Οι 4 ιδανικοί διατροφικοί συνδυασμοί, σύμφωνα με την ειδικό

Η διαιτολόγος-διατροφολόγος Δέσποινα Παπαδοπούλου σου εξηγεί ποιες διατροφικές ομάδες συνδυάζονται και τι σου προσφέρουν.

Δεν ξέρω για εσένα, αλλά εμένα μου έχει συμβεί πολλές φορές να μου λένε ποια διατροφική ομάδα ταιριάζει με ποια και ποιες είναι ο χειρότερος συνδυασμός, που είτε οδηγεί σε αύξηση βάρους είτε δεν προσφέρει κάποιο ιδιαίτερο όφελος στην υγεία μου. Το κακό είναι ότι αμέσως μετά το ξεχνάω και απλά τρώω ό,τι μου τύχει. Ευτυχώς η διατροφολόγος Δέσποινα Παπαδοπούλου έρχεται να μας ανοίξει τα μάτια και να μας πει πώς πρέπει να τρώμε ισορροπημένα, αφενός για να έχουμε έναν οργανισμό γεμάτο ενέργεια και αφετέρου για να μην πάρουμε βάρος, χωρίς λόγο.

 

«Αρχικά, για να θεωρείται ένα γεύμα ισορροπημένο, θα πρέπει να περιέχει τη σωστή αναλογία θρεπτικών συστατικών που έχει ανάγκη ένας οργανισμός. Αυτά είναι ο υδατάνθρακας, η πρωτεΐνη και το λίπος  που μας παρέχουν θερμίδες στο καθημερινό  διαιτολόγιο και ακολουθούν οι βιταμίνες, τα μέταλλα και τα ιχνοστοιχεία, που δεν παρέχουν θερμίδες αλλά είναι εξίσου αναγκαία. Άρα η σωστή αναλογία θρεπτικών συστατικών σε ένα γεύμα, είναι 50% υδατάνθρακας, 30% λίπος και 20% πρωτεΐνη», μας ενημερώνει η διατροφολόγος.

Δες κι αυτό: Φάε όσα φρούτα θες, δεν παχαίνουν. Μύθος ή αλήθεια;

Οι καλοί συνδυασμοί

Αν συνδυάσεις υδατάνθρακες με πρωτεΐνη σε ένα γεύμα, τότε η γλυκόζη του αίματος ελέγχεται καλύτερα και έτσι ισοσταθμίζεται η πείνα και ο κορεσμός. Κλασικά παραδείγματα αυτού του συνδυασμού είναι το κοτόπουλο με ρύζι ή η το ψάρι με ψωμί. Τα όσπρια περιέχουν από μόνα τους τόσο φυτική πρωτεΐνη όσο και υδατάνθρακα.

Ένας ακόμα καλός συνδυασμός είναι η πρωτεΐνη των γαλακτοκομικών (γάλα ή  γιαούρτι) με υδατάνθρακες πλούσιους σε φυτικές ίνες (βρώμη, φαγόπυρο) που περιέχουν χαμηλότερο ποσοστό ζάχαρης και ελέγχουν τον κορεσμό και την καύση του λίπους.

 

Ένα σημαντικός συνδυασμός  ενέργειας είναι ο σίδηρος με τη βιταμίνη C που γίνεται σύμμαχος στην πλήρη απορρόφησή του, καθώς χωρίς αυτόν δεν μεταφέρεται επαρκές οξυγόνο στους ιστούς. Αυτός είναι ένας λόγος που το σώμα μπορεί να παρουσιάζει ατονία και κόπωση.

Είναι σημαντικό να τονιστεί ότι το να συνδυάζουμε ακατέργαστους υδατάνθρακες, όπως είναι τα προιόντα ολική άλεσης, βοηθά στη μειωμένη αποθήκευση ζάχαρης, κορεσμένων λιπαρών οξέων. Περιέχουν δε, μεγαλύτερη ποσότητα βιταμινών μετάλλων και φυτικών ινών που βοηθούν το μεταβολισμό του σώματος, την καύση λίπους και την καλύτερη απόδοση του σώματος σε ενέργεια. 

TAGS:

SHARE

ΕΓΓΡΑΦΗ

LADYLIKE NEWSLETTER

Όσα θέλει μία γυναίκα στο email της

ΜΗΝ ΤΑ ΧΑΣΕΤΕ