CELEBRITIES

H Sarah Paulson πρέπει να είναι η επόμενη γυναίκα που θα σε εμπνεύσει

Brent N. Clarke/Invision/AP

Οι περισσότεροι γνωρίσαμε τη Sarah Paulson από την τηλεόραση και συγκεκριμένα είτε από τη σειρά Jack & Jill το 1999, είτε, λίγα χρόνια αργότερα, από το American Horror Story. Η πορεία της, όμως, στο χώρο του θεάματος ξεκίνησε πολύ νωρίτερα και συγκεκριμένα αμέσως μετά την αποφοίτησή της από το σχολείο, το 1993. Λίγες μέρες πριν την ελληνική πρεμιέρα του The Post, ήρθε η ώρα να γνωρίσουμε καλύτερα τη Sarah Paulson.

Γεννημένη στις 17 Δεκεμβρίου 1974 στη Φλόριντα, η Paulson μετακόμισε στο Queens της Νέας Υόρκης όταν ήταν πέντε ετών, καθώς οι γονείς της πήραν διαζύγιο. Η μητέρα της πήρε το ρίσκο να μετακομίσει με τις δυο κόρες της μακριά από τον πατέρα τους, καθώς ήθελε να ακολουθήσει το όνειρό της και να γίνει συγγραφέας. Έτσι, η μητέρα τους ξεκίνησε να εργάζεται ως σερβιτόρα για να μη λείψει τίποτα στα παιδιά της. Η Paulson και η αδερφή της μεγάλωσαν χωρίς ιδιαίτερες στερήσεις, καθώς η μητέρα της, όπως η ίδια δήλωσε σε πρόσφατη συνέντευξή της στο περιοδικό Town & Country, “είχε κότσια και δεν δεχόταν το ‘όχι’ ως απάντηση”.

 

Μετά την αποφοίτησή της από το γυμνάσιο, φοίτησε στην Αμερικανική Σχολή Δραματικής Τέχνης και έκανε την πρώτη της (off-Broadway) θεατρική εμφάνιση. Ο πρώτος ρόλος της στην τηλεόραση ήταν σε ένα επεισόδιο του Law & Order, ενώ μια χρονιά μετά, το 1995, πήρε έναν σημαντικό ρόλο στη σειρά τρόμου American Gothic, η οποία δεν ανανεώθηκε για 2η σεζόν. Η πρώτη κινηματογραφική της εμφάνιση έγινε το 1997, στην ταινία Levitation. Από το 1999 ως το 2001 εμφανίστηκε στην κωμωδία Jack & Jill ενώ μέχρι το 2011 και τo American Horror Story είχε εμφανιστεί σε ορισμένες από τις σημαντικότερες σειρές της εποχής (Sopranos, Deadwood, Desperate Housewives, Nip/Tuck, Grey’s Anatomy). Η πορεία της στον κινηματογράφο ακολουθούσε σταδιακά ανοδική πορεία, καθώς η Paulson είχε εμφανιστεί στις ταινίες What Women Want, Down with Love, The Other Sister και Serenity, ενώ παράλληλα έπαιζε και στο θέατρο.

Μέχρι πριν πέντε χρόνια, το γεγονός ότι είχε ήδη συμπρωταγωνιστήσει στο πλευρό ηθοποιών όπως η Jessica Lange, η Diane Keaton και η Kathleen Turner δεν μετρούσε σχεδόν καθόλου για την ίδια, καθώς θεωρούσε ότι συνολικά ως ηθοποιός στη μεγαλύτερη βιομηχανία θεάματος “έπαιζε στον πάγκο”. Τότε ο Ryan Murphy, δημιουργός του Nip/ Tuck και συνδημιουργός του Glee, εμπνεύστηκε το American Horror Story και ενέταξε την Paulson στο όραμά του για μια ανθολογία μίνι τηλεοπτικών σειρών τρόμου, ένα format που δεν είχε ξαναδουλευτεί με παρόμοιο τρόπο στην αμερικανική τηλεόραση, μέσα στο οποίο χωρούσαν χαρακτήρες και ιστορίες που, παρά τις μεταφυσικές τους προεκτάσεις, φαινόταν βγαλμένες μέσα από την καθημερινότητα της ζωής. Η Paulson και ο Murphy “έδεσαν” με μοναδικό τρόπο κι έτσι αυτή η επαγγελματική σχέση είχε συνέχεια.

