση χεριού- ποδιού σε όρθια στάση. Ασκήσεις πιο απαιτητικές, στη λογική του stretching, αλλά σίγουρα πιο δυναμικές που σε ζεσταίνουν χωρίς καμία αμφιβολία. 

Στο παρακάτω βίντεο θα δεις αρκετές τέτοιες ασκήσεις ιδανικές όχι μόνο για πριν το τρέξιμο αλλά για κάθε μορφή δραστηριότητας.

 

SHARE

ΕΓΓΡΑΦΗ

LADYLIKE NEWSLETTER

Όσα θέλει μία γυναίκα στο email της

ΜΗΝ ΤΑ ΧΑΣΕΤΕ