Ο θησαυρός της υγιεινής διατροφής στην αγαπημένη σου εκδοχή

Ήρθε η ώρα να δεις με άλλο μάτι τις κόκκινες φακές και τα ρεβίθια.

Κάθε μέρα το ίδιο πρόβλημα, το ίδιο ερώτημα που βασανίζει όλες τις γυναίκες. "Τι να μαγειρέψω σήμερα;". Αν είσαι μόνη πρέπει να μαγειρέψεις κάτι να φας. Σίγουρα κάτι νόστιμο. Αν είσαι μαμά, παλεύεις να βρεις αυτό το φαγητό που θα λατρέψουν τα μικρά σου. Αν πάλι είσαι φανατική της υγιεινής διατροφής και του fitness αναζητάς γεύσεις που σου δίνουν ενέργεια.

Και μέσα σε όλα αυτά, πρέπει να σκεφτείς και την υγεία σου. Με λίγα λόγια πρέπει να εντάξεις στη διατροφή σου - και σε αυτή των παιδιών σου - υγιεινά πιάτα που να είναι παράλληλα και νόστιμα. Δύσκολο. Στο μυαλό μας, αυτά τα φαγητά είναι αυτά που μας απογοήτευαν όταν ήμασταν παιδιά κάθε φορά που γυρνούσαμε πεινασμένοι από το σχολείο.

Τότε, δεν ξέραμε ότι το υγιεινό δεν σημαίνει ότι δεν είναι και απολαυστικό. Υπάρχουν τόσες συνταγές που μπορείς να κάνεις με φακές και με ρεβίθια, που αν τις δοκιμάσεις θα θες να τις φτιάχνεις ξανά και ξανά. Άσε που μας φτιάχνουν και το κέφι. Δεν το λέμε εμείς, αλλά η επιστήμη. Όπως έχουν δείξει έρευνες, τα όσπρια μας απομακρύνουν από την εμφάνιση κατάθλιψης και λειτουργούν υπέρ της καλής ψυχολογίας, ρυθμίζοντας ευνοϊκά τις ορμόνες μας.

Και σου προσφέρουν πολλά ακόμη.

Φακές

Τι σημαντικό περιέχουν οι φακές: Φυτικές ίνες, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, πρωτεΐνες, φυλλικό οξύ, φώσφορο, μαγνήσιο, σίδηρο, κάλιο.

Οι φυτικές ίνες που περιέχουν συμβάλλουν στην πρόληψη των καρδιαγγειακών νοσημάτων, στην καλή ρύθμιση της γλυκόζης αίματος, στην πρόληψη κάποιων μορφών καρκίνου, καθώς και στην καλή λειτουργία του εντέρου. Λόγω των υδατανθράκων και των πρωτεϊνών που περιέχουν μπορούν να καταναλωθούν μετά την άσκηση για την αναπλήρωση της χαμένης ενέργειας. Έχουν αυξημένο βαθμό κορεσμού, οπότε μπορούν να σας κρατήσουν χορτάτους για περισσότερη ώρα. Το πλεονέκτημα των κόκκινων φακών έναντι των απλών φακών είναι πως είναι πιο εύπεπτες λόγω του λεπτότερού τους περιβλήματος.

Ρεβίθια

Τι σημαντικό περιέχουν τα ρεβίθια: Πρωτεΐνη, υδατάνθρακες, φυτικές ίνες, ασβέστιο, σίδηρο, φυλλικό οξύ, φώσφορο, ψευδάργυρο, μολυβδαίνιο και μαγνήσιο.

Βοηθούν στην διατήρηση του σωματικού βάρους εξαιτίας του κορεσμού που προσφέρουν, καθώς και στην αποτοξίνωση. Επιπλέον διατηρούν τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα για περισσότερη ώρα σε σταθερά επίπεδα. Τα ρεβίθια υπερτερούν σε σύγκριση με άλλα όσπρια γιατί περιέχουν πρωτεϊνη υψηλής βιολογικής αξίας, όπως έχουν τα γαλακτοκομικά, το κρέας και τα αυγά. Αυτό σημαίνει πως αποτελούν μια πολύ καλή εναλλακτική για τους χορτοφάγους.

Βάλε αλλιώς τα όσπρια στη διατροφή σου

Πέρα από όλα αυτά κι αν ακόμα αρνείσαι να εντάξεις τα όσπρια στη διατροφή σου, υπάρχει και κάτι ακόμα. Κάτι που μάλλον δεν είχες στο μυαλό σου, μια λύση για να τα απολαμβάνεις. Τα νέα Barilla casarecce από 100% αλεύρι ρεβιθιούκαι οι πέννες από 100% αλεύρι κόκκινης φακής. Κάτι διαφορετικό, υγιεινό, θρεπτικό, πανεύκολο στο μαγείρεμα, με το αγαπημένο σχήμα των ζυμαρικών (αλλά δεν είναι ζυμαρικά) για να πείσει ακόμα και τους πιο δύσκολους και απαιτητικούς.

 

Ουσιαστικά, έχουν όλα όσα ζητάς από ένα προϊόν και ακόμη περισσότερα. Σου δίνουν την ενέργεια που χρειάζεσαι, ειδικά αν αγαπάς το φαγητό και την ευεξία και είναι και νόστιμα. Αυτό είναι το ζητούμενο. Είναι κατάλληλα για χορτοφάγους ή... αυστηρούς χορτοφάγους (βλέπε vegan) για τις πρωτεϊνικές τους ανάγκες, είναι κατάλληλα για άτομα με δυσανεξία στη γλουτένη αλλά και για άτομα με σακχαρώδη διαβήτη λόγω χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη.

Ακόμη κι αν τρέχεις όλη μέρα και δεν έχεις πολύ χρόνο για να τον αφιερώσεις στη μαγειρική, τα νέα προϊόντα της Barilla μαγειρεύονται σε 7-9 λεπτά και επιτρέπουν άπειρους γευστικούς συνδυασμούς. Από λαχανικά και σάλτσες, μέχρι ψάρι και κρέας, συνδυάζονται πανεύκολα με αγαπημένα υλικά για να δημιουργήσεις τα πιο γευστικά πιάτα.

Οι φίλοι σου, οι φίλες σου, η οικογένειά σου, τα παιδιά σου, όλοι θα γλείφουν τα δάχτυλά τους. Άφησε τη φαντασία σου ελεύθερη και θα κάνεις "θαύματα" στην κουζίνα. Και θα είσαι και υγιής και fit για το καλοκαίρι που, δεν θέλω να σε αγχώσω, αλλά πλησιάζει!

* Ευχαριστούμε τη διατροφολόγο Ζωή Σαμαρά για τη βοήθειά της.

TAGS:

SHARE

ΕΓΓΡΑΦΗ

LADYLIKE NEWSLETTER

Όσα θέλει μία γυναίκα στο email της

ΜΗΝ ΤΑ ΧΑΣΕΤΕ