Ο λόγος που δε χορταίνεις εύκολα όταν τρως junk food

Πώς εξηγείται αυτό το επίμονο αίσθημα του ανεκπλήρωτου μετά από μια μερίδα «πλαστικές» πατάτες και μισό κουτί μπισκότα καλυμμένα από ζάχαρη;

«Πώς είναι δυνατόν να χλαπάκιασα όλα αυτά κι ακόμα να μη νιώθω φούσκωμα;» Ιδού η απορία, γνωστή, πολλάκις ειπωμένη πάνω από άδειες συσκευασίες «βρώμικου» φαγητού. Λες και το αίσθημα κορεσμού κάνει διακρίσεις σε τροφές που δεν πρέπει. Τρως ένα μήλο και νιώθεις πληρότητα. Τρως μια σακούλα γαριδάκια και πάλι, χώρος για κάτι ακόμα υπάρχει. Πώς γίνεται να καταναλώνεις τόσες θερμίδες και να θες κι άλλες; Υπάρχει κάποια λογική ερμηνεία γι' αυτό το φαινόμενο ή τζάμπα παχαίνεις;

Όπως αναφέρουν οι έρευνες που ανέλαβαν να εξηγήσουν την παραπάνω νόστιμη πλην βλαβερή κατάσταση, ο κορεσμός, ως μηχανισμός που μας βάζει φρένο στην κατανάλωση του επιπλέον από τις θερμιδικές ανάγκες μας φαγητού, επηρεάζεται λιγότερο από τη θερμιδική πρόσληψη και πιο πολύ από την πρόσληψη των μακροθρεπτικών συστατικών, δηλαδή τις πρωτεΐνες, τους υδατάνθρακες και το λίπος, αλλά και από τη φυσική «ένταση» του φαγητού.

Με πολύ απλά λόγια, όταν αδειάζουμε τα κουτιά με όλα αυτά τα νόστιμα κι ανθυγιεινά, υψηλά επεξεργασμένα τρόφιμα φορτώνουμε τον οργανισμό μας θερμίδες αλλά όχι με τα θρεπτικά συστατικά που εκείνος χρειάζεται για να έχει την απαραίτητη ποιοτική ενέργεια. Τι σημαίνει αυτό; ότι τρώγοντας junk food, μπορεί να σταματάμε για λίγο γιατί νομίζουμε ότι θα σκάσουμε, αλλά πολύ σύντομα συνειδητοποιούμε ότι μπορούμε κι άλλο και ξαναπιάνουμε το πιρούνι. Κι όλα αυτά, γιατί το αίσθημα πληρότητας είναι κάλπικο, ο οργανισμός δεν έχει φουλάρει από βιταμίνες για να δώσει εντολή «ΚΟΡΕΣΜΟΣ» στον εγκέφαλό μας. Συγκεκριμένα, η ορμόνη λεπτίνη, γνωστή και ως «ορμόνη του κορεσμού», μπλοκάρεται από τα τριγλυκερίδια και δεν δίνει σωστές οδηγίες εκεί ψηλά.

Ο βαθμός κορεσμού ενός φαγητού, σύμφωνα με τους ειδικούς, οφείλεται εν μέρει στην πυκνότητα των θρεπτικών ουσιών του, η οποία αντιστοιχεί στην αναλογία των θρεπτικών του συστατικών προς τις θερμίδες του. Τα ανθυγιεινά τρόφιμα που καταναλώνονται συνηθως άφθονα και όχι άφοβα, διακρίνονται από ανισορροπία σ' αυτό το κομμάτι. Η ενέργεια που μας δίνουν λειτουργεί σπασμωδικά, σε αντίθεση με τα κιλά που έρχονται για να μείνουν, αφού κατά μέσο όρο περιλαμβάνουν 8πλάσια ζάχαρη από μια κοινή τροφή.

via GIPHY

 

SHARE

ΕΓΓΡΑΦΗ

LADYLIKE NEWSLETTER

Όσα θέλει μία γυναίκα στο email της

ΜΗΝ ΤΑ ΧΑΣΕΤΕ