Chris Pizzello/Invision/AP

Chris Pizzello/Invision/AP

Η επόμενη συνεργασία της Paulson με τον Murphy, αυτή που της χάρισε σε μια μόνο χρονιά πέντε από τα σημαντικότερα τηλεοπτικά βραβεία (Χρυσή Σφαίρα, Emmy, Βραβείο Σωματείου Αμερικανών Ηθοποιών, Βραβείο Critic’s Choice και Βραβείο Ένωσης Τηλεοπτικών Κριτικών), ήταν η πρώτη σεζόν της σειράς American Crime Story, που επικεντρώθηκε στη διάσημη δικαστική υπόθεση του O.J. Simpson, στο πλαίσιο της οποίας η Paulson υποδύθηκε μοναδικά την εισαγγελέα Marcia Clark. Την ίδια χρονιά, το 2016, ανακοινώθηκε η συμμετοχή της στην ταινία Ocean’s 8, ενώ πρωταγωνίστησε σε ένα επεισόδιο της σειράς Feud. Πλέον, είχε ανοιχτεί ένα νέο κεφάλαιο στην καριέρα της.

Η ίδια θεωρεί πως o μοναδικός τρόπος για να διεκδικήσει μεγάλους ρόλους και να είναι ανταγωνιστική απέναντι σε ηθοποιούς με βραβεία της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου είναι να συνεχίσει τη σκληρή δουλειά και “να αφήνει το εγώ της στο σπίτι”, προσπαθώντας να σκέφτεται μόνο την αλήθεια”. Δεν την ενδιαφέρει καθόλου το κατά πόσο οι χαρακτήρες που υποδύεται είναι αρεστοί από τον μέσο θεατή, καθώς για εκείνη έχει σημασία μόνο το κατά πόσο είναι ανθρώπινοι. Η ίδια ως άνθρωπος, σύμφωνα και με την επί 20ετία κολλητή της Amanda Peet, είναι ιδιαίτερα ευέλικτη και, όπως θα περίμενε κανείς, πολύ πολύ αστεία.

Jordan Strauss/Invision/AP

Jordan Strauss/Invision/AP

Με την κολλητή της, Amanda Peet, στις τελευταίες Χρυσές Σφαίρες.

Πριν λίγα χρόνια έγινε γνωστή στο κοινό η σχέση της με την ηθοποιό Holland Taylor (Two and a Half Men). Η ίδια δεν μιλάει συχνά για την προσωπική της ζωή, όμως στο Town & Country δήλωσε πως αγαπιούνται πολύ με την Taylor. Οι επιλογές μου στη ζωή υπήρξαν αντισυμβατικές, κι αυτό είναι αποκλειστικά δικό μου θέμα. Αλλά θέλω να ζω με υπευθυνότητα και με ειλικρίνεια χωρίς να κρύβομαι”. Μια τέτοια δήλωση έρχεται σε κατάφωρη αντίθεση με πολλά από όσα συμβαίνουν τους τελευταίους μήνες (αλλά και γενικότερα) στο Hollywood και το χώρο της show business. Η Paulson δίνει τη διάσταση που επιθυμεί στην προσωπική της ζωή, με ειλικρίνεια και συνέπεια απέναντι στον εαυτό της, σεβόμενη απολύτως το κοινό της, χωρίς αχρείαστους διδακτισμούς.

Δεν θέλω να καθορίζομαι από τον άνθρωπο με τον οποίο μοιράζομαι το κρεβάτι μου, το σπίτι μου και την ψυχή μου

Jordan Strauss/Invision/AP

Jordan Strauss/Invision/AP

Sarah Paulson και Holland Taylor. Τις χωρίζουν 32 χρόνια- η μία 43, η άλλη 75- και τις ενώνει πολλή αγάπη, όπως λέει η ηθοποιός.

