10 νόστιμες τροφές που ρίχνουν τη χοληστερόλη και άρα σου κάνουν καλό

Μια διατροφή φτωχή σε κορεσμένα λίπη είναι το πρώτο βήμα. Με τι αντικαθιστάς;

Η χοληστερίνη ή χοληστερόλη είναι αναγκαία σε περιορισμένες ποσότητες ώστε να λειτουργεί ομαλά ο οργανισμός. Ειδικά στην «καλή» της μορφή (HDL ή λιποπρωτεΐνη χαμηλής πυκνότητας), λειτουργεί αποτρεπτικά για την «κακή» της εκδοχή (LDL). Η τρίτη μορφή της χοληστερόλης είναι τα τριγλυκερίδια, τα οποία συσσωρεύονται στο σώμα εξαιτίας κακής ποιότητας διατροφής. Για κάποιο λόγο επικρατεί η αντίληψη πως η υψηλή χοληστερόλη είναι πρόβλημα μόνο για τους άντρες. Αυτό που ισχύει είναι πως τα οιστρογόνα συμβάλλουν στην αύξηση της «καλής» της μορφής, γι' αυτό και είναι προστατευμένες από τις καρδιακές παθήσεις. Ωστόσο μετά την εμμηνόπαυση ή σε περιπτώσεις παχυσαρκίας, η LDL μπορεί να βλάψει. Προσέχουμε από νωρίς για να έχουμε, με τροφές που έτσι κι αλλιώς κάνουν καλό.

Aβοκάντο

Πλούσια σε μονοακόρεστα λιπαρά, το αβοκάντο βελτιώνει τα επίπεδα της LDL χοληστερόλης. Παράλληλα ενισχύει την υγεία των ματιών, του δέρματος και των οστών: Τα καροτενοειδή και οι φυτοστερόλες που περιέχει καταπολεμούν το οξειδωτικό στρες. Μια προτεινόμενη μερίδα είναι να τρως 1/4 με 1/2 αβοκάντο ανά γεύμα και σίγουρα όχι παραπάνω από ένα αβοκάντο την ημέρα.

Μαύρη σοκολάτα

Μελέτες αναφέρουν πως μια μικρή ποσότητα μαύρης σοκολάτας την ημέρα μειώνει την HDL. Να να' ναι καλά τα φλαβονοειδή της, τα οποία παράλληλα βοηθούν το μυαλό σου να παραμένει ενεργό ακόμα και όταν τα αποθέματα της ενέργειας στον οργανισμό σου λιγοστεύουν.

Ρόδι

Μία από τις πιο ισχυρές αντικαρκινικές και αντιγηραντικές τροφές της φύσης. Οι σπόροι ροδιού τα βάζουν με τις ελεύθερες ρίζες και αυξάνουν την παραγωγή κολλαγόνου, αλλά όχι μόνο αυτό, αφού το καλό μας ρόδι είναι φρούτο- ασπίδα κατά της LDL. 

Καρύδια

Τα καλά λιπαρά (ωμέγα-3) που λαμβάνεις από τα καρύδια ρυθμίζουν την χοληστερόλη στο αίμα ρίχνοντας τα επίπεδα της κακής. Συμβάλλουν επίσης στην καλή λειτουργία των αρτηριών και εμποδίζουν τη δημιουργία θρόμβων.

Κρεμμύδι

Aν είσαι από εκείνα τα άτομα που τρελαίνονται για ωμό κρεμμύδι, συνέχισε έτσι. Σύμφωνα με έρευνα που έγινε στ' αδέρφια μας τα χάμστερ, τα οποία ταΐζονταν με πολτοποιημένο κρεμμύδι και τροφές πλούσιες σε χοληστερόλη, μετά από 2 περίπου μήνες, η «κακή» της τιμή μειώθηκε κατά 20%.

Λευκά φασόλια

Μία από τις τροφές που τα βάζουν στα ίσια με την κακή χοληστερίνη. Είδες τι καλό σου κάνει η φασολάδα;

Δημητριακά ολικής άλεσης

Τα οφέλη των δημητριακών ολικής άλεσης είναι τόσα πολλά. Η αντικατάσταση ζυμαρικών, ψωμιού και ρυζιού αυτής της μορφής θα ρίξουν τα επίπεδα. Είναι όλα στις φυτικές ίνες. Απεκκρίνουν την LDL πριν αυτή φτάσει στις αρτηρίες.

Ρεβύθια

Μια πρώτης τάξης πηγή πρωτεΐνης τα ρεβυθάκια, αλλά και βασικό συστατικό μιας διατροφής που θέλει να μειώσει χοληστερόλη.

Ελαιόλαδο

Απ' όλα τα λάδια του εμπορίου, το ελαιόλαδο έχει οφέλη ασύγκριτα, γι' αυτό και η ευρεία χρήση του πρέπει να είναι μονόδρομος. Η κατανάλωσή του συνδέεται με χαμηλά ποσοστά παχυσαρκίας και διαβήτη τύπου 2, ενώ η υψηλή του αναλογία σε μονοακόρεστα "καλά" λιπαρά το αναγάσει σε έναν από τους πιο υγιεινούς τύπους λαδιού.

Μελιτζάνα

Το πιο μοβ λαχανικό είναι γεμάτο με διαλυτές ίνες, οι οποίες σύμφωνα με την Ιατρική Σχολή του Harvard εμποδίζουν το σώμα και ειδικά το συκώτι να παράξουν χοληστερόλη. Πιο συγκεκριμένα, το φλαβονοειδές με τ' όνομα νασουνίνη δεσμεύει το σίδηρο που χρειάζεται και προστατεύει τη χοληστερίνη του αίματος από την υπεροξείδωση.

SHARE

ΕΓΓΡΑΦΗ

LADYLIKE NEWSLETTER

Όσα θέλει μία γυναίκα στο email της

equalizer

ΜΗΝ ΤΑ ΧΑΣΕΤΕ