ΜΟΔΑ

Θα έπρεπε όλοι να είμαστε φεμινιστές: Ο οίκος Dior φέρνει την επανάσταση

Πριν δύο μήνες ο οίκος Dior επιτέλους ανακοίνωσε πως η Maria Grazia Chiuri, πρώην creative director του οίκου Valentino, θα διαδεχόταν τον Raf Simons ως creative director. Η συγκεκριμένη απόφαση ήταν εξαιρετικής σημασίας, όχι μόνο επειδή ο οίκος βρέθηκε χωρίς σχεδιαστή για σχεδόν έναν ολόκληρο χρόνο, αλλά επειδή σήμαινε πως η Chiuri είναι η πρώτη γυναίκα που κρατάει τα δημιουργικά ηνία στην ιστορία 70 χρόνων της εταιρείας. Το Σάββατο, λοιπόν, έκανε το ντεμπούτο της στο Fashion Week του Παρισιού με ένα ολοκληρωτικά φεμινιστικό show. Έγινε ιδιαίτερα ξεκάθαρο, από την πολύ αρχή, πως η collection Άνοιξη 2017 του οίκου θα έδινε έμφαση στη δύναμη των γυναικών.

Αρχικά, η ομάδα σχεδίου κάλεσε τους followers στο Instagram να ανακαλύψουν τι γίνεται behind the scenes όσο φτιάχνονταν τα ρούχα μέσω του hashtag #TheWomenBehindMyDress. Μετά, όταν οι καλεσμένοι κατέφθαναν στο Musée Rodin, τους υποδεχόταν ενός είδους μανιφέστο από την Chiuri στο οποίο παρέθετε πως “ο φεμινιστής/στρια είναι μία επαναλαμβανόμενη λέξη για εκείνη”.

Λίγο αργότερα, τα μοντέλα θα περπατούσαν στην πασαρέλα φορώντας t-shirts με την φράση “Θα Έπρεπε Όλοι να Είμαστε Φεμινιστές” και “Dio(R)evolution.” H συγγραφέας του ομώνυμου βιβλίου, Chimamanda Ngozi Adichie, καθόταν στο front row.

Πρέσβειρες του οίκου Dior -ένα group από φοβερά πετυχημένες γυναίκες- έκαναν όλες την εμφάνισή τους για να υποστηρίξουν το ντεμπούτο της σχεδιάστριας. Από την Rihanna, Jennifer Lawrence, Diana Kruger, Marion Cotillard, μέχρι Natalie Portman.

 

 

Η αλλαγή ήταν εμφανής από την αρχή του show. Η Ruth Bell άνοιξε το show με ένα κοντό κούρεμα -έντονη αλλαγή από την έντονη θηλυκότητα που έχουμε συνηθίσει στις πασαρέλες του Dior- και ένα λευκό jacket με μία κόκκινη καρδιά πάνω αριστερά, με λευκό παντελόνι μέχρι λίγο κάτω απ’ το γόνατο και λευκά αθλητικά με το ιστορικό logo του Dior με τη μέλισσα. Το άνοιγμα του show με έμφαση στα αθλητικά ρούχα, ήταν μία αναφορά στη δυναμική και μοντέρνα γυναικεία φύση.

Στις σημειώσεις για το show, η Chiuri εξηγούσε πως προσπαθεί να φτιάχνει ρούχα για γυναίκες του σήμερα -“μόδα που θα ανταποκρίνεται στις μεταβαλλόμενες ανάγκες τους, ελεύθερη από τις στερεοτυπικές κατηγορίες ‘αρρενωπό/θηλυκό’, ‘νέα/όχι τόσο νέα’, ‘λογική/συναίσθημα’, τα οποία συμβαίνει να είναι και συμπληρωματικές πτυχές.” Επίσης, οι στολές είναι πάνω κάτω οι ίδιες για άντρες και γυναίκες: “Το γυναικείο σώμα προσαρμόζεται σε ένα outfit, το οποίο με τη σειρά του φαίνεται να έχει πάρει το σχήμα των καμπυλών του.” είπε.

 

Ένα μεγάλο βήμα για τον οίκο Dior και για την βιομηχανία της μόδας. Σίγουρα θα χρειαστούν μερικές ακόμα collections για να φανεί το που προσπαθεί να οδηγήσει η Chiuri την εταιρεία, σε αυτό το νέο, ιστορικό κεφάλαιο.