Διατροφή ή γυμναστική για απώλεια κιλών; Μόλις δόθηκε η οριστική απάντηση

Το αιώνιο ερώτημα απαντάται για μία ακόμα φορά από την επιστήμη. Σωστά μαντεύεις.

Η ισορροπία είναι το παν, τόσο στη ζωή, όσο και στην επίτευξη του σωστού σωματικού βάρους. Αλλά «ισορροπία» δε σημαίνει πάντα 50-50. Η αναλογία διαφέρει σε κάθε περίπτωση. Για παράδειγμα, όσον αφορά στην απώλεια κιλών, ο κανόνας που ισχύει είναι το 80-20. Η τροφές που καταναλώνει κανείς έχει πολλαπλάσια- ουσιαστικά τέσσερις φορές περισσότερη σημασία από τη σωματική δραστηριότητα- όταν ο στόχος είναι να κατέβουμε νούμερα στη ζυγαριά.

Δεν είναι η πρώτη φορά που ερχόμαστε ενώπιον της συγκεκριμένης επιστημονικής διαπίστωσης. Το πανεπιστήμιο Loyola του Σικάγο, όμως, στην πιο πρόσφατη εκδοχή μιας έρευνας αυτού του είδους συγκέντρωσε δεδομένο από κλινικές έρευνες ετών σε δείγμα άνω των 2.000 παχύσαρκων ενηλίκων ηλικίας 25-40 ετών, σε χώρες όπως οι ΗΠΑ, η Νότια Αφρική, η Γκάνα, η Τζαμάικα και οι Σεϋχέλλες. Οι συμμετέχοντες ήταν υποχρεωμένοι να φορούν για 7 ημέρες την εβδομάδα ειδικούς αισθητήρες στη μέση τους, οι οποίοι μετέφεραν απευθείας δεδομένα στους ερευνητές προκειμένου να ελέγχεται η σωματική δραστηριότητα του καθενός. Παράλληλα, χωρίστηκαν σε 2 ομάδες. Η πρώτη έπρεπε να εκτελεί συστηματική σωματική δραστηριότητα, κυρίως αερόβιο (τρέξιμο, περπάτημα, αεροβική), ενώ από τη δεύτερη ζητήθηκε να μειώσουν την πρόσληψη ζάχαρης και λιπαρών. Έναν χρόνο μετά,  κατά τον επανέλεγχο του βάρους τους, η πρώτη ομάδα παρουσίασε αύξηση του βάρους κατά μέσο όρο μισού κιλού, το οποίο δεν είναι κάτι τεράστιο, ωστόσο ο στόχος ήταν η απώλεια βάρους. Η δεύτερη ομάδα είχε να επιδείξει μείωση του συνολικού βάρους.

Το πόρισμα αυτό σε καμία περίπτωση δεν υποβιβάζει τα ευεργετικά οφέλη της σωματικής άσκησης, τόσο για τη σωματική, όσο και για τη ψυχική υγεία. Ένα σώμα που γυμνάζεται, είναι πάντα ένα σώμα πιο προστατευμένο από ασθένειες, αλλά και πιο σφιχτό και καλλίγραμμο. Η έκκριση ορμονών όπως είναι οι ενδορφίνες τονώνουν την αυτοπεποίθηση. Ωστόσο, η γυμναστική από μόνη της δε θα δώσει το επιθυμητό αποτέλεσμα αν η διατροφή δεν είναι προσεκτική και απαλλαγμένη από τα επιπλέον λιπαρά. Η σωματική άσκηση δεν μπορεί να λειτουργήσει ως άλλοθι για ένα πιάτο που ξεφεύγει σε θερμίδες.

 

SHARE

ΕΓΓΡΑΦΗ

LADYLIKE NEWSLETTER

Όσα θέλει μία γυναίκα στο email της

ΜΗΝ ΤΑ ΧΑΣΕΤΕ