Αρρωσταίνεις συχνά; Αυτή είναι η διατροφή που θα σου δώσει τη λύση

Η διατροφολόγος Ζωή Σαμαρά υποδεικνύει τα βασικά συστατικά της διατροφής που θα σε κρατάει- προληπτικά- περδίκι.

«Φάε καλά για να μην αρρωστήσεις». Δεν ξέρω αν σου το έλεγε κι εσένα η μαμά σου, αλλά εγώ το ακούω ακόμα και σήμερα να δίνεται ως συμβουλή. Γενικώς επικρατεί η άποψη πως αν τρώμε πολύ θα προλάβουμε ή θα θεραπεύσουμε ένα κρυολόγημα. Η αλήθεια είναι πως η λύση δε βρίσκεται στην ποσότητα του φαγητού, αλλά στην ποιότητά του. Υπάρχουν συγκεκριμένα συστατικά στα τρόφιμα που φαίνεται πως βοηθάνε στην ενίσχυση της λειτουργίας του ανοσοποιητικού συστήματος.

Βιταμίνη Α

 Η βιταμίνη Α διατηρεί ακέραιο το δέρμα και τους ιστούς στο γαστρεντερικό και το αναπνευστικό σύστημα. Επίσης, ενισχύει την παραγωγή Τ τα Β- λεμφοκυττάρων.

Θα τη βρεις: Στα καρότα, στις πατάτες, στα βερίκοκα, στα αυγά, στις κόκκινες πιπεριές,  στο σπανάκι.

Βιταμίνη C

 Η πρώτη βιταμίνη που σου έρχεται στο μυαλό όταν ακούς «κρυολόγημα». Πόσοι από εμάς δεν έχουμε δεχθεί με το ζόρι ένα φυσικό χυμό πορτοκάλι, όταν ήμασταν άρρωστοι. Φυσικά και βοηθάει! Το θέμα είναι όμως πως βοηθάει στην πρόληψη και όχι στην αντιμετώπιση του κρυολογήματος, διεγείροντας το σχηματισμό των αντισωμάτων. Άρα πίνοντας χυμό πορτοκάλι, αφού ήδη έχεις αρρωστήσει, δε θα έχει αποτέλεσμα. 

Θα τη βρεις: Σε όλα τα εσπεριδοειδή, στις φράουλες, στις κόκκινες πιπεριές, στην ντομάτα.

Βιταμίνη Ε

 Η πλέον αντιοξειδωτική βιταμίνη. Καταπολεμάει τη δημιουργία ελευθέρων ριζών, μειώνοντας το οξειδωτικό stress.Με αυτό τον τρόπο, διατηρεί ακέραιο τον οργανισμό, ώστε να μην είναι επιρρεπής σε λοιμώξεις.

Θα τη βρεις: Στους ξηρούς καρπούς, στο αβοκάντο, στο ελαιόλαδο και σε άλλα φυτικά λάδια.

Ψευδάργυρος

 Βοηθάει στην επούλωση των πληγών, που είναι δίοδοι λοιμώξεων και ενισχύει την ορθή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος, μέσω της αύξησης παραγωγής των Τ- λεμφοκυττάρων.

Θα τον βρεις: Στα κρέατα, τα ψάρια και τα θαλασσινά, στα γαλακτοκομικά.

Προβιοτικά

 Τα προβιοτικά πέραν της θετικής τους επίδρασης στο γαστρεντερικό σύστημα, έχει φανεί πως βοηθούν και στην ορθή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος.

Θα τα βρείς: Στο πρόβειο  γιαούρτι, στο κεφίρ και σε εμπλουτισμένα προϊόντα.

Η διατροφή παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην θωράκιση του οργανισμού μας. Αυτό όμως που πρέπει να γίνει αντιληπτό είναι πως όλα αυτά λειτουργούν σε επίπεδο πρόληψης. Το λάθος που κάνουμε οι περισσότεροι από εμάς είναι να θυμόμαστε να διατραφούμε σωστά αφού ήδη έχουμε αρρωστήσει. Τότε δυστυχώς είναι αργά. Γι’ αυτό τώρα τις κρύες μέρες του χειμώνα φροντίστε να προμηθεύσετε το σώμα σας με τα σωστά θρεπτικά συστατικά, ώστε να μην αρρωσταίνετε με την πρώτη έκθεση σε κρύο περιβάλλον!

Ευχαριστούμε πολύ τη Ζωή Σαμαρά

Διαιτολόγο Διατροφολόγο, M.Sc

Πτυχιούχο Χαροκοπείου Πανεπιστημίου

2410 288053

Facebook page: Dieticious by Zoi Samara

Instagram: @dieticious_sam

www.dieticious-zoisamara.blogspot.com

SHARE

ΕΓΓΡΑΦΗ

LADYLIKE NEWSLETTER

Όσα θέλει μία γυναίκα στο email της

ΜΗΝ ΤΑ ΧΑΣΕΤΕ