Με παρόμοιο τρόπο διατύπωσε στην ίδια συνέντευξη και την άποψή της για τη μητρότητα, το ιερό δισκοπότηρο της εποχής. “Η μητρότητα μπορεί να είναι ζόρικη για μια ηθοποιό”, είπε, συμπληρώνοντας ότι ειδικά εκείνη είναι υπερβολικά υπεύθυνη για οτιδήποτε χρειάζεται τη φροντίδα της. Στη λογική αυτή, δεν απέκτησε παιδιά διότι πίστευε πως αυτά θα ήταν τα πιο σημαντικά πλάσματα της ζωής της, τα οποία ταυτόχρονα θα την κατέστρεφαν. “Ήταν δύσκολο για τη μητέρα μου να βρίσκεται παντού, να έρχεται στη σχολική παράσταση και να δουλεύει. Πάντα ήξερα τι ήθελα να κάνω στην επαγγελματική μου ζωή και δεν ήθελα να πω μετά από καιρό ότι μακάρι να είχα αφιερώσει αυτό το χρόνο [σημ. της μητρότητας] στον εαυτό μου. Είναι εγωιστικό, αλλά νομίζω ότι η λέξη κακώς ακούγεται άσχημα”. Σε μια εποχή όπου οι γυναίκες παλεύουν ακόμα να ξεπεράσουν την προδιαγραμμένη από την κοινωνία θέση τους και να κινηθούν ενάντια σε ό,τι υπαγορεύει τον ρόλο τους σε αυτήν, με τη μητρότητα να αποτελεί οιονεί υποχρέωση απέναντι στο μέλλον ολόκληρου του πλανήτη, η Paulson δε δίστασε να πει την αλήθεια με τρόπο απλό και κατανοητό. Παιδιά της είναι οι ρόλοι της. Εκεί ήθελε πάντα να εστιάσει.

Η Paulson Αποφάσισε πως δεν θα ζήσει την εμπειρία της μητρότητας, χωρίς τύψεις και χωρίς να αισθάνεται υπόλογη απέναντι στην κοινωνία

Αυτή την περίοδο το πρόγραμμα της Paulson είναι ιδιαίτερα φορτωμένο, καθώς έχει ξεκινήσει η παραγωγή της τρίτης σεζόν American Crime Story, η οποία θα επικεντρωθεί στα εγκλήματα που έγιναν στο Memorial Medical Center της Νέας Ορλεάνης, μετά το χτύπημα του τυφώνα Katrina. Η ίδια θα υποδυθεί την πρωταγωνίστρια Dr. Anna Pou, η οποία κατηγορήθηκε για πολλαπλούς θανάτους ασθενών από ιατρική αμέλεια. Μια ακόμα συνεργασία της με τον Ryan Murphy είναι αυτή στη νέα σειρά Ratched, που θα προβληθεί στο Netflix και θα βασίζεται στο βιβλίο One Flew Over the Cuckoo’s Nest, στο οποίο είχε βασιστεί και η ομότιτλη ταινία του 1975. H Paulson έχει δηλώσει πως θέλει να υποδυθεί πολλές κλασικές ηρωίδες, όπως η Hedda Gabler και η Mary Stuart. Προς το παρόν η ποικιλία των ρόλων της είναι αυτή που της χάρισε έξι υποψηφιότητες για Emmy μέσα σε πέντε χρόνια.

Παρόλα αυτά, η Paulson δεν θεωρεί τίποτα δεδομένο στο πεδίο της επιτυχημένης επαγγελματικής πορείας, σε βαθμό που της προκαλεί ακόμα εντύπωση το γεγονός ότι οι κριτικοί του κινηματογράφου και της τηλεόρασης προσέχουν ακόμα τόσο πολύ τη δουλειά της. Η ίδια δηλώνει ότι έχει βρει τη χαρά μέσα στη δουλειά, μέσα στον κόπο για την ερμηνεία ενός ρόλου, κι αυτό είναι ένα από τα πολλά στοιχεία που τη διαφοροποιούν από πολλούς glitterati συναδέλφους της και που θα συνεχίσουν να την κρατούν στην κορυφή του χώρου για πολλά χρόνια ακόμα.

 

Κεντρική φωτογραφία: Brent N. Clarke/Invision/AP